Komunikaty PR

20 lat kultowej kawy Segafredo w Polsce. Jaki sekret stoi za popularnością marki

2022-09-05  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Historia Segafredo sięga lat 70., kiedy to Massimo Zanetti rozpoczął budowanie grupy Segafredo. Jaka jest historia w Polsce jednej z najbardziej rozpoznawalnych na świecie włoskich marek kawy? Jak w ciągu dwóch ostatnich dekad zmieniły się zwyczaje miłośników tego aromatycznego napoju?

2002 rok. Adam Małysz zdobywa brąz na zimowych igrzyskach w Salt Lake City – pierwszy medal dla Polski na zimowej olimpiadzie od 30 lat, kończy się pierwsza edycja programu Idol, a w Warszawie na rondzie Charlesa de Gaulle’a staje sztuczna palma. To właśnie w tym czasie globalna grupa o włoskich korzeniach kupuje w Bochni lokalną palarnię Cafe Mag. Marka Segafredo była dostępna początkowo głównie w kanale HoReCa, a potem stopniowo wchodziła do sprzedaży detalicznej. 

Od zera do 6. miejsca w kawach ziarnistych

Popularność włoskiego producenta rosła wraz z tym, jak zmienia się kultura picia kawy. W czasach PRL pijano kawę sypaną w szklance i zalewano ją gorącą wodą. Dzisiaj każdy kawosz wie, co to jest espresso. Polacy chcą w domu pić kawę jak w kawiarni, co wiąże się z zakupem ekspresów automatycznych i kawy ziarnistej.

Jestem pierwszą osobą zatrudnioną przez Segafredo po akwizycji CAFE MAG w 2002 r. Od tego czasu wydarzyło się bardzo dużo. Za jeden z ciekawszych procesów uznam z pewnością uczenie polskiego rynku i polskiego konsumenta tego, czym jest espresso. W 2002 r. nie było to takie oczywiste i tamten okres najbardziej kojarzy mi się z pytaniami „gdzie jest moja kawa – filiżanka nie jest pełna”? Dziś konsument jest już specjalistą, często koneserem i oczekuje zupełnie czego innego, ale tworzona przez lata kultura uczestniczenia w edukacji rynku i konsumenta o kawie pozostała w naszym DNA – mówi Monika Dutkiewicz, Dyrektor Zarządzający w Segafredo Zanetti Poland.

W 2005 roku marka wprowadziła do sieci pierwsze produkty pod brandem Segafredo, a w 2015 nawiązała współpracę z największą siecią dyskontów w Polsce.

Z pewnością dużym osiągnięciem naszej Spółki jest rozwój od marki historycznie w Polsce znanej jako gastronomiczna, do pozyskania dobrego miejsca wśród TOP 10. marek w kawach ziarnistych w segmencie detalicznym – zajmując od kilku lat między 5. a 7. pozycją w segmencie kaw ziarnistych (powołując się na dane ACNielsen), co było wynikiem pracy zespołowej kilku działów przy moim udziale – dodaje Monika Dutkiewicz, Dyrektor Zarządzający.

Produkcja zarządzana przez trzy pokolenia

W polskiej spółce od samego początku produkowana była kawa. Wraz ze wzrostem udziału w rynku oraz rozwojem w segmencie HoReCa i detalicznym Segafredo Zanetti Poland zwiększała możliwości produkcyjne przy utrzymaniu wysokiej jakości produktów, które trafiają na rynek polski i europejski. O historii opowiadają pracownicy:

W ciągu ostatnich 5 lat poprawiliśmy zdolności produkcyjne o około 40%. Nie byłoby to możliwe bez rozbudowy fabryki o nową halę, wstawienia nowej maszyny do automatycznego pakowania kawy, ale także nowych produktów i przeskoku jakościowego – mówi Grzegorz Żmudzki, Zastępca Kierownika Produkcji.

– W 2019 roku wprowadziliśmy IFS, czyli certyfikat bezpieczeństwa żywności. Było to dla nas dużym wyzwaniem, potrzebna była zmiana mentalności w zespole i zatarcie różnic między Działem Produkcji a Jakości. Udało mi się zbudować silny zespół, na który zawsze mogę liczyć – dodaje Katarzyna Nalepka, Koordynator Działu Jakości i Laboratorium oraz Pełnomocnik ds. IFS.

Kultowa kwadratowa filiżanka

Działając w dwóch segmentach: HoReCa i detal, Segafredo od początku buduje skojarzenia brandu z kawą w kwadratowej filiżance. Gdy kawosz stoi przed półką sklepową i widzi logo Segafredo, myśli o kawie pitej w lokalu.

Aktualnie pełnię funkcję Dyrektora ds. Horeca, kontynuując pracę moich poprzedników. Historycznie Segafredo było marką znaną w gastronomii. Od 2018 r. całkowicie zmieniliśmy podejście do obsługi klienta, wprowadziliśmy nowy system, zmieniliśmy logistykę, otworzyliśmy Showroom w Warszawie. Nasi przedstawiciele handlowi stali się doradcami klienta, rozwijając się w wykwalifikowaną, pomocną dla rozwoju biznesu naszych klientów kadrę. Cały zespół przeszedł szkolenia baristyczne. Dokonaliśmy zmiany wizerunku naszego brandu u klientów gastronomicznych, co zauważalnie przełożyło się na postrzeganie naszej marki. Wzrosła liczba klientów kawiarnianych i dużych organizacji. Obsługiwaliśmy hotele, restauracje, stacje benzynowe oraz biura. Bardziej dynamicznie rozwijaliśmy klientów premium. To był początek nowego rozdziału, który dziś z Doradcami Klienta i naszym serwisem technicznym kontynuujemy, odbudowując wspólnie rynek po pandemii – opowiada Paweł Michalik, Dyrektor handlowy ds. HoReCa.

Nasza kwadratowa filiżanka z logo Segafredo stała się symbolem jakości dla domowego użytkownika. Pojawiła się w reklamie TV czy na opakowaniach kaw. U klientów gastronomicznych cały czas prowadzone były i nadal są szkolenia baristyczne, aby jakość serwowanej kawy była zawsze wysoka – dopowiada Joanna Sobyra, Dyrektor marketingu.

Ekologiczne opakowania 

Marka otworzyła się na nowe segmenty klientów. Mocno postawiła również na kanał sprzedaży online – zarówno przez sklep internetowy, jak i obecność na marketplace’ach. To znacznie poszerzyło dostępność produktów. Segafredo stawia sobie kolejne wyzwania: zarówno pod kątem ekologicznym, jak i wspierania lokalnej społeczności.

Przez te 20 lat najważniejsza dla nas była zawsze satysfakcja klientów i konsumentów. Będziemy nadal dbać o to, aby nasze produkty były najwyższej jakości. Jako część międzynarodowej Grupy Massimo Zanetti Beverage Group wdrażamy politykę firmy przyjaznej środowisku. Do 2024 roku w Polsce 50% opakowań na kawę oraz kartonów pochodzić będzie z recyklingu. Już od 2021 roku sukcesywnie zmieniamy folię wielomateriałową na monomateriałową pozbawioną aluminium. Regularnie wspieramy lokalną społeczność, współpracując z Bankiem Żywności czy domami dziecka, od wielu lat wspieramy też Fundację Kardiochirurgii w Zabrzu – mówi Monika Dutkiewicz, Dyrektor Zarządzający w Segafredo Zanetti Poland.

Pokazy baristyczne i konkursy dla kawoszy

Segafredo nie istniałoby na rynku bez ludzi; kontrahentów, klientów czy dostawców, a także zespołu, który kultywuje kulturę picia kawy i angażuje się w rozwój produktów i usług.

W ciągu ostatnich 20 lat kultura picia kawy w Polsce istotnie ewoluowała. We wrześniu Segafredo Zanetti Poland świętuje swoje 20. urodziny na polskim rynku. Właśnie z tej okazji przygotował event dla wszystkich miłośników tego energetyzującego naparu.

Dzień, który wybraliśmy na nasze wydarzenie, nie jest przypadkowy. 29 września przypada Międzynarodowy Dzień Kawy. To świetna okazja do tego, aby spotkać się w szerszym gronie. Tego dnia w naszych showroomach w Warszawie i Bochni, a także podczas streamingu online przygotujemy różnorodne atrakcje: konkursy wiedzy o kawie, pokaz baristyczny czy odkrywanie tajników produkcji kawy. Co więcej, wcześniej na naszym Facebooku przeprowadzimy konkurs na najbardziej kreatywne przepisy z wykorzystaniem kaw Segafredo, a jego rozstrzygnięcie i wręczenie nagród zaplanowaliśmy właśnie jako jeden z punktów programu naszego jubileuszowego eventu. Chcemy tym samym podziękować wszystkim, którzy zaufali naszym produktom – kończy Joanna Sobyra z Segafredo Zanetti Poland.

Więcej informacji o jubileuszu Segafredo Zanetti Poland na stronie: www.20latSegafredo.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych

Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.

Finanse

Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.

Prawo

Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.