AliExpress wspiera polskich konsumentów w walce z COVID-19
AliExpress wspiera polskich konsumentów w walce z COVID-19
[Hangzhou / Warszawa, 30 marca 2020] - Liczba przypadków COVID-19 w całej Europie nadal się zwiększa. Dane AliExpress, globalnej platformy detalicznej działającej w ramach Grupy Alibaba pokazują, że w ciągu ostatnich tygodni liczba zapytań o maski ochronne na stronie internetowej firmy znacznie wzrosła na większości kluczowych rynków.
AliExpress szybko zareagował na tę sytuację, zapewniając uczciwą politykę cenową, między innymi poprzez podjęcie działań przeciwko sprzedawcom, którzy zawyżali ceny produktów, na które pojawił się duży popyt. AliExpress współpracuje z certyfikowanymi dystrybutorami i producentami w Chinach w celu ułatwienia dostaw po kosztach artykułów do ochrony zdrowia takich, jak maski i rękawiczki ochronne. Transgraniczna platforma nadal dokłada wszelkich starań, by zapewnić terminowe dostawy do Polski
i regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wykorzystuje centrum logistyczne Alibaba Cainiao w porcie lotniczym Liege (Belgia) w celu sprawnej dystrybucji towarów w całej Europie.
Pod koniec ubiegłego tygodnia AliExpress i Cainiao dostarczyły dostawę masek ochronnych na twarz kluczowemu partnerowi na polskim rynku – Poczcie Polskiej. Maski będą używane do ochrony przez kurierów dostarczających przesyłki.
"Intensywnie współpracujemy z naszymi partnerami, aby zapewnić polskim konsumentom niezbędne dostawy certyfikowanych produktów chroniących zdrowie, które są potrzebne do zachowania bezpieczeństwa w obecnej sytuacji. Nasze myśli są w tym czasie z każdym, kto ucierpiał w wyniku wybuchu epidemii" - powiedział Gary Topp, dyrektor regionalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią.
Ponadto AliExpress udostępnił do sprzedaży dużą grupę innych potrzebnych produktów, na które zapotrzebowanie zgłasza duża liczba osób pozostających w domu podczas kwarantanny, jak środki do higieny rąk, artykuły fitness oraz produkty służące do zabawy i rozrywki. Ze względu na to, że wiele osób wykorzystuje obecny czas na prace domowe i remontowe, na AliExpress największą popularnością cieszą się także: inteligentny odkurzacz marki Dreame oraz narzędzia do majsterkowania marki Deko.
AliExpress opublikował również na swojej stronie internetowej podręcznik, który Fundacja Jacka Ma
i Fundacja Alibaba wydały we współpracy ze szpitalem Uniwersytetu Medycznego w Zhejiang. Zawiera on informacje i opisy najlepszych chińskich praktyk, które doprowadziły do skutecznego leczenia pacjentów z COVID-19. Podręcznik jest obecnie dostępny w języku angielskim i chińskim, a wersje w innych językach zostaną wkrótce wydane.
AliExpress
Uruchomiony w 2010 r. AliExpress (https://pl.aliexpress.com/) to globalna platforma handlu detalicznego, umożliwiająca konsumentom z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio
u producentów i dystrybutorów głównie w Chinach. Celem AliExpress jest stworzenie lokalnej i globalnej platformy sprzedaży dla międzynarodowych firm. Obecnie AliExpress jest dostępny w wielu językach, m.in.: angielskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, polskim i francuskim.
Grupa Alibaba
Główną misję Grupy Alibaba stanowi zapewnienie platformy do sprzedaży w dowolnym miejscu na świecie i budowa infrastruktury handlowej. Firma chce integrować klientów poprzez współpracę
w ramach Alibaby. Dalekosiężne plany zakładają, że firma będzie działać co najmniej 102 lata.
Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
Czy prawo Talionu napędza rynki?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.