AkzoNobel przejmuje produkcję farb i lakierów od Kansai Paint w Afryce
Poprzez zawarcie umowy z Kansai Paint w sprawie przejęcia jego produkcji farb i lakierów w Afryce, AkzoNobel jeszcze bardziej wzmocni swoją obecność w regionie. Sfinalizowanie transakcji, która wymaga zgód stosownych organów regulacyjnych, przewidywane jest na rok 2023.
Grupa Kansai Paint, obecna w 12 krajach Afryki, osiąga regionalne skonsolidowane przychody w wysokości około 280 milionów euro. Przedmiotem umowy jest m.in. marka Plascon, która w Afryce Południowej cieszy się ponad 100-letnią tradycją. Obok Dulux, jest to jedna z najstarszych marek farb w regionie. Planowane przejęcie obejmuje również lakiery samochodowe i powłoki ochronne, a także lakiery do drewna i powłoki do powlekania zwojów blach.
„Przejęcie lokalnej działalności Kansai Paint przyczyni się do dalszego rozwoju naszego biznesu w Afryce oraz zapewni nam silną pozycję dla przyszłego wzrostu na tym kontynencie", mówi Thierry Vanlancker, prezes zarządu AkzoNobel. „Kansai Paint podziela nasze zaangażowanie w obszarze innowacyjności i zrównoważonego rozwoju, wiążemy więc wielkie nadzieje z możliwością połączenia kompetencji obu firm. Liczymy, że zaowocuje ono szerszą gamą zaawansowanych technologicznie produktów i bardziej zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów."
Kunishi Mori, prezes Kansai Paint, dodaje: "Jesteśmy przekonani, że AkzoNobel to najlepszy z możliwych właścicieli. Sektor farb dekoracyjnych jest kluczowy w jego działalności, dzięki czemu będzie w stanie uwolnić pełny potencjał firmy, przyczyniając się tym samym do rozwoju gospodarki afrykańskiej.
„Dla Prejay Lalla i Arvind Shekhawat, dyrektorów generalnych KPAL i KPEA (afrykańskich spółek sprzedawanych przez Kansai Paint w ramach tej transakcji), umowa ta jest szansą na dalszy rozwój. Wierzymy, że AkzoNobel wyniesie firmę na kolejny poziom, ponieważ chce inwestować w ESG i jest zaangażowany w rozwój innowacyjności, zwiększenie zatrudnienia i możliwości rozwoju kariery, jak również w długoterminowy sukces swoich firm produkujących farby w Afryce."
Komentując transakcję, Jan-Piet van Kesteren, dyrektor zarządzający działu Decorative Paints AkzoNobel na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział: „Kansai Paint Africa stanowi znakomite uzupełnienie naszego już i tak prężnie rozwijającego się biznesu, który obejmuje 9 krajów w regionie. Przejęcie to będzie uzupełnieniem portfela wiodących pozycji AkzoNobel na atrakcyjnych rynkach i światowej klasy marek w Afryce, jednocześnie napędzając wzrost na znaczących rynkach wschodzących. Ponadto stanowi wyjątkową okazję, aby w naszym portfolio zagościła kolejna silna marka z ponad 100-letnim dorobkiem i szeroką siecią dystrybucji."
Planowany zakup jest kontynuacją serii przejęć dokonanych przez AkzoNobel w branży farb i lakierów. W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami AkzoNobel znalazły się Titan Paints w Hiszpanii i Portugalii, New Nautical Coatings w USA i ostatnio Grupo Orbis w Ameryce Łacińskiej.
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.