Komunikaty PR

Par5 Launches AI R&D Division to Redefine Digital Problem-Solving

2025-06-10  |  18:55:06

Par5 launches AI R&D division to deliver smarter, faster, and more cost-effective digital solutions—without compromising quality.

NEW YORK, NY, UNITED STATES, June 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Par5, a digital consultancy known for delivering high-impact solutions to leading brands, has announced the launch of its Artificial Intelligence Research & Development division—a strategic move that positions the company at the forefront of AI-driven digital innovation.

Led by Jake Giacona, Vice President of Operations, the new division is dedicated to advancing Par5’s ability to solve digital challenges with unprecedented efficiency and precision. By embedding AI into core workflows and client-facing strategies, Par5 is building new capabilities that shift the boundaries of what’s possible in consulting.

“Historically, clients had to choose between cost, speed, or quality. AI allows us to deliver all three, consistently and at scale,” said Giacona. Through AI, Par5 is rewriting that equation, consistently delivering all three without compromise.

“AI doesn’t replace our expertise—it amplifies it,” said Gregg Lester, Principal at Par5. “Our clients partner with us to solve complex digital problems. This new division helps us do that better than anyone else, in less time, and with greater precision.”

Par5’s AI R&D division is focused on practical applications that make a measurable impact—from generative tools that accelerate content and creative development, to intelligent systems for automating digital operations, to predictive models that enhance strategic decision-making. The team’s work is not experimental—it’s operational, built to elevate the core consulting process and push client outcomes to new heights.

For more information or to explore partnership opportunities, visit https://par5.io/ or reach out to hello@par5.io.

Jake Giacona
Par5
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
X

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-16 | 03:55:08

BC531 by leagend Delivers Intelligent Wi-Fi Battery Charging and Testing for Automotive Use

leagend battery charger BC531leagend BC511leagend BC801leagend battery chargersleagendDesigned for modern drivers seeking smarter and safer battery care, leagend BC531 sets a new benchmark for connected battery management.Featuring an advanced
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-16 | 03:55:08

5G In Healthcare Market Forecast 2025-2034: Comprehensive Insights on Market Size, Growth Factors, Trends

The Business Research CompanyThe Business Research Company's 5G In Healthcare Global Market Report 2024 – Market Size, Trends, And Global Forecast 2024-2033The Business Research Company’s Latest Report Explores Market Driver, Trends,
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-16 | 03:55:08

Global 5G Chipset Market Growth: Projected To Reach $68.68 Billion By 2029 With An Impressive 32.4% CAGR

The Business Research CompanyThe Business Research Company's 5G Chipset Global Market Report 2024 – Market Size, Trends, And Global Forecast 2024-2033The Business Research Company’s Latest Report Explores Market Driver, Trends, Regional

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.