Komunikaty PR

Avon przeprowadzi lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w Polsce

2022-09-27  |  11:00
Biuro prasowe

Według badań aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi[1]. Nastolatki wstydzą się nie tylko dotykać swoich piersi, ale nawet rozmawiać o nich. Avon, wspólnie z partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini – chce to zmienić, dlatego startuje z kampanią edukacyjną, w którym zwraca uwagę, że dotykanie i poznawanie swoich piersi, to ważny element troski o siebie i o swoje zdrowie.

Naszymi działaniami chcemy utrudniać życie rakowi. Robimy to między innymi przez edukację i budowanie nawyków wspierających zachowanie zdrowia. Poznanie własnego ciała jest podstawową wiedzą, którą trzeba o sobie mieć. Ona rodzi uważność na zmiany i wewnętrzną motywację do działania, gdy potrzebna jest konsultacja z lekarzem. Te wszystkie elementy widzimy w programie “Normalne, że ich dotykam”, w którego powstanie zaangażowaliśmy się. Wierzymy, że dobre nawyki nabyte w młodości procentują przez całe życie – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.

Chcemy, by lekcje dotyczące poznawania piersi stały się standardem w szkołach. Dzięki takim zajęciom możemy wpłynąć na postawy młodych dziewcząt, a w przyszłości na ich zdrowie. To wpisuje się w społeczną misję marki Avon, która konsekwentnie dba o zdrowie Polek, edukując je na temat profilaktyki raka piersi. Od 1998 roku prowadzimy kampanię „Avon Kontra Rak Piersi”, będącą jedną z największych prospołecznych inicjatyw w Polsce. Co roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi w kilkuset „Gabinetach z Różową Wstążką”. Teraz chcemy dotrzeć do młodej grupy, zaszczepiając w niej dbałość o swoje zdrowie” – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała piosenkę  o samoakceptacji i poznawaniu własnego ciała. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na YouTube na kanale Avon Polska.

Avon chce sprawić, by nastolatki zrozumiały, dlaczego trzeba poznać, dbać i kontrolować swoje piersi. Sprawdzanie ich raz w miesiącu powinno być zdrowym nawykiem, częścią rutyny dbania o siebie. W ramach kampanii „Normalne, że ich dotykam” Ekspertki Avon, przeszkolone przez ekspertów z Fundacji Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje na temat poznawania piersi w 100 szkołach w całej Polsce. Dlaczego nastolatki powinny zdobyć tę wiedzę właśnie w szkole? Rozmowy na temat dojrzewania są dla nich często krępujące, a szkoła to miejsce, w którym czują się bezpiecznie, do którego mają zaufanie i z większą otwartością będą czerpać wiedzę.

Młode dziewczyny powinny znać swoje piersi tak samo jak znają specyfikę swoich włosów czy cery. Nastolatki doskonale wiedzą, czy ich skóra jest mieszana czy wrażliwa, a włosy suche czy łamliwe, ponieważ ich dotykają, obserwują je i pielęgnują. Tak samo młode kobiety powinny dbać o swoje piersi. Wystarczy raz w miesiącu zbadać je za pomocą kilku prostych ruchów, by zobaczyć, jaką mają strukturę, kształt oraz kolor. Znajomość swojego ciała pozwoli na szybszą reakcję w przypadku pojawienia się ewentualnych zmian, a pamiętajmy, że wczesne wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości daje szansę na pełne wyleczenie. Z tego względu tak ważne jest, by młode dziewczyny już od wieku nastoletniego wiedziały jak same mogą obserwować i dbać o swoje ciało – mówi lek. Agnieszka Czapska z kliniki ginekologicznej Gini.

Scenariusz lekcji, przygotowany we współpracy z metodykami oraz partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i kliniką ginekologiczną Gini jest wpisany w podstawę programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego.

Każda szkoła może zgłosić się do akcji poprzez stronę www.avon.pl/programedukacyjny

#AvonPolska #AvonKontraRakPiersi #NormalneZeIchDotykam #RaknRoll

 


[1] Raport Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2021, MedOnet.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.