Ambasador Stanów Zjednoczonych z wizytą w Atlanta Poland S.A.
Firmę Atlanta Poland S.A. - wiodącego producenta bakalii - odwiedził we wtorek 7 czerwca br. ambasador Stanów Zjednoczonych, Mark Brzezinski. Wizyta miała na celu umocnienie dotychczasowych stosunków handlowych oraz przybliżenie ambasadorowi procesu produkcji bakalii, następującego z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń i proekologicznych rozwiązań.
Ambasador odwiedził magazyny Atlanta Poland S.A., dysponujące sześcioma tysiącami miejsc paletowych i zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT w Gdańsku. Następnie zwiedził gdański zakład produkcyjny firmy, w którym przetwarzane są orzechy. Podczas zwiedzania zaprezentowany został proces ich prażenia, smażenia oraz krojenia.
– Nasze spotkanie było bardzo owocne. Rozmawialiśmy m. in. o obecnych wyzwaniach stojących przed rynkiem produktów spożywczych oraz współczesnych trendach konsumpcyjnych. W czasie spotkania pan ambasador miał również okazję spróbować naszych bakalii, także tych pochodzących z upraw w Stanach Zjednoczonych. Nasza rozmowa utwierdziła nas w tym, by jeszcze bardziej umacniać nasze dotychczasowe relacje handlowe, oparte na solidnych wartościach, takich jak partnerstwo, lojalność i szacunek – mówi Piotr Bieliński, prezes zarządu Atlanta Poland S.A.
Ambasador wyraził szczególne zainteresowanie wsparciem, jakie zarząd Atlanta Poland S.A. zaoferował ukraińskim pracownikom oraz ich rodzinom w odpowiedzi na obecną sytuację, a także projektami realizowanymi przez firmę w zakresie edukowania konsumentów w obszarze zdrowego żywienia.
– Podstawową gałęzią działalności Atlanta Poland S.A. jest handel zagraniczny. Jako firma stawiamy nie tylko na rozwijanie naszej działalności, ale także dbamy o dobre stosunki handlowe, również ze Stanami Zjednoczonymi, skąd pochodzi część przerabianych przez nas surowców. Wizyta Ambasadora Marka Brzezinskiego pokazuje, że relacje gospodarcze między naszymi krajami, zwłaszcza w sektorze spożywczym, są ważne i warte dalszego rozwijania – podsumowuje Piotr Bieliński.
Atlanta Poland S.A. istnieje od 1990 roku i jest jedną z największych firm w Polsce importującą oraz sprzedającą bakalie wykorzystywane do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek oraz pieczywa. Dzięki realizacji założonej w 2005 roku strategii rozwoju firma Atlanta Poland S.A. stała się spółką giełdową, notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2009 roku zaistniała na rynku detalicznym, oferując pełną gamę bakalii konfekcjonowanych oraz słodyczy sprzedawanych pod marką Bakal. Firma posiada dwa zakłady produkcyjne: w Gdańsku oraz we Włocławku.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.