Tacos & Tequila Festival Returns to Vinoy Park with Lucha Libre, Mariachi, and Taco Showdowns
“Each year, we aim to elevate the experience with more flavors, more entertainment, and more reasons to come back,” said Patrick Green, Founder of Brewed Life Festivals. “Whether you're here for the tacos, tequila, or the Lucha Libre, there's something for everyone.” This year’s festival will also be family-friendly, featuring inflatable games and knockerball activities to keep the whole family entertained all weekend long.
Festivalgoers will enjoy 100+ taco options, refreshing cocktails, and non-stop entertainment including Lucha Libre wrestling, a live mariachi band, mural artists, and more. One of the weekend’s most anticipated moments is the Taco Eating Contest, where attendees can pay to enter and compete for a prize—and ultimate taco glory.
Festival Details:
- Location: Vinoy Park, Downtown St. Petersburg (701 Bayshore Dr NE, St. Petersburg, FL 33701)
- Dates: Friday, May 9th & Saturday, May 10th, 2025
- Time: Friday 4 PM – 10 PM | Saturday 12 PM – 10 PM
- Dog-friendly event (leashed pets welcome)
Ticket Options:
- Dick’s Last Resort VIP Admission ($59 presale only):
Includes access to both Dick’s Last Resort and Matador Cantina areas, pork tacos & nachos, 2 premium cocktails from Dick’s Last Resort, shaded lounge areas, comfy seating, and extra games. Ages 21+ (children may accompany adults).
- Matador Cantina Admission ($39 presale | $45 day-of):
Includes access to the Matador Cantina area with cocktail, spirit, and beer samples from 12+ distilleries and breweries, a double-decker cocktail bar, cigar lounge, frozen cocktails, executive bathroom trailer, extra food vendors, and lounge seating. Ages 21+ (children may accompany adults).
- General Admission ($7 presale | $10 day-of):
Includes one-day entry into the event.
- Children 13 & under enter free
Taco Eating Contest:
Open to the boldest taco lovers in Tampa Bay, the Taco Eating Contest will pit participants against each other in a fast-paced challenge. The first contestant to finish all tacos will receive a cash prize, a Champion’s Award, and serious bragging rights. The contest is open to a limited number of competitors, with a small entry fee required. Full contest rules, registration, and details can be found at www.StPeteTacos.com.
Media & Influencer Opportunities:
Press, food bloggers, and social media influencers are invited to cover the St. Pete Tacos & Tequila Festival with exclusive access to vendor tastings, behind-the-scenes photo and video opportunities, and VIP content experiences. To request press credentials, please contact Megan O’Hare at megan@wingwomanbrands.com.
For more details, to purchase tickets, or to sign up for the Taco Eating Contest, visit www.StPeteTacos.com and follow @BrewedLife on social media for updates, vendor previews, and more.
Megan O'Hare
Wing Woman Brands
megan@wingwomanbrands.com
Visit us on social media:
Facebook
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Length of Hospitalization for Stage III and IV Decubitus Ulcers Before and After 2015
The Blair Memory Care Opens in Cary, NC to Strong Community Support
Premier Auto Protect Earns 2025 Buyer’s Choice Award from ConsumerAffairs, Based on Verified Customer Reviews
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.