26 stycznia ruszy publiczna oferta akcji SoftBlue na ponad 10 mln zł!
SoftBlue, spółka badawczo-rozwojowa notowana na NewConnect, finalizuje przygotowania do publicznej oferty akcji. Podwyższenie kapitału zakładowego SoftBlue nastąpi w drodze emisji nie więcej niż 46 801 250 akcji na okaziciela serii F o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna nowych akcji serii F została ustalona na 0,22 zł za jedną akcję. Harmonogram oferty przewiduje zapisy na akcje w terminie 26 stycznia – 12 lutego. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na rozwój produktów z obszaru IoT, w tym urządzenia służącego do zarządzania produkcją i energią ,,Autonomous Data Controler’’ oraz sytemu antysmogowego ,,AirDron’’.
- Działamy na sprzyjającym rynku. W unikalny sposób łączymy typowy biznes IT z działaniami pro ekologicznymi i badawczo-rozwojowymi. Nasza strategia zakłada wzmocnienie oferty dedykowanej przedsiębiorstwom przemysłowym, co stanowi jeden z głównych filarów naszej działalności. Koncentrujemy się na rozwoju projektów, których celem jest podniesienie efektywności pracy naszych klientów przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów danego przedsiębiorstwa. Pozyskane z emisji środki chcemy przeznaczyć na rozwój oferty z tzw. Internetu Rzeczy. Zapisy oraz wpłaty w ramach Prawa Poboru ruszą już we wtorek, 26 stycznia i potrwają do 12 lutego. –mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue.
Podwyższenie kapitału zakładowego SoftBlue nastąpi w drodze emisji nie więcej niż 46 801 250 akcji na okaziciela serii F o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna nowych akcji serii F została ustalona na 0,22 zł za jedną akcję. Prawo poboru przysługuje dotychczasowym akcjonariuszom spółki, tj. osobom, które posiadały akcje SoftBlue w dniu 11 stycznia br. Za każdą jedną akcję spółki przysługuje jedno jednostkowe prawo poboru.
Zapisy w ramach oferty akcje można składać w domach maklerskich prowadzących rachunki papierów wartościowych, na których są zarejestrowane prawa poboru lub w domach maklerskich wskazanych przez depozytariuszy.
SoftBlue specjalizuje się w obszarze Software House, działań badawczo – rozwojowych oraz Internetu Rzeczy. W ramach ostatniego obszaru, w portfolio produktowym SoftBlue występują rozwiązania takie jak m.in. Smogobus, czyli mobilny system do monitorowania jakości powietrza, a także głowica pomiarowa AirDron, która umożliwia analizę składu powietrza i wgląd do palenisk bez konieczności bezpośredniego dostępu do pieca. Bydgoska firma opracowała także Autonomous Data Controler, który rejestruje i analizuje dane pochodzące z urządzeń przynależnych do konkretnej maszyny, instalacji lub rozdzielni. Urządzenie jest całkowicie autonomiczne, nie wymaga podłączenia do serwera i korzystania z abonamentowych usług chmurowych. – ADC dzięki racjonalnemu zarządzaniu zużyciem maszyn, mediów, ale i energii elektrycznej i cieplnej umożliwia naszym klientom uzyskanie jednego z najważniejszych aspektów, jakim jest oszczędność. Pokładamy dużą nadzieję w tym projekcie – komentuje Michał Kierul.
W grudniu 2020 r. SoftBlue – za 0,5 mln zł – sfinalizowało transakcję zakupu zorganizowanej części notowanego na NewConnect easyCALL.pl, dywersyfikując w ten sposób działalność w obszarze telekomunikacji. Tym samym firma nabyła prawa do całości biznesu spółki telekomunikacyjnej, która jest partnerem biznesowym marek takich jak Orange, czy Netia. SoftBlue w strukturach easyCALL.pl utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.