Łatwe znakowanie źródłowe na etapie produkcji - dlaczego warto?
Udowodniono, że znakowanie produktów etykietami przeciwkradzieżowymi EAS zmniejsza straty,[1] co z kolei może prowadzić do wzrostu sprzedaży[2]. Niektóre produkty docierają do sklepów już zabezpieczone. Zyski wynikające ze znakowania źródłowego, na etapie produkcji są pewne. Aby je zmaksymalizować, sprzedawcy mogą poszerzyć paletę zabezpieczonych produktów wdrażając program znakowania źródłowego, szyty na miarę.
Czym jest znakowanie źródłowe i dlaczego sprzedawcy detaliczni powinni to robić?
Znakowanie źródłowe polega na aplikowaniu etykiet przeciwkradzieżowych w miejscu produkcji. Czym wcześniejszy etap aplikacji etykiety EAS w łańcuchu dostaw, tym niższy wpływ tego procesu na koszt produktu.
Obecnie, sprzedawcy nie mają nadmiaru zasobów, aby zajmować się etykietami i zabezpieczaniem produktów w swoich sklepach. Tę pracę lepiej przeznaczyć na czynności związane z obsługą klienta.
Przesunięcie procesu zabezpieczania przeciwkradzieżowego ze sklepów, do źródła, czyli miejsca produkcji, zapewnia spójną ochronę, która gwarantuje zgodność z normami. Umieszczając etykietę w ustandaryzowanym miejscu na produktach, sprzedawcy zwiększają swoje szanse na zapewnienie klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Tym samym zapobiegają przypadkowemu umiejscowieniu etykiet EAS i utraceniu integralności marki.
W znakowaniu źródłowym, ostatecznie chodzi o kontrolę. Kontrolę rodzaju zastosowanej etykiety oraz jej umieszczenia na produkcie. Ponadto umożliwienie sprzedawcy śledzenia, mierzenia i monitorowania produktów na wszystkich odcinkach łańcucha dostaw. Zamiast czekać z etykietowaniem, aż produkty zostaną dostarczone do sklepu czy centrum dystrybucji, zabezpieczenie źródłowe - w miejscu produkcji, pozwoli zapewnić przejrzystość całego łańcucha dostaw.
Checkpoint Systems, liderzy znakowania źródłowego, czyli na etapie produkcji
Checkpoint Systems jest światowym liderem w dostarczaniu rozwiązań zabezpieczania przeciwkradzieżowego produktów w handlu detalicznym, który od ponad 30 lat dostarcza sprzedawcom oraz właścicielom marek programy znakowania źródłowego.
Jesteśmy dostawcą rozwiązań technologicznych zintegrowanych wertykalnie, dla sprzedawców detalicznych.
Wprowadzamy inteligentne technologie, które zapewniają przejrzystość i efektywność sprzedaży detalicznej. Nasze etykiety Micro EAS pozwalają chronić produkty nie ingerując w estetykę marki. Posiadamy infrastrukturę i zasoby do współpracy sieciami handlu detalicznego, aby wskazać etykiety przeciwkradzieżowe, które działają optymalnie w zakresie detekcji i dezaktywacji w systemach EAS Checkpoint, funkcjonujących w handlu detalicznym.
Dlaczego w ogóle sprzedawcy detaliczni powinni stosować etykiety przeciwkradzieżowe?
Sprzedawcy mają na wyciągnięcie ręki technologię, która zapobiega kradzieżom, ogranicza straty i poprawia dostępność na półce, co z kolei prowadzi do zwiększonej dokładności stanów magazynowych oraz wzmocnienia sprzedaży Omnichannel. Tą technologią jest etykietowanie źródłowe – w miejscu produkcji. Zatem, dlaczego z niej nie skorzystać i cieszyć się korzyściami?
Dużym wyzwaniem dla sprzedawców jest dokładne prognozowanie i uzupełnianie zapasów, skutkujące dostępnością produktów na półce. Większość sieci detalicznych uzupełnia zapasy na podstawie danych z punktów sprzedaży. Kradzieże sklepowe podważają ten stan rzeczy, pozostawiając sklepy z niskimi stanami towarów oraz brakiem świadomości, że za chwilę całkiem się one wyczerpią. Puste półki są utrapieniem dla sklepów, rujnującym doświadczenia klientów i negatywnie wpływającym na ich lojalność.
Odpowiedzią na te wyzwania jest stosowanie etykiet EAS. Jednak aplikowanie etykiety EAS w punkcie sprzedaży, ma swoje wady. Czas pracowników w sklepie jest bardzo cenny i najlepiej wykorzystać go do innych celów, takich jak wsparcie klientów czy, bardziej ogólnie, do poprawy obsługi klienta. Znakowanie źródłowe pozwala na dostarczanie do sklepów produktów, wcześniej zabezpieczonych etykietami EAS, gotowych do wystawienia na półki. Dzięki temu, pracownicy w sklepie angażują się do innych zadań.
Checkpoint jest liderem na rynku etykiet EAS aplikowanych na etapie produkcji, przez co, dla sprzedawców jest to proces mało angażujący. Obecnie zarządzamy ponad tysiącem marek ułatwiając im znakowanie źródłowe – w miejscu produkcji. Te marki stanowią ponad 10 000 oznakowanych pozycji. Globalny zespół Checkpoint może wspierać programy lokalnie lub u producenta.
Co powinien wiedzieć sprzedawca przed wdrożeniem programu znakowania źródłowego?
Sam początek nie musi być wielkim wydarzeniem. Zespoły ekspertów ds. Source Tagging firmy Checkpoint (znakowanie źródłowe – na etapie produkcji, przyjęło angielską nazwę Source Tagging) są gotowe przeprowadzić sprzedawców przez 5 etapów, aby efektywnie wdrożyć program. Na te etapy składają się: wykorzystanie danych, współpraca, testowanie, zarządzanie długoterminowe oraz audyt.
WYKORZYSTANIE DANYCH
Analiza dostępnych danych jest kluczowa do podjęcia decyzji o wdrożeniu programu znakowania źródłowego. Pomoże ona sieciom detalicznym w świadomym wyborze produktów przeznaczonych do testów, które są najbardziej zagrożone kradzieżą.
PRACA ZESPOŁOWA
Od pracowników fabryki, przez kierowników ds. zapobiegania stratom, po zespół kierowników kategorii, współpraca i komunikacja są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Checkpoint posiada zasoby międzynarodowe i lokalnie, zdolne wspierać sprzedawców na każdym etapie.
TESTOWANIE jest NAJWAŻNIEJSZE
Etykiety działają tylko wtedy, gdy można je wykryć na bramkach. Po oznakowaniu etykietą przeciwkradzieżową, próbka produktów zostanie przetestowana w laboratorium Checkpoint, aby potwierdzić, czy detekcja i dezaktywacja jest odpowiednia dla sklepu, w którym docelowe produkty będą sprzedawane.
ROZWIĄZANIA DŁUGOTERMINOWE
Po zakończeniu testów, program znakowania źródłowego – w miejscu produkcji - „Source Tagging”, jest gotowy do wdrożenia.
Udany projekt nie jest krótkoterminowym rozwiązaniem. Celem ostatecznym powinna być możliwość skalowania programu, aby w przyszłości móc dodawać kolejne linie produktów.
WEWNĄTRZSKLEPOWY AUDYT PRODUKTÓW
Program znakowania źródłowego, powinien zapewnić możliwość szybkiego wykładania towarów na półki, ograniczyć potencjalne braki zaopatrzenia i zwiększyć sprzedaż.
Zespół Source Tagging przeprowadza regularne audyty w sklepach, weryfikując obecność i aktywność etykiet przeciwkradzieżowych na produktach.
[1] Sidebottom, A., Thornton, A., Tompson, L. et al. A systematic review of tagging as a method to reduce theft in retail environments. Crime Sci 6, 7 (2017).
[2] CashTech, 6 Effects of Retail Shrinkage, Marzec 2020

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.