63 miliony złotych – imponująca wartość zakupów aptek należących do AiP Group
Warszawa, 17 października br. – Pomimo trudności, jakie branża farmaceutyczna napotkała od początku tego roku, do spółki AiP Group dołączyło 18 nowych aptek, dzięki czemu w programie partnerskim AIP Group są już 193 apteki. Wartość zakupów, których wszystkie apteki AiP Group dokonały w hurtowniach za pośrednictwem firmy w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy 2023 r., wyniosła 63 mln złotych, co oznacza wzrost aż o 13 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku.
Ten rok dla branży farmaceutycznej nie należy do najłatwiejszych. W ostatnich 12 miesiącach br. branża urosła wprawdzie wartościowo o 8 proc. rdr., jednak ilościowo spadła o 2 proc. rdr. Wbrew pozorom zaostrzenie przepisów w kraju („Apteka dla aptekarza”), przy rosnących kosztach utrzymania apteki, sprawiają, że rynek staje się coraz mniej przyjazny dla niezależnych aptekarzy. Rozwiązaniem może być dołączenie do franczyzy, by zyskać większą stabilność i poczucie bezpieczeństwa. Na polskim rynku taką spółką jest AiP Group, która zapewnia aptekarzom kompleksową opiekę, fachowe wsparcie na wielu płaszczyznach oraz dostęp do korzystnych ofert i promocji. Od początku tego roku spośród 18 nowych aptek w programie partnerskim AIP Group, 7 z nich zdecydowało się na rebranding i zmianę szyldu na AIP Group.
„Celem naszej spółki jest budowanie niezależności polskich aptek oraz wzmacnianie ich pozycji na rodzimym rynku” – komentuje Paweł Rozesłaniec, prezes zarządu AiP Group. „Za naszym pośrednictwem, od początku roku apteki zrobiły zakupy o wartości 63 milionów złotych, czyli o 13 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. To pokazuje, że nasza spółka prężnie się rozwija i jest gwarancją stabilności. To szczególnie ważne w czasach dużej konkurencyjności i zaostrzania przepisów. Cały czas przyjmujemy pod swoje skrzydła nowe placówki, zapewniając jednocześnie gwarancję terytorialności. Dokładamy starań, by współpracujący z nami aptekarze czuli się bezpiecznie w niestabilnych czasach” – dodaje Paweł Rozesłaniec.
Działanie w ramach aptek sieciowych przynosi wiele korzyści – dane pokazują, że ich obrót jest prawie dwukrotnie wyższy od obrotu indywidualnych placówek. Dzięki pomocy i doświadczeniu fachowców spółki, farmaceuci mogą rozwijać swoje apteki i osiągać lepsze wyniki finansowe.
„W dzisiejszych czasach prowadzenie apteki bez udziału w programie partnerskim jest trudne” – mówi Marcin Znamirowski, właściciel Apteki Rodzinnej w Janikowie. „Od początku funkcjonowania apteki, czyli od 2015 roku, współpracujemy z AiP Group i widzimy w tym same korzyści. Mamy dostęp do większej liczby produktów rabatowanych, a jednocześnie nie musimy kupować dużej liczby towaru i korzystać z usług tylko jednej hurtowni. AiP daje nam dużą swobodę – to my decydujemy o tym, co dzieje się w naszej aptece i z których narzędzi spółki korzystamy. Dużym plusem jest również ogromne wsparcie całego zespołu” – podsumowuje Marcin Znamirowski.
AiP Group stawia na rozwój polskich przedsiębiorców i chce stale zwiększać ich konkurencyjność w niełatwej branży farmaceutycznej. Celem spółki jest utrzymanie wolumenów sprzedaży, a także ciągły rozwój marki. Wszystko z myślą o rodzimych farmaceutach i współpracujących producentach leków.

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.