AUTOMOTIVE IS OUR MOTIVE

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Branża motoryzacyjna jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki europejskiej. Szacuje się, że na jej rzecz, w Europie pracuje bezpośrednio około 12 mln osób.
Na naszych oczach dokonuje się transformacja automotive, która wieści koniec tradycyjnego rynku samochodowego. Konsekwentnie realizowane są strategiczne decyzje koncernów. Zmieniają się standardy ekologiczne oraz nasze postrzeganie - motoryzacja widziana naszymi oczami w niedalekiej przyszłości.
Z początkiem tego roku wprowadzono nowe obowiązujące limity spalin. Samochody z napędem alternatywnym są segmentem, który w istocie odnotowuje wzrost liczby rejestracji. A po raz pierwszy w historii, respondenci znanego globalnego badania KPMG „Global Automotive Executive Survey” uznali, że do 2030 r. nastąpi detronizacja tradycyjnych aut spalinowych na rzecz większości pojazdów o napędzie alternatywnym, wskazując pojazdy o elektrycznym napędzie akumulatorowym jako główny kierunek rozwoju rynku motoryzacyjnego.
Podstawą natomiast działalności koncernów samochodowych jest bezpieczeństwo łańcuch dostaw i zaopatrzenia linii produkcyjnych.
SEIFERT POLSKA I SEIFERT AUTOMOTIVE POLSKA SĄ CZĘŚCIĄ MIĘDZYNARODOWEJ GRUPY LOGISTYCZNEJ – SEIFERT LOGISTICS GROUP, Z PONAD 70-LETNIM DOŚWIADCZENIEM, KTÓREJ MOTOREM NAPĘDOWYM JEST WYSPECJALIZOWANY SEKTOR LOGISTYKI KONTRAKTOWEJ DLA BRANŻY AUTOMOTIVE.
Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się wraz z nią. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, także w Polsce – podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, obecnej na polskim rynku TSL już od ponad 20 lat, z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.
Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive. Bardzo dobrze znamy i czujemy się w branży motoryzacyjnej, która obdarzyła nas zaufaniem. Partnerstwo w automotive opiera się na współdzieleniu tych samych wartości i legitymuje pełne wykorzystanie naszego potencjału – dodaje Brachmann.
Obecnie Grupa Seifert odpowiada za kompleksową i innowacyjną obsługę logistyczną w fabrykach w Malsch, w Rastatt, Lipsku czy też we francuskim Hambach. Przy zachodniej granicy z Polską aktualnie przygotowuje powierzchnie magazynowe oraz proces obsługi logistycznej gigafabryki amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego, polegający na składowaniu i sekwencjonowaniu części bezpośrednio na potrzeby zaopatrzenia linii produkcyjnej w Brandenburgii. W Polsce, w Jaworze, od 2019 Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, zapewnia wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0, niemieckiego producenta samochodów, a od lata 2020 także nowo powstałej fabryki baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych.
W tym roku docelowo, w cyklu: przyjęcie – magazynowanie – zaopatrzenie linii – odbiór i wysyłka gotowych komponentów – zarządzanie pustymi opakowaniami, zabezpieczymy logistycznie produkcję 110 000 baterii – informuje Michał Musielak, dyrektor logistyki Seifert Automotive Polska.
Aktualnie w Europie działa niemalże 300 zakładów montażu samochodów i produkcji silników, w tym 16 fabryk w Polsce (samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów).
Dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego równie istotni, co same fabryki są działający w Polsce producenci części i podzespołów. Jako Seifert specjalizujemy się w bezpośredniej obsłudze transportowej i logistycznej z wartością dodaną, samych producentów, ale też pośrednio wspierając logistycznie wspomniane OEM-y, uczestnicząc w kompleksowym zaopatrzeniu linii – komentuje Szymon Szczepanik, dyrektor logistyki Seifert Polska.
Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to z pewnością dobry partner dla wszystkich tych graczy w przestrzeni automotive. Także w kontekście planów „nearshoringu”, racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej (trend również wymieniany przez respondentów KPMG), czy też w efekcie doświadczeń ostatnich 12 miesięcy, które wyraziście pokazały potrzebę buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców i półproduktów pochodzących głównie z Azji.
Firma Seifert to marka logistyczna sama w sobie. Budząca zaufanie ważnych marek – podsumowuje Ilona Urbańczyk, Specjalistka ds. Marketingu Seifert Polska. Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament Grupy (który nabiera realnych kształtów w postaci właśnie budowanego Centrum administracyjnego w Ulm Nord), natomiast …zdecydowanie to „Automotive is our motive”.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.