ntam Launches Tala – the World’s First AI Travel Influencer for the MENA Region, Cognivai at Arabian Travel Market 2025
ntam unveils Tala, the world’s first MENA-focused AI travel influencer, and launches Cognivai Tourism tech at ATM Dubai to redefine guest experiences.
DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES, April 30, 2025 /EINPresswire.com/ -- ntam Launches Tala – the World’s First AI Travel Influencer for the MENA Region – and Unveils Cognivai for Hospitality and Destinations at Arabian Travel Market 2025
ntam, the award-winning global agency at the forefront of creative technology, proudly announces two groundbreaking launches during its presence at Arabian Travel Market (ATM) 2025 in Dubai—each poised to transform how the travel and hospitality industries engage with audiences.
The first is the debut of Tala, the world’s first AI-powered travel influencer dedicated to promoting destinations across the MENA region. In just three weeks since her launch, Tala has gained over 200,000 followers, capturing attention through her culturally rich storytelling and immersive travel content. With a focus on iconic and emerging destinations including Saudi Arabia, UAE, Egypt, and Jordan, Tala bridges innovation and identity, offering a never-before-seen perspective on MENA tourism. She is not just an influencer—she is a category-defining experience.
Alongside Tala, ntam unveils Cognivai for Hospitality and Destinations, a state-of-the-art AI solution developed to redefine guest engagement and destination marketing. Built on Salesforce.com’s market-leading technology, Cognivai integrates hyper-personalization and behavioral intelligence to help hotels, resorts, and tourism boards:
Deliver dynamic, personalized guest journeys
Predict and adapt to visitor needs using AI-driven insights
Create anonymous persona-based targeting for privacy-safe personalization
Seamlessly connect to ntam connect, the group’s guest reservation and experience center
With ntam connect managing over 20,000 room keys daily, the platform serves as a central hub for real-time interaction, guest services, and revenue generation. Together with ntam’s AI-powered booking tools and direct commerce solutions, the ecosystem has driven more than AED 1 billion in value for hospitality and tourism partners.
“Our AI journey started over five years ago with a mission to shape the future of guest experience through innovation,” said Ahmed Fors, CEO of ntam.
“With Tala and Cognivai, we are proud to bring full-circle solutions that combine storytelling, data, and technology—helping our partners like Visit Saudi, Accor, Fairmont, and Raffles deliver truly memorable and personalized experiences to travelers around the world.”
The unveiling of Tala and Cognivai for Hospitality and Destinations during ATM Dubai 2025 marks a significant leap in ntam’s vision to fuse cultural relevance with intelligent automation—setting a new global standard for how destinations and hospitality brands connect with guests.
For partnership inquiries or media contact:
media@ntamgroup.com | www.ntamgroup.com
Ellen Salicubay
ntam Group
+971 4 299 9903
Ellen.Salicubay@ntamgroup.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Restaurantes en Polanco apuestan por cenas ligeras y equilibradas: Estas son las mejores opciones
leagend Unveils Customizable Lead‑Acid Charger ODM Solution to Enhance Gardening Tool Battery Lifespan and Efficiency
Dana L. Cox to Appear on Fintech.TV to Discuss How Business Acquisition Can Close the Wealth Gap for Women
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.