Komunikaty PR

1,5 mln zł dywidendy wypłaciło Akcjonariuszom Gaming Factory

2021-05-25  |  09:00
Biuro prasowe

 

Gaming Factory, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wydawca i producent gier wideo, wypłacił Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł, stanowią kapitał zapasowy firmy.

- Od czasu powstania spółki, w 2017 roku, wypłacamy dywidendę naszym Akcjonariuszom. W odpowiedzi na przepisy giełdowe sformalizowaliśmy politykę firmy w tym zakresie. Będziemy celować, aby utrzymać ją na poziomie 30-75% zysku netto. W tym roku kwota  dywidendy stanowi 0,27 zł na akcję, co daje łączenie 1,5 mln zł. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że wszystkie nasze projekty produkcyjno-wydawnicze są finansowo zabezpieczone – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Gaming Factory koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów o zróżnicowanej tematyce - symulatorów, gier przygodowych, akcji i tycoon. Studio planuje w 2021 roku udostępnić od 7 do 10 tytułów. Będą to m.in. Castle Flipper, Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator, a także 2- 3 produkcje tworzone wspólnie z Ultimate Games.  

W dłuższej perspektywie Gaming Factory stawia na wydawanie gier w segmencie AA i wyższym, które ukażą się w portfolio spółki zależnej Vision Edge Entertainment. – Marka Vision Edge Entertainment została utworzona w celu dotarcia do bardziej wymagającego gracza. Zespół VEE odpowiada za wydanie naszych większych produkcji, a gry o niższym budżecie pozostaną na koncie Gaming Factory. Pierwszym dotychczas zapowiedzianym tytułem z tego segmentu jest Dinos Reborn, której budżet produkcyjny wynosi około 1 mln zł – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Spółka w 2020 roku osiągnęła najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności (2,86 mln zł). Od stycznia do grudnia skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 5,93 mln zł wobec 4,65 mln zł rok wcześniej.

W 2021 roku studio wprowadziło do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access). Kolejny tytuł z portfolio wydawniczego Gaming Factory – Castle Flipper – ukaże się 26 maja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2024-09-24 | 12:00

E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki

Notowana na rynku NewConnect spółka z obszaru e-commerce podpisała umowę resellerską z dystrybutorem kamer sportowych i akcesoriów remowanej marki SJ CAM. Nowo zawarta współpraca rozszerza zasięg rynkowy spółki
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.