61 proc. kierowców uważa wyszukiwarki warsztatów samochodowych za wiarygodne
- Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego w styczniu br. przez Kantar dla platformy Motointegrator.com, już co czwarty kierowca przynajmniej raz w życiu korzystał z wyszukiwarki warsztatów samochodowych (28 proc.), a ponad połowa (61 proc.) z nas uważa je za wiarygodne źródło informacji na ich temat. Widać jednak, że nadal większą wagę ma dla nas bezpośrednie polecenie zaufanej osoby. Aż 95 proc. badanych odpowiedziało, że z miejsca uwierzyłoby informacjom na temat danego serwisu przekazywanym przez rodzinę czy przyjaciół.
- Dla respondentów badania najważniejszymi cechami wyszukiwarek warsztatów - zachęcającymi do skorzystania z ich pomocy – były m.in. możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44 proc.), łatwość i szybkość znalezienia serwisu (42 proc.) i opcja łatwego umówienia wizyty (29 proc.).
W badaniu przeprowadzonym przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com, już co czwarty respondent przyznał, że zdarzyło mu się korzystać z wyszukiwarek warsztatów samochodowych (28 proc.). Ponadto aż 61 proc. kierowców uważa je za wiarygodne źródło informacji, chociaż nadal przegrywają one w starciu z bezpośrednimi poleceniami zaufanej osoby. 95 proc. uczestników badania stwierdziło, że to właśnie opinia członka rodziny czy przyjaciela o danym serwisie samochodowym byłaby dla nich bardziej przekonująca. Z kolei 81 proc. zaufałoby poleceniu znajomego mechanika.
– Widać, że opinia innych ma dla nas duże znaczenie. Aż 40 proc. uczestników naszego badania przyznało, że przed oddaniem auta do warsztatu, na różne sposoby szukało w Internecie opinii na temat różnych serwisów. Warto przy tym pamiętać, że rozwiązania takie jak wyszukiwarki warsztatów umożliwiają łatwe i szybkie zapoznanie się z doświadczeniami innych klientów na temat danego serwisu, i często mogą dać nam bardziej obiektywną perspektywę niż opinia jednego znajomego czy mechanika zaprzyjaźnionego z danym zakładem – mówi Dariusz Wójcicki, ekspert platformy Motointegrator.com
Zapytani o to, jakie cechy wyszukiwarek warsztatów samochodowych są dla nich najistotniejsze, a co za tym idzie mogłyby zachęcić do skorzystania z nich, ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali właśnie na możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44 proc.). Znaczenie miała również łatwość i szybkość znalezienia serwisu bez konieczności przeglądania licznych stron poszczególnych firm w Internecie (42 proc.) oraz opcja umówienia wizyty bezpośrednio przez platformę (29 proc.). Badani zwracali również uwagę na aktualność bazy warsztatów i informacji o nich w wyszukiwarce - o czym często zapominają właściciele serwisów w przypadku ich stron internetowych - oraz na duży wybór i możliwość odfiltrowania rzeczy, które ich nie interesują (w obu przypadkach 31 proc.). Co szósty ankietowany odpowiedział, że istotna wydaje mu się opcja podejrzenia aktualnego grafiku dostępności mechaników oraz szeroka baza warsztatów (kolejno 17 i 16 proc.).
- Korzystanie z wyszukiwarek warsztatów samochodowych ma wiele plusów, co zauważyła część ankietowanych, która miała już okazję z nich skorzystać. Ta grupa badanych wspominała, że zrobiła to zwłaszcza z uwagi na możliwość znalezienia warsztatu blisko domu lub miejsca pracy (41 proc.) oraz zapoznania się z opiniami innych klientów (40 proc.). Co trzeci wspomniał, że dzięki temu mógł szybko znaleźć interesujący go serwis bez wychodzenia w domu (27 proc.) – dodaje Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com – Po tym możemy wnioskować, że wyszukiwarki warsztatów samochodowych odpowiadają na najważniejsze potrzeby klientów, takie jak oszczędność czasu, możliwość szybkiej weryfikacji jakości usług i prostota procesów. To, co wcześniej wymagałoby długiego wyszukiwania w sieci i wykonywania wielu telefonów, niebawem będzie można załatwić w jednym miejscu bez wychodzenia z domu.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2022 roku przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com na polskich kierowcach (osobach odpowiedzialnych lub współodpowiedzialnych za zajmowanie się kwestiami związanymi z naprawą auta) metodą ankiet elektronicznych (CAWI). N = 400.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motointegrator.com jest jedną z największych w Polsce internetową wyszukiwarką warsztatów, dzięki której kierowcy mogą nie tylko w łatwy sposób znaleźć odpowiadający im warsztat, ale także skontaktować się z nim bezpośrednio przez stronę, a w przypadku niektórych mechaników także umówić się na wizytę online. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 13 000 warsztatów samochodowych z całego kraju. Każdego miesiąca strona odwiedzana jest ponad 600 000 razy, co czyni ją idealnym narzędziem do promocji serwisu samochodowego.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.