Komunikaty PR

Łatwe znakowanie źródłowe na etapie produkcji - dlaczego warto?

2021-06-07  |  11:18
Biuro prasowe

Udowodniono, że znakowanie produktów etykietami przeciwkradzieżowymi EAS zmniejsza straty,[1] co z kolei może prowadzić do wzrostu sprzedaży[2]. Niektóre produkty docierają do sklepów już zabezpieczone. Zyski wynikające ze znakowania źródłowego, na etapie produkcji są pewne. Aby je zmaksymalizować, sprzedawcy mogą poszerzyć paletę zabezpieczonych produktów wdrażając program znakowania źródłowego, szyty na miarę.

 Czym jest znakowanie źródłowe i dlaczego sprzedawcy detaliczni powinni to robić?

Znakowanie źródłowe polega na aplikowaniu etykiet przeciwkradzieżowych w miejscu produkcji. Czym wcześniejszy etap aplikacji etykiety EAS w łańcuchu dostaw, tym niższy wpływ tego procesu na koszt produktu.

Obecnie, sprzedawcy nie mają nadmiaru zasobów, aby zajmować się etykietami i zabezpieczaniem produktów w swoich sklepach. Tę pracę lepiej przeznaczyć na czynności związane z obsługą klienta.

Przesunięcie procesu zabezpieczania przeciwkradzieżowego ze sklepów, do źródła, czyli miejsca produkcji, zapewnia spójną ochronę, która gwarantuje zgodność z normami. Umieszczając etykietę w ustandaryzowanym miejscu na produktach, sprzedawcy zwiększają swoje szanse na zapewnienie klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Tym samym zapobiegają przypadkowemu umiejscowieniu etykiet EAS i utraceniu integralności marki.

W znakowaniu źródłowym, ostatecznie chodzi o kontrolę. Kontrolę rodzaju zastosowanej etykiety oraz jej umieszczenia na produkcie. Ponadto umożliwienie sprzedawcy śledzenia, mierzenia i monitorowania produktów na wszystkich odcinkach łańcucha dostaw. Zamiast czekać z etykietowaniem, aż produkty zostaną dostarczone do sklepu czy centrum dystrybucji, zabezpieczenie źródłowe - w miejscu produkcji, pozwoli zapewnić przejrzystość całego łańcucha dostaw.

 

Checkpoint Systems, liderzy znakowania źródłowego, czyli na etapie produkcji

Checkpoint Systems jest światowym liderem w dostarczaniu rozwiązań zabezpieczania przeciwkradzieżowego produktów w handlu detalicznym, który od ponad 30 lat dostarcza sprzedawcom oraz właścicielom marek programy znakowania źródłowego.

Jesteśmy dostawcą rozwiązań technologicznych zintegrowanych wertykalnie, dla sprzedawców detalicznych.

Wprowadzamy inteligentne technologie, które zapewniają przejrzystość i efektywność sprzedaży detalicznej. Nasze etykiety Micro EAS pozwalają chronić produkty nie ingerując w estetykę marki. Posiadamy infrastrukturę i zasoby do współpracy sieciami handlu detalicznego, aby wskazać etykiety przeciwkradzieżowe, które działają optymalnie w zakresie detekcji i dezaktywacji w systemach EAS Checkpoint, funkcjonujących w handlu detalicznym.

Dlaczego w ogóle sprzedawcy detaliczni powinni stosować etykiety przeciwkradzieżowe?

Sprzedawcy mają na wyciągnięcie ręki technologię, która zapobiega kradzieżom, ogranicza straty i poprawia dostępność na półce, co z kolei prowadzi do zwiększonej dokładności stanów magazynowych oraz wzmocnienia sprzedaży Omnichannel. Tą technologią jest etykietowanie źródłowe – w miejscu produkcji. Zatem, dlaczego z niej nie skorzystać i cieszyć się korzyściami?

Dużym wyzwaniem dla sprzedawców jest dokładne prognozowanie i uzupełnianie zapasów, skutkujące dostępnością produktów na półce. Większość sieci detalicznych uzupełnia zapasy na podstawie danych z punktów sprzedaży. Kradzieże sklepowe podważają ten stan rzeczy, pozostawiając sklepy z niskimi stanami towarów oraz brakiem świadomości, że za chwilę całkiem się one wyczerpią. Puste półki są utrapieniem dla sklepów, rujnującym doświadczenia klientów i negatywnie wpływającym na ich lojalność.

Odpowiedzią na te wyzwania jest stosowanie etykiet EAS. Jednak aplikowanie etykiety EAS w punkcie sprzedaży, ma swoje wady. Czas pracowników w sklepie jest bardzo cenny i najlepiej wykorzystać go do innych celów, takich jak wsparcie klientów czy, bardziej ogólnie, do poprawy obsługi klienta. Znakowanie źródłowe pozwala na dostarczanie do sklepów produktów, wcześniej zabezpieczonych etykietami EAS, gotowych do wystawienia na półki. Dzięki temu, pracownicy w sklepie angażują się do innych zadań.

Checkpoint jest liderem na rynku etykiet EAS aplikowanych na etapie produkcji, przez co, dla sprzedawców jest to proces mało angażujący. Obecnie zarządzamy ponad tysiącem marek ułatwiając im znakowanie źródłowe – w miejscu produkcji. Te marki stanowią ponad 10 000 oznakowanych pozycji. Globalny zespół Checkpoint może wspierać programy lokalnie lub u producenta.       

 

Co powinien wiedzieć sprzedawca przed wdrożeniem programu znakowania źródłowego?

Sam początek nie musi być wielkim wydarzeniem. Zespoły ekspertów ds. Source Tagging firmy Checkpoint (znakowanie źródłowe – na etapie produkcji, przyjęło angielską nazwę Source Tagging) są gotowe przeprowadzić sprzedawców przez 5 etapów, aby efektywnie wdrożyć program. Na te etapy składają się: wykorzystanie danych, współpraca, testowanie, zarządzanie długoterminowe oraz audyt.

 

WYKORZYSTANIE DANYCH

Analiza dostępnych danych jest kluczowa do podjęcia decyzji o wdrożeniu programu znakowania źródłowego. Pomoże ona sieciom detalicznym w świadomym wyborze produktów przeznaczonych do testów, które są najbardziej zagrożone kradzieżą.

PRACA ZESPOŁOWA

Od pracowników fabryki, przez kierowników ds. zapobiegania stratom, po zespół kierowników kategorii, współpraca i komunikacja są niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Checkpoint posiada zasoby międzynarodowe i lokalnie, zdolne wspierać sprzedawców na każdym etapie.

TESTOWANIE jest NAJWAŻNIEJSZE

Etykiety działają tylko wtedy, gdy można je wykryć na bramkach. Po oznakowaniu etykietą przeciwkradzieżową, próbka produktów zostanie przetestowana w laboratorium Checkpoint, aby potwierdzić, czy detekcja i dezaktywacja jest odpowiednia dla sklepu, w którym docelowe produkty będą sprzedawane.

ROZWIĄZANIA DŁUGOTERMINOWE

Po zakończeniu testów, program znakowania źródłowego – w miejscu produkcji - „Source Tagging”, jest gotowy do wdrożenia.

Udany projekt nie jest krótkoterminowym rozwiązaniem. Celem ostatecznym powinna być możliwość skalowania programu, aby w przyszłości móc dodawać kolejne linie produktów.

WEWNĄTRZSKLEPOWY AUDYT PRODUKTÓW

Program znakowania źródłowego, powinien zapewnić możliwość szybkiego wykładania towarów na półki, ograniczyć potencjalne braki zaopatrzenia i zwiększyć sprzedaż.

Zespół Source Tagging przeprowadza regularne audyty w sklepach, weryfikując obecność i aktywność etykiet przeciwkradzieżowych na produktach.

[1] Sidebottom, A., Thornton, A., Tompson, L. et al. A systematic review of tagging as a method to reduce theft in retail environments. Crime Sci 6, 7 (2017).

[2] CashTech, 6 Effects of Retail Shrinkage, Marzec 2020

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Intersport w Galerii Jurajskiej przeszedł spektakularną metamorfozę Biuro prasowe
2024-10-28 | 12:00

Intersport w Galerii Jurajskiej przeszedł spektakularną metamorfozę

Klienci odwiedzający Galerię Jurajską mogą zrobić już zakupy w odświeżonym salonie Intersport. Marka zdecydowała się m.in. na zmianę aranżacji sklepu, wprowadziła nowe rozwiązania
Handel Strasznie wyjątkowe produkty marek własnych z okazji Halloween już w Żabce!
2024-10-28 | 11:30

Strasznie wyjątkowe produkty marek własnych z okazji Halloween już w Żabce!

Z okazji Halloween Żabka przygotowała bogatą ofertę produktów poświęconych tematyce popularnego w wielu zakątkach świata święta. W tym roku, oprócz znanego już hot
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-10-28 | 10:00

E-commerce w XXI wieku. Jak zoptymalizować procesy?

Popularność e-zakupów w Polsce rośnie z roku na rok. Trend ten mocno uwidocznił się podczas pandemii i pozostał w polskim społeczeństwie do dziś. Według raportu „E- commerce w Polsce 2023”, przygotowanego przez

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Ochrona środowiska

Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii

Mimo że magazyny energii potaniały w ciągu ostatniego roku aż czterokrotnie, to przedsiębiorcy wciąż są przekonani, że to bardzo kosztowna inwestycja. Eksperci podkreślają, że przy dobrej optymalizacji produkcji i zużycia energii zwrot z takiej inwestycji można osiągnąć już w ciągu dwóch lat od instalacji. Prognozowanie szczytowej produkcji i zużycia ułatwiane jest przez narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestowanie w zieloną energię stanie się w najbliższych latach dla dużych przedsiębiorców koniecznością, ściśle związaną z wdrażaniem unijnej dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej.

DlaWas.info

Firma

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspomaga pracę firm. Nie zawsze jest to bezpieczne

Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy. Natomiast często odbywa się to bez wiedzy i świadomości działu IT – mówi Przemysław Biel z Synology Poland. To powoduje, że pracownicy często nieświadomie wysyłają prywatne dane firmy do zewnętrznego podmiotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.