Atrium Plejada promuje noszenie maseczek
Atrium Plejada włącza się do akcji „Bezpieczna witryna - bierz przykład z manekina” zainicjowanej przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH). Kampania przypomina, że nosząc maseczkę, która zakrywa nos i usta, chronimy siebie i innych przed zakażeniem koronawirusem. Dlatego też w geście poparcia dla tej inicjatywy, w bytomskim centrum handlowym w witrynach sklepowych pojawiły się manekiny ubrane w maseczki, a w wielu miejscach w galerii znajdują się plakaty i infografiki promujące kampanię. Akcja została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia.
Projekt BEZPIECZNA WITRYNA – BIERZ PRZYKŁAD Z MANEKINA ma na celu propagowanie noszenia maseczek przez klientów w centrach handlowych i w przestrzeni publicznej, jak również przypomnienie społeczeństwu o zasadach sanitarnych, zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Powodem podjętych działań jest wyraźne zmniejszenie liczby osób używających maseczek w miejscach publicznych.
W ramach inicjatywy manekinom wystawowym w Atrium Plejada założono maseczki wzbogacone o hasło akcji „Maskę noszę, nie roznoszę”. Do udziału w projekcie mogą także włączyć się pracownicy galerii i najemców – umieszczając hasło na własnych ubraniach czy maseczkach.
- Choć pandemia COVID-19 nie odpuszcza, to wiele osób ignoruje obowiązek zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Włączając się w kampanię, chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na to, że tylko wspólnie stosując się do zasad DDM (zachowanie dystansu społecznego, dezynfekcja rąk i noszenie maseczek), chronimy siebie oraz inne osoby, a także możemy zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa - mówi Joanna Plata, dyrektor Centrum Handlowego Atrium Plejada. – Akcja zapoczątkowana przez PRCH to kolejne działanie podjęte przez branżę w celu przeciwdziałania pandemii i jej konsekwencjom. W Atrium Plejada dokładamy wszelkich możliwych starań, by zagwarantować poczucie bezpieczeństwa naszym klientom oraz pracownikom galerii – dodaje Joanna Plata.
Centra handlowe Grupy Atrium od początku aktywnie uczestniczyły w wielu działaniach wspierających walkę z pandemią. Ponadto przestrzegają zasad sanitarnych w swoich obiektach oraz zachęcają klientów do stosowania się do zaleceń. Bytomskie Atrium Plejada było z jednym z pierwszych centrów należących do Grupy, które zaangażowało się w lokalną pomoc medykom, przekazując placówce szpitalnej niezbędne środki ochronne. W tym roku z kolei udostępniło swoją przestrzeń na potrzeby tymczasowego punktu szczepień dla mieszkańców. Ponadto Atrium Plejada uczestniczy w kampanii informacyjnej „Dbajmy o siebie”, której celem jest umacnianie świadomości społecznej na temat bezpiecznych zakupów w centrach handlowych. Przy wejściu do centrum dostępne są dozowniki z płynem dezynfekującym, a także wywieszone są plakaty z informacjami o konieczności zakrywania nosa i ust oraz o tym, że na terenie Atrium Plejada można nabyć maseczki ochronne.
Więcej szczegółów związanych z akcją dostępnych jest na stronie PRCH: https://prch.org.pl/pl, a także na stronie Atrium Plejada: https://atrium-plejada.pl/
Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.