Picnic Time Reimagines the Classic Picnic Basket with the Launch of a Sustainable Basket
Picnic Time, the brand dedicated to creating memories, announced its most eco-conscious product: the Terrabella, a fully sustainable, artisan picnic basket.
“The Terrabella represents years of work, meticulous sourcing, and dedication," said Paul Cosaro, CEO of Picnic Time. "As leaders in the picnic industry, we aimed to create a product we're proud to create, and we think you'll be proud to own. This is a crucial first step in minimizing our environmental impact.”
The Terrabella picnic basket embodies Picnic Time’s commitment to sustainable practices and enduring quality. Its handwoven willow construction showcases a tradition of craftsmanship, using tightly woven strands of eco-friendly material.
Every detail has been meticulously considered. Inside the spacious basket, a curated collection of picnic essentials was selected for quality and eco-friendly credentials, including:
• Recycled soda lime glass cups
• Bamboo fiber plates
• An acacia wood cutting board
• Stainless steel corkscrew and silverware
• A recycled cotton components folder
Picnic Time’s eco-friendly commitment extends beyond materials. The basket, components, and folder are sourced from factories that share a commitment to sustainability, aligning every step of the Terrabella's journey with the company’s environmental values.
Built to last, the Terrabella is designed to be passed down through generations—a symbol of enduring quality and a commitment to a sustainable future. It is an invitation to enjoy the outdoors responsibly, knowing that every detail has been chosen with the planet in mind.
Pricing and Availability: The Terrabella picnic basket is available now for $219.95 and can be purchased directly from the Picnic Time website
About Picnic Time: For more than 40 years, family-owned, SoCal-based Picnic Time has maintained a simple why: To create products that inspire friends and family to come together and make lasting memories. Now representing a larger family of brands with thousands of high-quality picnic and entertaining, licensed, and outdoor products, Picnic Time leads the way in the industry with sustainable, stylish, covetable picnic products that families love.
Brooke Hansen
Picnic Time Family of Brands
+1 805-529-7400 ext. 891
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dr. Mohana Rao Patibandla Unveils Groundbreaking Neuroendoport Study at NSI YNF Conference
Automotive Wiring Harness Market is expected to reach USD 125.48 billion by 2030, according to Mordor Intelligence
Moving Walkways Market to Reach USD 7.4 Billion by 2035, Expanding at 5.1% CAGR
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.