90 sklepów sezonowych sieci Żabka działa w miejscowościach turystycznych
W czasie tegorocznych wakacji Żabka uruchomiła 90 sklepów sezonowych, z których większość działa w miejscowościach nadmorskich. W tym roku sezonowe Żabki po raz pierwszy powstały w nadbałtyckich wsiach: Trzęsaczu, Bobolinie oraz Dąbkach (wszystkie woj. zachodniopomorskie) oraz nad zalewami: Siemianówka w Nowej Łuce (woj. podlaskie) i Sielpia w Sielpi Wielkiej (woj. świętokrzyskie). Sklepy w tym koncepcie funkcjonują także nad jeziorami, np. Mikołajskim w Mikołajkach (woj. warmińsko-mazurskie) czy Białym w Okunince (woj. lubelskie). Są to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych pawilonach. Stanowią one nie tylko wygodę dla turystów, dając im stały dostęp do oferowanych przez sieć produktów i usług, ale również możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach.
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept – w tym roku uruchamiając aż 26 modułowych sklepów sezonowych oraz 64 placówki stacjonarne, również działające sezonowo. Większość z nich znaleźć można w miejscowościach letniskowych nad Bałtykiem.
– Modułowe placówki to komfortowe i bezpieczne punkty handlowe, w pełni klimatyzowane, dzięki czemu nasi klienci – w drodze na plażę czy podczas spaceru – mogą zrobić w nich codzienne, szybkie zakupy. W trosce o ich wygodę w sklepach sezonowych zwiększyliśmy także liczbę dostaw – są one realizowane codziennie, 7 dni w tygodniu, a w niektórych lokalizacjach nawet dwa razy dziennie. W części lokalizacji zwiększyliśmy także liczbę kas oraz uruchomiliśmy dodatkowe kasy mobilne – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.
Coraz więcej sezonowych Żabek nad jeziorami i zalewami
Sieć rozwija koncept, otwierając kolejne placówki sezonowe także nad jeziorami – działają one w miejscowościach Jedwabno, Mikołajki, Ruciane Nida (wszystkie w woj. warmińsko-mazurskim) oraz Okuninka i Zwierzyniec (obie w woj. lubelskim). W tym roku sezonowe Żabki po raz pierwszy zawitały także do miejscowości położonych nad zalewami. Znaleźć je można w Sielpi Wielkiej nad zalewem Sielpia (woj. świętokrzyskie) oraz w Nowej Łuce nad zalewem Siemianówka (woj. podlaskie). Chcąc być jak najbliżej klientów, także podczas wakacji, sieć Żabka nieustannie poszukuje kolejnych, atrakcyjnych lokalizacji.
– Prowadzenie sezonowej Żabki w miejscowości letniskowo-turystycznej to dla mnie zupełnie nowe, ale bardzo ciekawe wyzwanie. Nad zalewem Siemianówka rozkwita ostatnio agroturystyka, więc w sklepie w Nowej Łuce mamy wielu klientów – młodzież, rodziny z dziećmi, osoby starsze. Wszyscy bardzo się cieszą, że dzięki Żabce wreszcie mają na miejscu sklep, w którym mogą znaleźć wszystko, co niezbędne w trakcie wakacyjnego wypoczynku. Lokalizacja przy samej plaży jest atrakcyjna także dla pracowników sklepu, którzy po swojej zmianie mogą skorzystać z odpoczynku nad wodą – mówi Anna Miłek, franczyzobiorczyni prowadząca sklep sezonowy w Nowej Łuce.
Wygoda dla wczasowiczów, dodatkowa szansa dla franczyzobiorców
Sklepy sezonowe to nie tylko wygoda dla turystów w codziennych zakupach spożywczych w czasie urlopu, ale także możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla współpracujących z siecią franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie. Co więcej, łącznie 13 sklepów, które były sklepami sezonowymi, jest obecnie sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu. Dzięki temu klienci nadal mają dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes z Żabką.
Jako sieć, Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.