Adware pobierany 13 milionów razy z platform Google Play oraz Apple Store
Wprawdzie oprogramowanie adware nie jest postrzegane jako bardzo poważne zagrożenie, aczkolwiek należy się liczyć z tym, że operatorzy mogą je wykorzystywać do bardziej niebezpiecznych działań. Naukowcy z zespołu Satori Threat Intelligence firmy HUMAN zidentyfikowali kolekcję aplikacji mobilnych będących częścią nowej kampanii oszustw reklamowych i nazwali ją „Scylla”. Analitycy uważają, że jest ona trzecią falą operacji, pierwsza (Posejdon) miała miejsce w 2019 roku, zaś druga o nazwie Charybda zakończyła się pod koniec 2020 roku.
Zespół Satori poinformował Google i Apple o swoich odkryciach, a aplikacje zostały usunięte z oficjalnych sklepów na Androida i iOS. W przypadku urządzeń z Androidem z włączoną opcją zabezpieczeń, Play Protect automatycznie wykrywa aplikacje. W przypadku iOS Apple należy we własnym zakresie usunąć aplikacje adware już zainstalowane na urządzeniu.
- Użytkownicy smartfonów powinni cały czas monitorować aplikacje pod kątem występowania malware’u. Należy zwrócić uwagę na pewne charakterystyczne cechy jakimi charakteryzują się zainfekowane telefony. Najczęściej jest to szybko rozładowująca się bateria lub zwiększone wykorzystanie danych internetowych. Poza tym użytkownicy smartfonów zarówno iPhone’ów, jak i tych z systemem operacyjnym Android powinni korzystać z antywirusów wykrywających zagrożenia. - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.
iOS aplikacje z adwarem:
Loot the Castle – com.loot.rcastle.fight.battle (id1602634568)
Run Bridge – com.run.bridge.race (id1584737005)
Shinning Gun – com.shinning.gun.ios (id1588037078)
Racing Legend 3D – com.racing.legend.like (id1589579456)
Rope Runner – com.rope.runner.family (id1614987707)
Wood Sculptor – com.wood.sculptor.cutter (id1603211466)
Fire-Wall – com.fire.wall.poptit (id1540542924)
Ninja Critical Hit – wger.ninjacriticalhit.ios (id1514055403)
Tony Runs – com.TonyRuns.game
Android - aplikacje z adwarem o liczbie pobrań od 1 mln.
Super Hero-Save the world! - com.asuper.man.playmilk
Spot 10 Differences – com.different.ten.spotgames
Find 5 Differences – com.find.five.subtle.differences.spot.new
Dinosaur Legend – com.huluwagames.dinosaur.legend.play
One Line Drawing – com.one.line.drawing.stroke.yuxi
Shoot Master – com.shooter.master.bullet.puzzle.huahong
Talent Trap – NEW – com.talent.trap.stop.all
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.