ntam Launches Tala – the World’s First AI Travel Influencer for the MENA Region, Cognivai at Arabian Travel Market 2025
ntam unveils Tala, the world’s first MENA-focused AI travel influencer, and launches Cognivai Tourism tech at ATM Dubai to redefine guest experiences.
DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES, April 30, 2025 /EINPresswire.com/ -- ntam Launches Tala – the World’s First AI Travel Influencer for the MENA Region – and Unveils Cognivai for Hospitality and Destinations at Arabian Travel Market 2025
ntam, the award-winning global agency at the forefront of creative technology, proudly announces two groundbreaking launches during its presence at Arabian Travel Market (ATM) 2025 in Dubai—each poised to transform how the travel and hospitality industries engage with audiences.
The first is the debut of Tala, the world’s first AI-powered travel influencer dedicated to promoting destinations across the MENA region. In just three weeks since her launch, Tala has gained over 200,000 followers, capturing attention through her culturally rich storytelling and immersive travel content. With a focus on iconic and emerging destinations including Saudi Arabia, UAE, Egypt, and Jordan, Tala bridges innovation and identity, offering a never-before-seen perspective on MENA tourism. She is not just an influencer—she is a category-defining experience.
Alongside Tala, ntam unveils Cognivai for Hospitality and Destinations, a state-of-the-art AI solution developed to redefine guest engagement and destination marketing. Built on Salesforce.com’s market-leading technology, Cognivai integrates hyper-personalization and behavioral intelligence to help hotels, resorts, and tourism boards:
Deliver dynamic, personalized guest journeys
Predict and adapt to visitor needs using AI-driven insights
Create anonymous persona-based targeting for privacy-safe personalization
Seamlessly connect to ntam connect, the group’s guest reservation and experience center
With ntam connect managing over 20,000 room keys daily, the platform serves as a central hub for real-time interaction, guest services, and revenue generation. Together with ntam’s AI-powered booking tools and direct commerce solutions, the ecosystem has driven more than AED 1 billion in value for hospitality and tourism partners.
“Our AI journey started over five years ago with a mission to shape the future of guest experience through innovation,” said Ahmed Fors, CEO of ntam.
“With Tala and Cognivai, we are proud to bring full-circle solutions that combine storytelling, data, and technology—helping our partners like Visit Saudi, Accor, Fairmont, and Raffles deliver truly memorable and personalized experiences to travelers around the world.”
The unveiling of Tala and Cognivai for Hospitality and Destinations during ATM Dubai 2025 marks a significant leap in ntam’s vision to fuse cultural relevance with intelligent automation—setting a new global standard for how destinations and hospitality brands connect with guests.
For partnership inquiries or media contact:
media@ntamgroup.com | www.ntamgroup.com
Ellen Salicubay
ntam Group
+971 4 299 9903
Ellen.Salicubay@ntamgroup.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

هيڤيا وتودا تطلقان أحدث تعاون في مجال العافية بدبي
Versique Executive, Professional & Interim Recruiting Promotes Luke Witt to Managing Director, Human Resource Solutions
Heveya®️x TODA Announces Dubai’s New Wellness Offering
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.