2. miejsce w Polsce dla PepsiCo w konkursie Top Employers Polska
Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Atrakcyjne warunki pracy, wielokulturowa i międzynarodowa atmosfera czy równe traktowanie pracowników to klucz do stworzenia otwartej i przyjaznej organizacji, w której pracownicy dobrze się czują. Takim miejscem pracy jest właśnie PepsiCo Consulting Polska, gdzie pracownicy znajdują możliwości rozwoju zawodowego, widzą wpływ realizacji swoich zadań na funkcjonowanie dużej i złożonej organizacji, a przez to odnajdują satysfakcję z obranej ścieżki zawodowej. Dzięki takiemu podejściu PepsiCo po raz szósty z rzędu nagrodzone zostało prestiżowym wyróżnieniem Instytutu Top Employers, zajmując 2. miejsce w Polsce.
Kolejny sukces PepsiCo Consulting Polska w konkursie Top Employers to bez wątpienia efekt stosowania najwyższych światowych standardów zarządzania zespołem, ale i ogromnego zaangażowania po stronie pracowników. Stworzenie i utrzymanie takiego poziomu motywacji wymaga jednakże wysiłku organizacyjnego, na który składa się szereg różnorodnych działań.
– Jesteśmy szczęśliwi, że nasze starania po raz kolejny zostały nagrodzone w prestiżowym konkursie Top Employers Polska. PepsiCo w Polsce to stosunkowo duża organizacja, dlatego w naszej strategii personalnej uwzględniamy zarówno inicjatywy kierowane bezpośrednio do konkretnych grup pracowniczych, jak i łączące różne obszary funkcyjne. Dzięki temu uzyskujemy większy poziom integracji i współpracy – powiedziała Anna Daszczyńska, dyrektor personalny w PepsiCo Polska. –Rozwój talentów na wszystkich szczeblach organizacji można osiągnąć jedynie poprzez przemyślany i konsekwentnie wdrażany plan działań i inicjatyw. Bardzo istotne jest także stałe doskonalenie praktyk związanych z zatrudnianiem i wdrażaniem nowych pracowników – dodała Anna Daszczyńska.
PepsiCo regularnie bada stan nastrojów wśród swoich pracowników, co roku przeprowadzając Organizational Health Survey (OHS) – kompleksową ankietę badającą satysfakcję w wielu aspektach funkcjonowania organizacji. Raporty z badania OHS wskazują, że zdecydowana większość zatrudnionych ma poczucie zaangażowania w podejmowane przez firmę działania i stawiane cele, a także przynależności i dumy z pracy w PepsiCo. W polskim oddziale firmy oprócz typowych programów koncentrujących się na podnoszeniu efektywności pracy pojawiają się też działania edukacyjne i integracyjne. Wśród nich są inicjatywy obejmujące zwiększanie świadomości ekologicznej, takie jak „Go Green”, której celem jest zmiana codziennych nawyków na bardziej przyjazne środowisku. Firma zorganizowała ponadto tzw. warsztaty REkologiczne (recykling + ekologia), podczas których pracownicy zaznajamiają się z zasadami segregacji odpadów i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
PepsiCo Consulting Polska dba także o przyszłość swoich pracowników, dla których istotne jest również zabezpieczenie emerytalne. Dlatego też od maja 2019 roku PepsiCo oferuje swoim pracownikom możliwość przystąpienia do pracowniczych programów emerytalnych (PPE), które są formą grupowego i systematycznego oszczędzania na przyszłą emeryturę. Już ponad 70% wszystkich pracowników PepsiCo dołączyło do PPE zarządzanego przez największą polską firmę ubezpieczeniową, dzięki czemu ich składki zostały zainwestowane i odłożone na poczet przyszłych emerytur.
O konkursie Top Employers
Niezależne, międzynarodowe badanie prowadzone co roku przez Top Employers Institute wskazuje czołowych pracodawców: tych, którzy tworzą wspaniałe warunki pracy, dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji, a jednocześnie dążą do ciągłego doskonalenia praktyk związanych z zatrudnieniem. Certyfikacja przyznawana jest tylko firmom osiągającym najwyższe standardy warunków pracy. Pozwala ona także na identyfikację obszarów do poprawy, a tym samym na budowanie profesjonalnego, sprzyjającego rozwojowi środowiska. Co roku Top Employers Institute przyznaje wyróżnienia ponad 1500 organizacjom w 118 krajach, pozytywnie wpływając na życie ponad 6 milionów pracowników na całym świecie.
Badanie najlepszych praktyk HR przeprowadzone przez Top Employers Institute obejmuje ponad 100 pytań obejmujących 600 praktyk z zakresu rozwoju pracowniczego w 10 blokach tematycznych. Wśród nich są obszary takie jak strategia pozyskiwania talentów, planowanie zatrudnienia, proces wdrożenia do pracy, szkolenia i rozwój, zarządzanie efektywnością pracy, rozwój umiejętności przywódczych, zarządzanie ścieżką zawodową i sukcesją, wynagrodzenia i dodatki, a także kultura pracy.
Więcej informacji o Top Employers Institute oraz certyfikacji Top Employers dostępnych jest pod adresem www.top-employers.com.
Uchodźcy na rynku pracy
Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.