18 lat Publicon: Relacje ponad algorytmy
Publicon 18 lat temu obsłużył swojego pierwszego klienta. Od tego momentu firma na stałe wpisała się w grono największych niezależnych agencji PR w Polsce, obsługując już blisko 200 marek. Oprócz świętowania jubileuszu, Publicon przedstawił także nowe pozycjonowanie. Claim – „Human Touch”, podkreśla, jak istotny w czasach AI jest ludzki wymiar współpracy z Klientem.
W 2006 roku niejedna osoba znalazła swojego dawnego przyjaciela ze szkolnych lat za pośrednictwem Naszej Klasy, a świat zaczynał odkrywać pierwsze funkcje Twittera. To także moment, w którym powstała jedna z pierwszych we Wrocławiu agencji PR.
- Decyzja o powstaniu Publiconu 18 lat temu – gdy branża Public Relations dopiero zaczynała się kreować – była odważnym krokiem. Internet zakorzeniał się w świadomości Polaków, jako medium społecznościowe, zmieniając sposób komunikacji i interakcji społecznej. Musieliśmy nadążyć za tymi globalnymi zmianami, stawić im czoła i w jak najlepszy dla naszych Klientów sposób je wykorzystać. Byliśmy w tym bardzo progresywni – m.in. jako jedni z pierwszych w Polsce zakładaliśmy dla nich konta na Naszej Klasie i prowadziliśmy blogi firmowe – mówi Szymon Sikorski, CEO w Publicon.
Czas podsumowań i refleksji
Agencja Publicon już od 18. lat dostarcza firmom z całej Polski profesjonalne, oparte na bogatym doświadczeniu i głębokiej wiedzy usługi. Przez ten czas zyskała zaufanie klientów z praktycznie wszystkich branż – od nieruchomości, przez sport, bankowość, turystykę, branżę spożywczą, czy medyczną. Prowadzi lub prowadziła współpracę z takimi markami jak m.in.: Orlen Team, Tarczyński, Travelist.pl, Echo Investment, Skanska, PZFD Wrocław, LG, 3M, Acer czy Marriott. W tym czasie z agencji PR, Publicon stał się agencją 360, realizując swoje działania w wielu obszarach. To m.in. media relations, custom publishing, kreacja offline i online, digital, employer branding, doradztwo i consulting, eventy czy szkolenia.
- Jako młoda agencja stawialiśmy na kreatywność, energię czy implementację nowych narzędzi. Te obszary wciąż są dla nas ważne, ale w międzyczasie urosła skala naszej działalności. Porywając się na budowanie czegoś w tej branży, chciałem robić mądre i otwierające oczy rzeczy z ludźmi, którzy myślą podobnie i mają podobne ambicje. I takimi Klientami i projektami udaje nam się otaczać – podkreśla Sikorski.
Projektowanie angażującej komunikacji doprowadziło agencję do wielu międzynarodowych sukcesów, w tym otrzymania prestiżowych nagród branżowych m.in. SABRE Awards EMA (najwięcej nominacji z Polski w tegorocznej edycji), Złotych Spinaczy, PR Daily Awards czy PR Wings. Spod jej pióra wyszły również dwie książki – „Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media” oraz „Think BIG Jak wprowadzić marketing sportowy, sponsoring i rynek sportu w nowe czasy”.
Ludzki wymiar PR w dobie AI
Wrocławska agencja swoje 18. urodziny postanowiła wykorzystać do wprowadzenia kilku zmian i liftingu komunikacji, podkreślających tym samym gotowość do dalszych wyzwań i dynamicznego rozwoju. Co kryje się pod nowym claimem Publiconu – „Human Touch”?
- Publicon przez kilkanaście lat istnienia konsekwentnie rozwijał i poszerzał portfolio oferowanych usług. Jesteśmy agencją z mocno PRowym rodowodem, który wciąż stanowi istotny rdzeń naszego funkcjonowania, ale nasze projekty już dawno wyszły poza granice klasycznie pojmowanego public relations. Niezależnie od tego, czy robimy reklamę, media, branding, badania, content czy strategię wierzymy, że wszystko zaczyna się i kończy na człowieku. Ludzie, relacje to, w naszych oczach, wartość dodana każdej projektowanej przez nas komunikacji. Mam na myśli nie tylko naszych Klientów, ale również (a może przede wszystkim) nasz zespół, partnerów, otoczenie. Myślę, że w całej tej debacie o AI i zastępowalności poszczególnych branż i usług algorytmem – to jest właśnie nasza odpowiedź na pytanie o przyszłość branży. Z okazji 18stki postanowiliśmy pokazać tę ideę, która towarzyszy nam na co dzień w pracy również w nowym claimie i odświeżeniu komunikacji wizualnej – podkreśla Michał Ulidis, Creative Director w Publicon.
Choć sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować wiele dziedzin życia, nie zastąpi ona nigdy ludzkich relacji.
Film, który powstał na pamiątkę 18. urodzin agencji, jest do obejrzenia pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRCgCAiEpP8
![Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4. Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/292590604/2-pr-wings-banner,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
![Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_653617461,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
![4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2122852230,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.