USHBC Applauds Final Passage of TAKE IT DOWN Act
Javier Palomarez, USHBC President and CEO, issued the following statement:
“The passage of the TAKE IT DOWN Act marks an important victory for privacy, safety, and accountability in our digital economy. While technology has transformed the way we live and work, it has also created new vulnerabilities, particularly for our youth. By addressing the non-consensual distribution of intimate images, including AI-generated deepfakes, this bipartisan legislation protects Americans from exploitation and helps create a safer, more trustworthy digital environment.”
The bipartisan TAKE IT DOWN Act, championed by Senators Ted Cruz (R-TX), Amy Klobuchar (D-MN), and Congresswomen Maria Elvira Salazar (R-FL) and Madeleine Dean (D-PA), prohibits the nonconsensual online publication of intimate images, imposes criminal penalties and restitution for violations, and requires user-generated content platforms to remove reported images within 48 hours; it passed the Senate unanimously in February and the House by a 409-2 vote in April.
Javier continued by saying:
“A strong and responsible digital economy must be built on respect for individual privacy and protection from exploitation. The TAKE IT DOWN Act ensures that the internet remains a place where people are safe from the spread of NCII. This bipartisan effort by Congress strengthens critical safeguards for all Americans, restoring dignity, security, and trust online. We urge President Trump to swiftly sign the TAKE IT DOWN Act into law and stand with the millions of Americans who deserve dignity, protection from exploitation, and opportunity in the digital age.”
The USHBC looks forward to working with policymakers, community leaders, and businesses to support the implementation of this critical legislation and to promote a safer, more resilient digital economy for all Americans.
To learn more, follow @myushbc and @JPalomarez on X.
Visit ushbc.com/join to become a member today.
About the USHBC
Javier Palomarez is the President & CEO of the United States Hispanic Business Council (USHBC). The United States Hispanic Business Council (USHBC) is the leading voice for the Hispanic business community. A 501(c)6 non-profit organization, the USHBC focuses on improving access to contracting in the public and private sectors, fair representation of Hispanics in business, media, and politics, and ensuring Hispanics have a voice in the national dialogue. The USHBC is a nonpartisan organization.
Sabrina Leeloo Gonzalez
United States Hispanic Business Council
+18178745644 ext.
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

All-Pro Commercial Cleaning Earns Top Ratings Across Central Florida—Here's Why Customers Keep Coming Back
Audfly’s Directional Sound Modules Becoming a Standard in Smart Devices
Motivando Opens Crowdcube Campaign to Let Users Own a Piece of Moti App
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.