Komunikaty PR

91 proc. Polek i Polaków woli kandydować na oferty z podanym wynagrodzeniem

2023-09-11  |  13:51
Biuro prasowe

Według najnowszego badania niemal 90 proc. Polek i Polaków uważa, że informacja o widełkach płacowych powinna znajdować się w ogłoszeniach o pracy ze wszystkich branż, a tylko 12 proc. ma zaufanie do pracodawców, którzy nie podają takiej informacji. Portal No Fluff Jobs od początku swojego istnienia wymaga publikacji zakresu wynagrodzenia w każdym ogłoszeniu, a teraz umożliwia publikację ofert z różnych branż, m.in. marketingu, sprzedaży, finansów, HR i obsługi klienta. Do końca października w wybranych kategoriach pracodawcy mogą publikować ogłoszenia bezpłatnie. Towarzyszy temu kampania edukacyjna „Widełki wszędzie” – No Fluff Jobs m.in. wesprze firmy w przygotowaniu siatek płac. 

 

Każda firma w UE będzie musiała uporządkować politykę wynagrodzeń

Podawanie w ogłoszeniach o pracy informacji o tzw. widełkach płacowych, czyli przedziale proponowanego wynagrodzenia, do tej pory stanowiło domenę głównie nowoczesnych branż takich jak IT, gdzie z powodu niedoborów kadrowych pracodawcy muszą konkurować o najlepsze talenty i liczyć się z potrzebami kandydatów i kandydatek. Dzięki obowiązującej od czerwca unijnej dyrektywie o transparentności płac, która zobowiązuje kraje członkowskie do uporządkowania polityki wynagrodzeń w firmach do 7 czerwca 2026 r., wkrótce staną się one standardem w ofertach pracy. 

 

Im młodsze pokolenie, tym widełki płac są ważniejsze

Według danych z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie No Fluff Jobs, polskiego portalu z ofertami pracy, aż 89 proc. Polek i Polaków uważa, że każda branża powinna publikować widełki płacowe w ogłoszeniach. Co więcej, 91 proc. osób w wieku produkcyjnym woli aplikować na oferty z podaną stawką. W przypadku tylko najmłodszych respondentów i respondentek, w wieku od 18 do 24 lat, dopiero wchodzących na rynek pracy, ten ostatni wskaźnik wynosi aż 97 proc. 

 

Kilkanaście nowych kategorii ogłoszeń na No Fluff Jobs

Portal No Fluff Jobs od początku swojego istnienia w 2014 r. wymaga od pracodawców publikacji widełek płacowych w każdym ogłoszeniu, co nadal nie jest standardem na rynku. W ubiegłym roku firma zorganizowała kampanię „Szanuj Siebie”, która miała za zadanie wywołanie publicznej dyskusji na rzecz podawania widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach, pokazującej, że nie tylko pozwala to łatwiej znaleźć osobę dopasowaną do stanowiska pracy, lecz także przeciwdziałać nierównościom płac. Kampania zdobyła m.in. zwycięską nagrodę w konkursie Employer Branding Excellence Awards.

Nasza akcja „Szanuj siebie – nie aplikuj bez widełek” trafiła do 6 mln ludzi w Polsce. Do nas za to trafiły słowa wsparcia i głośno wyrażana potrzeba pojawienia się portalu z widełkami w innych branżach – komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff JobsTe dwie rzeczy złożyliśmy w całość i otworzyliśmy się na kilkanaście nowych kategorii np. marketing, sprzedaż, finanse, HR, obsługa klienta. Obecnie mamy około 5 tys. ofert pracy spoza sektora IT, a dziś jesteśmy już nr 1 w liczbie ofert pracy w Marketingu z widełkami płacowymi. To pokazuje, że rynek cały czas potrzebuje więcej transparentności.

Teraz No Fluff Jobs rozpoczyna akcję edukacyjną  „Widełki wszędzie”. Ma ona na celu wyposażenie firm w niezbędną wiedzę na temat tego, jak przygotowywać poziomy wynagrodzeń w firmie i jak je komunikować wewnętrznie i w ogłoszeniach. Brak opracowanych siatek płac jest jednym z istotnych problemów polskich przedsiębiorstw – jak wynika z badania doświadczeń specjalistów i specjalistek IT na rynku pracy, przeprowadzonego w czerwcu na zlecenie No Fluff Jobs, w teoretycznie słynącej z nowoczesności branży IT jedynie 30 proc. firm ma siatki płac, które są znane pracownikom i pracowniczkom. Akcja zwraca przede wszystkim uwagę na fakt,  że jawność wynagrodzeń to realna potrzeba kandydatów i kandydatek. Według wspomnianego najnowszego badania, tylko 12 proc. osób ma zaufanie do pracodawców, którzy nie podają zakresów wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracy. 

 

Możliwość darmowej publikacji ogłoszeń na No Fluff Jobs do końca października

Chcemy przygotować pracodawców i pracodawczynie w Polsce na zmiany w prawie, dlatego nasza kampania skupia się na edukowaniu i pokazywaniu dobrych praktyk tłumaczy Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff JobsOd lat jesteśmy ambasadorami transparentnych wynagrodzeń w Polsce i Europie. Jako jedyny z dużych portali ogłoszeniowych na rynku umożliwiamy publikowanie ogłoszeń tylko ze wskazanym wynagrodzeniem. Działamy tak sukcesywnie od samego początku i chętnie podpowiadamy, że to najlepsze wyjście, by zdobyć przychylność kandydujących i trafić na dopasowaną osobę w procesie rekrutacyjnym

Aby ułatwić pracodawcom wejście w świat widełek, No Fluff Jobs umożliwia do końca października bezpłatne wstawienie ogłoszeń z widełkami w wybranych kategoriach. Więcej o promocji można przeczytać tutaj. 

 

Metodyka badań:

Badanie oceny ogłoszeń o pracy na zlecenie No Fluff Jobs w sierpniu 2023 r. przeprowadziła firma Omnisurv by IQS na grupie reprezentatywnej 1000 aktywnych zawodowo Polek i Polaków w wieku 18-64 lat. 

Badanie doświadczeń specjalistów i specjalistek IT na rynku pracy na zlecenie No Fluff Jobs w czerwcu 2023 przeprowadziła firma Fieldstat na reprezentatywnej grupie 700 specjalistów i specjalistek z 5 najpopularniejszych specjalizacji IT: Backend, Frontend, Fullstack, Testing, Project Management.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki Biuro prasowe
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.