Veteran Nonprofit CEO Releases Transformational Guide for Emerging Leaders in the Sector
“Pick My Brain: Thoughts on Leadership for Nonprofit Executives” offers decades of hard-earned wisdom from the front lines of human services leadership
CA, UNITED STATES, June 17, 2025 /EINPresswire.com/ -- With nearly 30 years of executive experience leading major nonprofit organizations across the United States, Howard S. Garval delivers a timely and essential leadership guide for nonprofit professionals in his new book, Pick My Brain: Thoughts on Leadership for Nonprofit Executives. Designed for current and aspiring nonprofit CEOs, senior leaders, and board members, this insightful work offers a comprehensive look into what it truly takes to lead a mission-driven organization in today’s complex environment.
Blending real-life examples with a deeply values-based perspective, Garval explores every facet of effective nonprofit leadership—from casting a compelling vision and fostering a healthy, inclusive workplace culture to navigating change and ensuring financial sustainability. His reflections, drawn from decades in the sector, provide actionable strategies tailored to the unique challenges nonprofit leaders face.
“At its core, this book is about making space for future leaders to emerge and thrive,” Garval explains. “Whether you’re just stepping into a leadership role or have years of experience, I hope the practical and reflective guidance in this book helps strengthen your impact.”
A key focus of the book is the critical—and often misunderstood—relationship between nonprofit CEOs and their Boards of Directors. Garval underscores the CEO’s role as a bridge-builder: someone who leads with authenticity, transparency, and compassion while holding both themselves and others accountable to the organization’s mission.
The book also features a robust appendix and a curated bibliography of cross-sector leadership titles, offering readers additional resources for lifelong learning and professional development.
About the Author:
Howard S. Garval, MSW, has devoted over four decades to nonprofit human services. He served as CEO of The Village for Families & Children in Hartford, CT (2002–2006) and CEO of Child & Family Service in Hawaii (2006–2017). In 2014, he received the prestigious Ho’okele Leadership Award, and upon his retirement, Child & Family Service honored him with the creation of the Howard S. Garval Leadership Academy. Garval is a respected speaker, mentor, and co-author of Strategic Business Planning (CWLA Press), currently mentoring leaders across the country through his platform www.leaders4futures.com.
Pick My Brain: Thoughts on Leadership for Nonprofit Executives is now available through major retailers.
Global Book Network
Global Book Network
+1 302-319-9988
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Annie Billups Follows Up Her Debut Rooty with November Sunshine — A Soul-Stirring Portrait of Appalachian Womanhood
Alaska Icy Strait Point Bear Viewing Tour by Wilderness Island Tours
CloudIBN VAPT Services – Your Trusted VA&PT Partner for the Complex US Digital Ecosystem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.