Akcje Incuvo zadebiutują na NewConnect 13 stycznia!
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji Incuvo na rynku NewConnect. Producent gier VR dołączy do grona spółek publicznych 13 stycznia br. W tym dniu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 13 053 735 akcji zwykłych na okaziciela serii A, B i D o wartości nominalnej 0,50 zł każda. W procesie wprowadzenia akcji Incuvo do obrotu na rynku NewConnect spółkę wspierało INC S.A.
- Przed nami jeden z najważniejszych momentów w historii Incuvo. Debiut na rynku publicznym jest jednym ze strategicznych etapów budowania naszej firmy, której celem jest dynamiczna działalność na rynku gier VR. Dołożymy wszelkich starań, aby efekty naszej pracy były dobrze oceniane przez obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Giełda ułatwi nam transparentność na wyższym niż obecnie poziomie, co jest niewątpliwie ważne dla naszych aktualnych akcjonariuszy oraz da większą możliwość dotarcia do inwestorów i pozyskiwania kapitału na realizację naszych ambitnych projektów gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości – informuje Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
W procesie upublicznienia spółki Incuvo wspierało INC SA.
Katowicka spółka działa na rynku od 2012 roku. – Na przełomie ostatnich miesięcy podjęliśmy kilka istotnych decyzji z perspektywy rozwoju naszego studia, co pozwala nam rozwijać skrzydła w roli specjalisty od technologii wirtualnej rzeczywistości – mówi prezes zarządu Incuvo. – VR to dynamicznie rosnący i perspektywiczny rynek, na którym – dzięki premierom takich gier jak Blair Witch VR czy Layers of Fear VR – już udało nam się zająć istotną pozycję. Warto podkreślić, że Incuvo od dnia debiutu, będzie jedną z nielicznych spółek z rynku NewConnect, których specjalizacją jest tworzenie gier z obszaru Virtual Reality – dodaje Andrzej Wychowaniec.
Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym spółki, portfolio Incuvo będzie zawierało zarówno tytuły zewnętrznych producentów, jak również autorskie projekty studia, bazujące na popularnych IP.
Pierwszym tytułem VR-owym od Incuvo był psychologiczny horror – Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. Aktualnie Incuvo pracuje nad wersją gry na PS VR.
W 2020 r. Incuvo - przy współpracy m.in. z Lionsgate Games - przeniosło do świata wirtualnej rzeczywistości produkcję Blair Witch, jednego z najpopularniejszych horrorów, który został oparty o serię filmów o tym samym tytule. VR-owa wersja gry, dedykowana na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2, zadebiutowała na rynku 29 października br. Produkcja znalazła duże uznanie zarówno wśród graczy jak i specjalistów branżowych, o czym świadczy m.in. nominacja do „The 25 Best Oculus Quest Games” Upload VR.
Aktualnie spółka zakończyła etap preprodukcji wersji VR-owej survivalowej gry Green Hell studia Creepy Jar. Green Hell VR to symulator przetrwania osadzony w otoczeniu lasu deszczowego w Amazonii. To unikalna VR-owa rozgrywka, w której gracz, aby przetrwać musi nie tylko wykazać się sprytem i wytrwałością, ale i budować w wirtualnym świecie schronienie, wytwarzać potrzebne mu przedmioty, polować i walczyć o przetrwanie. Takie interakcje idealnie nadają się do VR i zapewnią graczom niespotykany jak dotąd poziom immersji. Gra w wersji na PC osiągnęła w 2019 r. prestiżowe nagrody Best Polish Game i Best Polish Game Design, a jej sprzedaż na platformie Steam, wg. szacunków wydawcy, przekroczy w 2020 r. 1,5 mln kopii. Premiera pełnej wersji VR tytułu na PC zaplanowana jest na Q3 2021.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.