Komunikaty PR

30 lat Dziennika Gazety Prawnej

2024-10-24  |  01:00
Biuro prasowe

Dziennik Gazeta Prawna jest z czytelnikami od 30 lat i dziś świętuje swój jubileusz. Z tej okazji przygotowano specjalne wydanie gazety.

Pierwsze kroki na drodze do sukcesu

22 października 1994 roku Polacy przeczytali pierwszy numer „Gazety Prawnej”, dawkę fachowych informacji z zakresu prawa, finansów i biznesu. Początkowo ukazywała się jako tygodnik, z czasem publikowano ją już dwa razy w tygodniu. Wzrost popularności gazety zapewniła seria artykułów nt. rozliczeń PIT-ów rok później. Materiały były odpowiedzią na wiele pytań.

- To był czas rocznego rozliczenia podatkowego. Wtedy to wciąż była nowość, a Gazeta Prawna doskonale wstrzeliła się w tę potrzebę, dostarczając to, czego ludzie potrzebowali. Z czasem już nie raz w tygodniu, lecz częściej. Ale zawsze z przekonaniem, że najważniejszy jest Czytelnik i to, czego w danym momencie szuka, czego chce się dowiedzieć. W tym tkwi siła - wspomina po latach Ryszard Pieńkowski, założyciel „Gazety Prawnej” i prezes Grupy INFOR S.A., wydawcy DGP.

Jednym z przełomowych momentów była fuzja w 2009 roku. Fachowe treści z zakresu prawa, biznesu i finansów połączono ze światowymi aktualnościami „Dziennika Polska-Europa-Świat”, wtedy wydawanego przez Axel Springer Polska. Tak powstał Dziennik Gazeta Prawna, który w 2018 roku stał się własnością Grupy INFOR PL S.A., po tym jak Ryszard Pieńkowski wykupił udziały RASP w spółce wydającej DGP.

Z czytelnikami od 30 lat. Obiektywnie i odpowiedzialnie

Na fundamencie odpowiedzialności i obiektywizmu Dziennik Gazeta Prawna zbudował pozycję czołowego medium sektora biznes, finanse, prawo. Rzetelna praca przez 3 dekady owocowała licznymi wyróżnieniami i prestiżowymi nagrodami dla dziennikarzy.

Dewizę DGP i nadrzędny cel dziennika tłumaczy Ryszard Pieńkowski:

- Kiedy 30 lat temu weszliśmy na tę drogę, wymagałem od redakcji, by patrzyła obiektywnie i pisała odpowiedzialnie. Naszym Czytelnikom należy się bezstronne spojrzenie na rzeczywistość, apolityczna ocena wydarzeń. Prawo obowiązuje wszystkich, takie samo dla wszystkich. Wydarzenia gospodarcze dotykają tak samo zwolenników opozycji, jak i wyborców ugrupowań rządzących. Chcemy codziennie tworzyć gazetę dla każdego, kto lubi rozumieć rzeczywistość, bez względu na poglądy.

Rozwój i odpowiedzi na pytania czytelników

Od samego początku gazeta była wsparciem dla swoich odbiorców. Idąc z duchem czasu, wydawca rozwiną stronę internetową oraz aplikację mobilną. Dziennik realizuje nowe pomysły i poszerza ofertę, dostarczając porady oraz analizy interpretujące skomplikowaną rzeczywistość prawno-finansową. Ponadto oferowane dodatki to cenna dawka informacji i gwarancja, że przedsiębiorcy i prawnicy nie przegapią niczego, co wpływa na ich codzienną pracę.

Potwierdzeniem jakości są silna pozycja oraz wyróżnienia. Dziennikarze DGP pojawiają się na najważniejszych wydarzeniach gospodarczych w Polsce i na świecie. Sama gazeta od lat podejmuje się inicjatyw, które kształtują opinię publiczną. Miara sukcesu to też rekordowo wysoka sprzedaż e-wydań w 2024 roku i dynamiczny rozwój serwisu internetowego gazetaprawna.pl. Przez ostatni rok liczba jego unikalnych użytkowników wzrosła o 24%, natomiast liczba odsłon aż o blisko połowę (dane Mediapanel, czerwiec 2024 & 2023).

Specjalne wydanie na 30-lecie DGP

Z okazji swoich 30. urodzin Dziennik Gazeta Prawna przygotował specjalne wydanie. 22 października czytelnicy znaleźli w nim wyjątkowe, ekskluzywne artykuły i wywiady z ostatnich lat. Mają także okazję do podróży w czasie po najważniejszych wydarzeniach społecznych, ekonomicznych i gospodarczych okresu, w którym towarzyszył im DGP. Uzupełnieniem tych materiałów są archiwalne okładki, przypominające lata obserwacji i opisywania rzeczywistości przez dziennikarzy.

HISTORIA DGP

22 października, 1994 Ukazuje się pierwszy numer „Gazety Prawnej”.

1998 W Internecie powstaje witryna „Gazety Prawnej”: GazetaPrawna.pl.

2001 Po 7 latach „Gazeta Prawna” zostaje przekształcona w dziennik i staje się wiodącym tytułem Grupy Wydawniczej Infor.

2009 „Gazeta Prawna” łączy się „Dziennikiem Polska-Europa-Świat”. Powstaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

2011 Pojawia się aplikacja Dziennika Gazety Prawnej na urządzenia mobilne.

2013 DGP zostaje liderem sprzedaży e-wydań – według Związku Dystrybucji Prasy.

2018 Grupa INFOR PL odkupuje od Ringier Axel Springer Inwestycje udziały w spółce INFOR Biznes, wydawcy DGP.

2024 „Dziennik Gazeta Prawna” obchodzi jubileusz 30-lecia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.