Summer Sweepstakes News - Ballard Designs Reports Why Everyone Is Ready to Dream About Interior Decor Again
National furniture retailer, Ballard Designs, announces a new Summer Sweepstakes urging fans to dream big, even bigger - about their best home style.
Leading home furnishings retailer, Ballard Designs, announces its “Endless Summer Giveaway” starting July 15th, running through August 8th. Entrants will vie for a chance to win one of three gift certificates totaling thousands of dollars in Ballard merchandise.
“Sweepstakes are about fantasy,” notes Melissa Metcalf, senior manager of CRM marketing for Ballard Designs. “Entering is a great excuse to daydream about winning and decorating your new bedroom, living room, or outdoor space, plus it’s a lot of fun.”
The goal of any marketing campaign is to drive sales, and sweepstakes are unique in their ability to create excitement and a sense of urgency among participants.
According to Metcalf, that’s especially true for Ballard Besties, the brand’s fond nickname for its biggest fans.
“Our best customers love to engage with the brand online,” Metcalf explains. “So, creating a sweepstakes around social media was our best plan for meeting them where they live, share and play.”
There are no requirements to buy anything to enter Ballard’s latest summer giveaway – just the need to give a mobile number to engage with the company via text (entrants may opt out at any time without affect to their entry).
“Even if you don’t win,” says Metcalf, “it pays off to enter. Throughout the year, anyone who enters will receive exclusive promotions and special discounts only available via texts.”
Previous Ballard summer sweepstakes winners have used their Ballard Bucks to complete their dream rooms or start all new decorating projects. This year’s three lucky winners will receive a gift certificate to purchase their choice of Ballard merchandise and have up to one year to spend it.
“Whether you’re engaging with us online or you happen to be visiting one of our retail stores, you’ll have a chance to win,” Melissa Metcalf adds. “It’s fun to imagine the possibilities and think, ‘I just entered a sweepstakes and maybe I’ll really win’, right? And maybe you will!”
NO PURCHASE NECESSARY TO ENTER OR WIN. Official Rules are available at http://attn.tv/ballarddesigns/giveawayterms.html and will provide odds, details and how to enter without joining Sponsor’s SMS program.)
About Ballard Designs
Since 1982, Ballard Designs® has offered a unique curation of home furnishings and décor from all periods and provenance. Its designers travel the world for inspiration, translating the latest trends in fashion, color and style into finely crafted products not found anywhere else. Ballard Designs is part of QVC GroupSM, a live social shopping company that also includes QVC®, HSN®, Frontgate®, Garnet Hill® and Grandin Road®.
Ann Bailey
Ballard Designs
+1 404-603-7239
ann.bailey@ballarddesigns.net
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

PV Hardware to Supply Solar Trackers for AMEA Power’s 139 MW Doornhoek Project in South Africa
'Introduction to Science and the Scientific Method' is a Must-Have Foundation by John L. Campbell
Stockpile Reports Brings Industry-Leading Stockpile Measurement Technology to Android
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.