Technomic’s latest report follows consumers through their adult beverage decision-making process at sit-down restaurants
Factors in what-to-drink decision include food ordered, cuisine type, dining party makeup, menu organization and more
CHICAGO, IL, UNITED STATES, May 28, 2025 /EINPresswire.com/ -- Through extensive consumer online bulletin boards, drink-alongs and quantitative surveys, Technomic tapped into the drinker path to purchase, from pre-visit to second drink order to post-visit, with its latest The Drinker’s Path to Purchase Multi Client Study. While consumers are likely to order a preplanned drink, opportunity does exist to influence this decision, with factors such as server and bartender recommendations, promotions and price strongly influencing this process."Ensuring a great drink experience is so important to the health of the operator's business and also adult beverage brand growth," says Donna Hood Crecca, senior principal at Technomic. "We find high probability that consumers satisfied with their drink will return to the establishment—often to enjoy that drink again—and will also seek out the brand or drink at retail to enjoy at home. This really confirms the importance of the on-premise drink experience to driving the business overall.”
Some other key findings from this report include:
- Two-thirds (65%) of consumers order an alcohol beverage away from home at least once a week
- Most consumers don’t lock in a drink choice until they are at their restaurant of choice, allowing for many points of influence at this stage
- Once at a location, menu organization and descriptions are most influential in the drink selection journey
- Opportunity exists to influence drink choice, particularly with daily specials and limited-time offers
- A positive on-premise drink experience will lead to higher likelihood of recommendations and repeat visits
Discover the factors most important to consumers when choosing adult beverages at full-service restaurants and track their path to purchase, with Technomic’s The Drinker’s Path to Purchase Multi Client Study. This in-depth study takes a look at what drinkers do before, during and after an adult beverage visit, allowing manufacturers and operators to find the best ways to connect with customers and boost on-premise sales.
Learn more
Press inquiries: info@technomic.com
Subscribe to stay up to date with Technomic’s latest press-relevant insights.
About Technomic
Technomic Inc., an Informa company, was founded as a management consulting firm in 1966. Since then, Technomic’s services have grown to encompass cloud-based B2B research tools, consumer and menu trend tracking and other leading strategic research and analytic capabilities, to prioritize and size business opportunities. Our clients include food manufacturers and distributors, restaurants, retailers and multiple other business verticals aligned with the food industry that are looking to make informed decisions to support their business growth. Visit Technomic at www.technomic.com.
Clare Toledo
Informa Connect
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

San Francisco Dental Implant Center Announces New Content on Convenient Dental Implant Locations in SF
She Who Earns the Rose May Bear It: Sweet Briar Graduates 104 Seniors During 116th Commencement Ceremony
PlanChecker AI Launches with the Goal to Rewire the Infrastructure of Real Estate Development
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.