Komunikaty PR

18 lat Publicon: Relacje ponad algorytmy

2024-06-04  |  08:00

Publicon 18 lat temu obsłużył swojego pierwszego klienta. Od tego momentu firma na stałe wpisała się w grono największych niezależnych agencji PR w Polsce, obsługując już blisko 200 marek. Oprócz świętowania jubileuszu, Publicon przedstawił także nowe pozycjonowanie. Claim – Human Touch”, podkreśla, jak istotny w czasach AI jest ludzki wymiar współpracy z Klientem. 

 

W 2006 roku niejedna osoba znalazła swojego dawnego przyjaciela ze szkolnych lat za pośrednictwem Naszej Klasy, a świat zaczynał odkrywać pierwsze funkcje Twittera. To także moment, w którym powstała jedna z pierwszych we Wrocławiu agencji PR. 

- Decyzja o powstaniu Publiconu 18 lat temu – gdy branża Public Relations dopiero zaczynała się kreować – była odważnym krokiem. Internet zakorzeniał się w świadomości Polaków, jako medium społecznościowe, zmieniając sposób komunikacji i interakcji społecznej. Musieliśmy nadążyć za tymi globalnymi zmianami, stawić im czoła i w jak najlepszy dla naszych Klientów sposób je wykorzystać. Byliśmy w tym bardzo progresywni – m.in. jako jedni z pierwszych w Polsce zakładaliśmy dla nich konta na Naszej Klasie i prowadziliśmy blogi firmowe – mówi Szymon Sikorski, CEO w Publicon.

 

Czas podsumowań i refleksji

Agencja Publicon już od 18. lat dostarcza firmom z całej Polski profesjonalne, oparte na bogatym doświadczeniu i głębokiej wiedzy usługi. Przez ten czas zyskała zaufanie klientów z praktycznie wszystkich branż – od nieruchomości, przez sport, bankowość, turystykę, branżę spożywczą, czy medyczną. Prowadzi lub prowadziła współpracę z takimi markami jak m.in.: Orlen Team, Tarczyński, Travelist.pl, Echo Investment, Skanska, PZFD Wrocław, LG, 3M, Acer czy Marriott. W tym czasie z agencji PR, Publicon stał się agencją 360, realizując swoje działania w wielu obszarach. To m.in. media relations, custom publishing, kreacja offline i online, digital, employer branding, doradztwo i consulting, eventy czy szkolenia. 

- Jako młoda agencja stawialiśmy na kreatywność, energię czy implementację nowych narzędzi. Te obszary wciąż są dla nas ważne, ale w międzyczasie urosła skala naszej działalności. Porywając się na budowanie czegoś w tej branży, chciałem robić mądre i otwierające oczy rzeczy z ludźmi, którzy myślą podobnie i mają podobne ambicje. I takimi Klientami i projektami udaje nam się otaczać – podkreśla Sikorski. 

 

Projektowanie angażującej komunikacji doprowadziło agencję do wielu międzynarodowych sukcesów, w tym otrzymania prestiżowych nagród branżowych m.in. SABRE Awards EMA (najwięcej nominacji z Polski w tegorocznej edycji), Złotych Spinaczy, PR Daily Awards czy PR Wings. Spod jej pióra wyszły również dwie książki – „Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media” oraz „Think BIG Jak wprowadzić marketing sportowy, sponsoring i rynek sportu w nowe czasy”. 

 

Ludzki wymiar PR w dobie AI

Wrocławska agencja swoje 18. urodziny postanowiła wykorzystać do wprowadzenia kilku zmian i liftingu komunikacji, podkreślających tym samym gotowość do dalszych wyzwań i dynamicznego rozwoju. Co kryje się pod nowym claimem Publiconu – „Human Touch”? 

- Publicon przez kilkanaście lat istnienia konsekwentnie rozwijał i poszerzał portfolio oferowanych usług. Jesteśmy agencją z mocno PRowym rodowodem, który wciąż stanowi istotny rdzeń naszego funkcjonowania, ale nasze projekty już dawno wyszły poza granice klasycznie pojmowanego public relations. Niezależnie od tego, czy robimy reklamę, media, branding, badania, content czy strategię wierzymy, że wszystko zaczyna się i kończy na człowieku. Ludzie, relacje to, w naszych oczach, wartość dodana każdej projektowanej przez nas komunikacji. Mam na myśli nie tylko naszych Klientów, ale również (a może przede wszystkim) nasz zespół, partnerów, otoczenie. Myślę, że w całej tej debacie o AI i zastępowalności poszczególnych branż i usług algorytmem – to jest właśnie nasza odpowiedź na pytanie o przyszłość branży. Z okazji 18stki postanowiliśmy pokazać tę ideę, która towarzyszy nam na co dzień w pracy również w nowym claimie i odświeżeniu komunikacji wizualnej – podkreśla Michał Ulidis, Creative Director w Publicon

 

Choć sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować wiele dziedzin życia, nie zastąpi ona nigdy ludzkich relacji.  

 

Film, który powstał na pamiątkę 18. urodzin agencji, jest do obejrzenia pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRCgCAiEpP8

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu Biuro prasowe
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych

5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.

Problemy społeczne

Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.