15 lat Colian Logistic w branży TSL
Colian Logistic, spółka logistyczna powołana do życia w 2009 roku przez Grupę Colian, obchodzi jubileusz 15-lecia obecności w branży TSL. Firma, której celem na początku działalności było świadczenie usług wewnątrz organizacji, wyrosła na silnego, niezależnego operatora i wiarygodną markę.
Na przestrzeni ostatnich 15 lat rynek usług logistycznych szybko ewoluował. Pomimo ciągłych zmian w obrębie technologii, obowiązujących przepisów czy rosnących standardów transportowych, Colian Logistic nieustannie umacnia swoją pozycję w branży TSL i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Firma świadczy kompleksowe usługi logistyczne w ramach trzech filarów: transport (drogowy krajowy i zagraniczny oraz transport morski), magazynowanie (na powierzchni blisko 60 000 tys. m2) oraz obsługa klienta. Co więcej, spółka oferuje także usługi agencji celnej.
Obecnie Colian Logistic posiada 13 oddziałów w całym kraju i może pochwalić się imponującą liczbą 250 000 realizowanych zleceń rocznie. Baza tysiąca klientów, ceniących terminowość i fachowość obsługi, przekłada się na 6 000 000 palet przewożonych przez spółkę w skali 12 miesięcy.
Początki firmy były nieśmiałymi krokami w stronę rozwoju działań logistycznych w Grupie Colian. Szybko jednak okazało się, że nasz zespół tworzą specjaliści z pasją, którzy nie tylko dysponują odpowiednią wiedzą, ale przede wszystkim mają ogromny zapał do ciągłego rozwoju. W efekcie nieustannie poszerzamy zakres świadczonych usług i powiększamy grupę stałych klientów. Bardzo dziękuję wszystkim pracownikom za wysiłek i zaangażowanie wkładane w rozwój spółki – mówi Tomasz Kosik, Prezes Zarządu Colian Logistic.
Colian Logistic inwestuje w infrastrukturę i rozwija własną flotę. Jeszcze tym roku zostanie ukończona rozbudowa magazynu w Kostrzynie Wielkopolskim. Nowy obiekt pozwoli zwiększyć posiadane zaplecze magazynowe z 80 000 do blisko 100 000 miejsc paletowych, a to oznacza, że możliwości firmy w zakresie świadczonych usług będą znacznie szersze i przełożą się na sprawniejszą obsługę klientów. Ważną inwestycją w ostatnim czasie był zakup własnej floty – samochody marki DAF XG już wyjechały w trasy, realizując pierwsze zlecenia pod szyldem i w pełnej obsłudze Colian Logistic.
Potencjał firmy dostrzega i docenia rynek, o czym świadczą branżowe nagrody i wyróżnienia, których z roku na rok przybywa – Diamenty Forbesa, Gazele Biznesu czy tytuł Best Managed Companies to jedynie wycinek osiągnięć spółki.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.