Komunikaty PR

Alsendo zakończyło 2022 rok ze wzrostem. Obiecujący początek 2023.

2023-02-15  |  01:00
Biuro prasowe

Wzrost liczby klientów z sektora B2B, rozwój oferty produktowej w modelu SaaS, dodanie kolejnych serwisów kurierskich, a także implementacje nowych integracji z platformami e-commerce - to najważniejsze osiągnięcia Alsendo w 2022 roku. W międzyczasie spółka dokonywała licznych przejęć lokalnych i akwizycji zagranicznych. Z końcem roku firma została wyróżniona w raporcie Digital Champions CEE 2022 doceniającym spółki technologiczne budujące cyfrową gospodarkę.

W ubiegłym roku firma konsekwentnie realizowała strategię rozwoju w trzech kluczowych obszarach biznesu – pozyskując nowych klientów, poszerzając ofertę usług w swoim portfolio oraz przejmując kolejne podmioty na rynku polskim, jak również międzynarodowym.

Wzrost na integracjach klientów i w liczbie przesyłek

Rok 2022 to dla Alsendo blisko 20 proc. wzrost (w porównaniu do 2021 roku) liczby klientów z najbardziej wartościowej grupy, czyli korzystającej z integracji API oraz importów zleceń. Alsendo zanotowało również prawie 95 proc. wzrost liczby przesyłek tylko w tym segmencie klientów, a rekordowym miesiącem okazał się grudzień. Baza wszystkich aktywnych klientów - zarówno z sektora B2B, jak i B2C - w spółkach należących do grupy wynosi obecnie pół miliona.

Rok 2023 firma również rozpoczęła obiecująco – w styczniu platforma logistyczna Apaczka.pl odnotowała dwucyfrowy wzrost wolumenu obsługiwanych przesyłek w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Nowości ofertowe

W pierwszym kwartale 2022 r. firma koncentrowała się na wdrożeniu nowych produktów w modelu SaaS, a w kolejnych dynamicznie rozwijała swoje pozostałe portfolio ofertowe:

  • Wdrożenie usług Apaczka PRO w modelu subskrypcyjnym dla e-commerce, umożliwiających m.in. spersonalizowaną komunikację na etapie po-zakupowym, łatwą obsługę zwrotów, czy integrację wielu kanałów sprzedaży, także Allegro Smart.
  • Usługa Shoper Przesyłki, zintegrowana z systemem Apaczka.
  • Hellmann oraz serwis DPD – nowi przewoźnicy w portfolio, dzięki którym klienci zyskali możliwość nadawania palet w eksporcie do nawet 23 krajów europejskich.
  • iPaczka – usługa kurierska powstała we współpracy z iTaxi, realizowana w formule “Same Day Delivery”.
  • Nowe funkcje w integracjach – dedykowany plugin mapy punktów nadań i odbiorów, pushtracking, rejestracja klienta z poziomu platformy partnera, czy obsługa umów własnych z przewoźnikami.

 

“Najważniejszym celem naszego zespołu wdrożeń jest niezmiennie wychodzenie naprzeciw potrzebom naszych klientów w zakresie oferowanych integracji, rozwiązań technologicznych oraz wsparcia w obsłudze technicznej. W minionym roku udostępniliśmy nowe integracje z platformami e-commerce, systemami ERP czy WMS. Nasi partnerzy, tacy jak Shoper, Asseco, Home.pl, Allegro, PrestaShop czy WooCommerce mogą liczyć na bieżące wsparcie w zakresie rozbudowy integracji, a tym samym nasi klienci na najnowsze rozwiązania technologiczne wspierające rozwój ich biznesu”mówi Kamil Krzos, Project Manager, Alsendo Polska.

Akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej

W ślad za dynamicznym rozwojem portfolio o kolejne nowe rozwiązania, firma konsekwentnie rozwijała się poprzez akwizycje lokalne oraz na arenie międzynarodowej – w pierwszym półroczu przejmując polskie serwisy (TaniKurier.com czy LepszyKurier.pl), natomiast w drugim dokonując przejęć zagranicznych.

We wrześniu 2022 r. grupa Alsendo przejęła większość udziałów w platformie Zaslat.cz zajmującej się integrowaniem usług kurierskich dedykowanych dla klientów indywidualnych i biznesowych w Czechach i na Słowacji. W październiku natomiast została udziałowcem w rumuńskiej spółce Innoship, która oferuje aplikację opartą o algorytmy sztucznej inteligencji, pozwalającą na optymalizację procesów wysyłkowych dla największych e-commerce w regionie CEE.

„Przejęcia dokonane w ubiegłym roku to konsekwencja długofalowej strategii, którą nieustannie realizujemy. Dzięki zagranicznym akwizycjom nie tylko umacniamy zaplecze technologiczne, wzbogacając ofertę o nowe rozwiązania, ale również budujemy silną pozycję na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej. W bieżącym roku dynamika rozwoju nie ulegnie zmianie. W styczniu 2023 oddaliśmy do dyspozycji usługę nadań przesyłek bez drukowania etykiet w serwisie Apaczka.pl oraz Sendit.pl, pozostając strategicznym partnerem dla firmy InPost na rynku polskim”dopowiada Marcin Susmanek, Członek Zarządu, Alsendo Polska.

Plany biznesowe firmy na 2023 rok w dalszym ciągu związane są z rozbudową oferty produktowej oraz dostarczaniem nowych rozwiązań technologicznych z zakresu logistyki. Ponadto, Alsendo będzie kontynuować integrację spółek w ramach grupy, w celu wypracowania synergii biznesowej oraz technologicznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.