The Scout Guide Boulder, Part of a Nationwide Franchise, Helps Celebrate Major Milestone of 100 Markets
The Scout Guide celebrates 100 markets nationwide—including Boulder—highlighting exceptional local businesses in print, online, and in person.
BOULDER, CO, UNITED STATES, June 3, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Scout Guide Boulder, part of the national Scout Guide franchise dedicated to highlighting exceptional local businesses, is excited to celebrate the debut of The Scout Guide’s 100th location nationwide — a milestone that reflects the brand’s continued commitment to supporting entrepreneurs, creatives, and makers in communities across the country. With over 1.2 million printed guides in circulation and a growing social media network of over 1.3 million, The Scout Guide has become a trusted resource for travelers, tastemakers, and loyal locals alike.Since its founding in 2010, The Scout Guide has grown from a single print publication in Charlottesville, Virginia, into a widely respected national brand with beautifully curated city guides in 100 locations, including our incredible city of Boulder—and counting. The Scout Guide Boulder, owned by Kristie Shehan, showcases the best local businesses within our community—from boutique shops and interior designers to restaurateurs, artists, and wellness experts.
Quote option 1: “This milestone is a testament to the incredible network of editors, business owners, and creative partners who believe in the power of local,” said Susie Matheson, co-founder of The Scout Guide. “Our mission has always been to tell the stories of small businesses in a beautiful, thoughtful way—and now we’re doing that in 100 communities nationwide, including Boulder.”
Quote option 2: “I love being able to advocate for the incredible local businesses here in Boulder, and to know that they join a network of thousands of other businesses in one hundred other communities is pretty amazing. I couldn’t be prouder of our town and the inspiring entrepreneurs who pour their hearts into it every day,” said Kristie Shehan, Owner of The Scout Guide Boulder.
The 100th guide, The Scout Guide Santa Fe, officially opened in April, expanding TSG’s footprint into New Mexico. It joins a growing community of franchisees who act as connectors, curators, and champions of local culture. This growth has added to The Scout Guide’s local economic impact—helping boost visibility, foot traffic, and community connections. In addition, this impact across 100 cities is significant by creating an unmatched local advertising opportunity and an increase in entrepreneur empowerment with the franchise opportunity.
About The Scout Guide
The Scout Guide (TSG) is a national print and digital publication dedicated to showcasing the best of local in cities across the U.S. Through curated guides, inspiring storytelling, and a network of passionate editors, TSG connects readers with the businesses and people who make their communities unique. Learn more at www.thescoutguide.com.
For advertising opportunities, business features, or to learn more about The Scout Guide Boulder, please contact Boulder@thescoutguide.com.
Kristie Shehan
The Scout Guide Boulder
Boulder@thescoutguide.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Thorncrest Dental Brings Advanced Laser Dentistry to Etobicoke with Picasso Soft Tissue Laser
Tom Jackobs Offers Fractional Sales Management for Heart-Led Wellness Practices
Wytrwal Industries Celebrates 250 years of the U.S. Army
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.