Akcje Incuvo zadebiutują na NewConnect 13 stycznia!
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji Incuvo na rynku NewConnect. Producent gier VR dołączy do grona spółek publicznych 13 stycznia br. W tym dniu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 13 053 735 akcji zwykłych na okaziciela serii A, B i D o wartości nominalnej 0,50 zł każda. W procesie wprowadzenia akcji Incuvo do obrotu na rynku NewConnect spółkę wspierało INC S.A.
- Przed nami jeden z najważniejszych momentów w historii Incuvo. Debiut na rynku publicznym jest jednym ze strategicznych etapów budowania naszej firmy, której celem jest dynamiczna działalność na rynku gier VR. Dołożymy wszelkich starań, aby efekty naszej pracy były dobrze oceniane przez obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Giełda ułatwi nam transparentność na wyższym niż obecnie poziomie, co jest niewątpliwie ważne dla naszych aktualnych akcjonariuszy oraz da większą możliwość dotarcia do inwestorów i pozyskiwania kapitału na realizację naszych ambitnych projektów gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości – informuje Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
W procesie upublicznienia spółki Incuvo wspierało INC SA.
Katowicka spółka działa na rynku od 2012 roku. – Na przełomie ostatnich miesięcy podjęliśmy kilka istotnych decyzji z perspektywy rozwoju naszego studia, co pozwala nam rozwijać skrzydła w roli specjalisty od technologii wirtualnej rzeczywistości – mówi prezes zarządu Incuvo. – VR to dynamicznie rosnący i perspektywiczny rynek, na którym – dzięki premierom takich gier jak Blair Witch VR czy Layers of Fear VR – już udało nam się zająć istotną pozycję. Warto podkreślić, że Incuvo od dnia debiutu, będzie jedną z nielicznych spółek z rynku NewConnect, których specjalizacją jest tworzenie gier z obszaru Virtual Reality – dodaje Andrzej Wychowaniec.
Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym spółki, portfolio Incuvo będzie zawierało zarówno tytuły zewnętrznych producentów, jak również autorskie projekty studia, bazujące na popularnych IP.
Pierwszym tytułem VR-owym od Incuvo był psychologiczny horror – Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. Aktualnie Incuvo pracuje nad wersją gry na PS VR.
W 2020 r. Incuvo - przy współpracy m.in. z Lionsgate Games - przeniosło do świata wirtualnej rzeczywistości produkcję Blair Witch, jednego z najpopularniejszych horrorów, który został oparty o serię filmów o tym samym tytule. VR-owa wersja gry, dedykowana na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2, zadebiutowała na rynku 29 października br. Produkcja znalazła duże uznanie zarówno wśród graczy jak i specjalistów branżowych, o czym świadczy m.in. nominacja do „The 25 Best Oculus Quest Games” Upload VR.
Aktualnie spółka zakończyła etap preprodukcji wersji VR-owej survivalowej gry Green Hell studia Creepy Jar. Green Hell VR to symulator przetrwania osadzony w otoczeniu lasu deszczowego w Amazonii. To unikalna VR-owa rozgrywka, w której gracz, aby przetrwać musi nie tylko wykazać się sprytem i wytrwałością, ale i budować w wirtualnym świecie schronienie, wytwarzać potrzebne mu przedmioty, polować i walczyć o przetrwanie. Takie interakcje idealnie nadają się do VR i zapewnią graczom niespotykany jak dotąd poziom immersji. Gra w wersji na PC osiągnęła w 2019 r. prestiżowe nagrody Best Polish Game i Best Polish Game Design, a jej sprzedaż na platformie Steam, wg. szacunków wydawcy, przekroczy w 2020 r. 1,5 mln kopii. Premiera pełnej wersji VR tytułu na PC zaplanowana jest na Q3 2021.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.