ProColombia Honored with 2025 Aquila Whalesong Destination Award for Excellence in People Investment
“The Aquila Whalesong Award represents our deep appreciation for organizations that invest not only in infrastructure or marketing but in the human spirit behind tourism,” said Beth Hatt, Founder of Aquila Center for Cruise Excellence. “ProColombia exemplifies this ethos, combining collaboration, innovation and purpose to ensure long-lasting benefits for both travelers and the communities that welcome them.”
Through strategic partnerships, destination training programs, and meaningful engagement with local stakeholders, ProColombia has consistently demonstrated a people-first approach to tourism development. Aquila has been part of the investments in people made by ProColombia for over a decade and their commitment has empowered communities, strengthened industry ties, and elevated Colombia’s global standing as a cruise destination.
Accepting the award on behalf of ProColombia, U.S. Executive Director María Camila Castellanos reflected on this milestone achievement: “We are honored to receive the Whalesong Destination Award from Aquila and the Florida-Caribbean Cruise Association, which celebrates not just a milestone, but a journey of transformation. This award is a testament to over two decades of dedication by our communities, port cities and tourism leaders, who have worked tirelessly to make Colombia – The Country of Beauty – a shining star on the global cruise map. With record-breaking visitor numbers and new destinations on the rise, we look forward to an even more dynamic future for cruise tourism in our country.”
Symbolized by the whale tail, the Whalesong Award represents strength, wisdom and harmony. These qualities mirror ProColombia’s steadfast pursuit of destination excellence and collaborative approach to building sustainable and resilient cruise destinations. This recognition sets a new benchmark for future honorees and underscores the critical role of investing in people to shape thriving tourism hubs.
With over 35 years of experience, the Aquila Center for Cruise Excellence is a trusted partner in international tourism and training development. As the exclusive training partner of the Florida-Caribbean Cruise Association (FCCA), Aquila offers tailored strategies for destinations, tour operators, guides and other front-line professionals worldwide, focusing on values-driven partnerships for long-term success.
About Aquila Center for Cruise Excellence
Aquila is the leading destination training provider for the global cruise industry. They offer training strategies for international destinations, tour companies, tour guides, and front-line operators. With over 35 years’ experience in the cruise industry, Aquila is committed to cruise destination success through values-driven partnership with cruise lines and destinations.
For more information on Aquila Center for Cruise Excellence and its training programs, visit cruiseexcellence.com.
Natalia Lopez
Marketplace Excellence
+1 201-861-2056
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

97%富豪默默在做的風水佈局!『富過三代 - 財富傳承風水規劃』揭密:為何你的豪宅始終缺了這1%關鍵?
Wealth Legacy Feng Shui Planning Explains the Key Element Missing in Luxury Home Design
Professional Garage Door Technicians Reveal Time-Saving Repair Techniques
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.