Komunikaty PR

Badania: firmy muszą otwarcie komunikować wykorzystanie AI w obsłudze klienta

2024-09-24  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

86% liderów firm przewiduje, że w działach obsługi klienta coraz większą rolę zacznie odgrywać predykcyjna personalizacja, której celem jest przewidywanie oczekiwań i preferencji klientów. Będzie to możliwe za sprawą coraz lepszych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (AI), które będą analizowały wcześniejsze zachowania klientów i na tej podstawie generowały rekomendacje dalszych działań. Jednocześnie aż 89% liderów biznesowych wierzy, że etyczne wykorzystanie AI w tych działaniach będzie stanowić istotną przewagę konkurencyjną - wynika z najnowszego raportu firmy Twilio "State of Personalization Report".

Według raportu Twilio, przewidywania liderów biznesu są w pełni zgodne z oczekiwania konsumentów, którzy chcą od marek nie tylko personalizacji, ale także transparentności w zakresie wykorzystania ich danych. Dlatego firmy, które otwarcie komunikują, w jaki sposób wykorzystują AI i dane klientów, budują zaufanie, co przekłada się na większą lojalność i zaangażowanie. Potwierdzają to także inne wyniki badań zaprezentowane w raporcie Twilio, według których prawie połowa konsumentów (49%) deklaruje większe zaufanie do marek, które otwarcie informują o wykorzystaniu danych klientów i interakcji opartych na AI.

Transparentność i zaufanie: fundament relacji z klientem

Znaczenie etycznego i transparentnego wykorzystania danych w kontekście AI podkreślają także Arnaud Bouchaud i Damien Réveillon, odpowiednio dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań i sekretarz generalny w Armatis, firmie będącej wiodącym outsourcerem obsługi klienta i sprzedaży. W swoim niedawnym artykule wskazują oni, że firmy wdrażające sztuczną inteligencję w swojej organizacji muszą być szczególnie ostrożne co do jej zastosowania.

Jak podkreślają, wykorzystanie AI w obsłudze klienta musi odbywać się zgodnie z podstawą prawną narzuconą przez obecne regulacje, czyli AI Act. Oznacza to, że musi istnieć precyzyjnie zdefiniowany cel (uzasadniony interes) i określony okres przechowywania danych.

„Aby sztuczna inteligencja mogła być prawidłowo wykorzystywana, wymaga ona trenowania algorytmów na dużych ilościach danych, w tym danych osobowych. Chociaż przypadki użycia są różnorodne, to ramy prawne są jedynie częściowo zdefiniowane. Dlatego to na działach obsługi klienta spoczywa obowiązek śledzenia zmian w przepisach, aby nadal łączyć wykorzystanie technologii z przestrzeganiem obowiązujących ram prawnych, które będą się rozwijać równolegle” – piszą eksperci Armatis.

Etyka w AI to strategiczna konieczność dla firm

Dzięki swoim licznym zastosowaniom, AI w znacznym stopniu przyczynia się do rozwoju obsługi klienta. Przykłady zastosowań są różnorodne: technologia jest wykorzystywana np. do identyfikowania możliwości zwiększenia produktywności, usprawniania procesów, ich automatyzacji lub modyfikowania. Ma to strategiczne znaczenie dla firm i w praktyce nie ma alternatywy dla tej technologii.

„AI przetwarza i wykorzystuje duże ilości danych, co pozwala lepiej zrozumieć procesy i zidentyfikować do automatyzacji te, które obecnie są przedmiotem czasochłonnego przetwarzania ręcznego. Jej bezpośrednie zastosowanie w pracy doradcy pozwala również nadać większą wartość realizowanym rozmowom, przez ich priorytetyzację dzięki lepszemu targetowaniu, wraz z dopracowywanym wyborem godziny i kanału kontaktu” – zaznaczają przedstawiciele Armatis.

Jak dodają autorzy, w przyszłości można sobie wyobrazić, że AI będzie w coraz większym stopniu przejmowało obecną rolę specjalistów ds. relacji z klientami w doradzaniu klientom. Z kolei zadaniem specjalistów stanie się w większym stopniu towarzyszenie klientom w eksperymentowaniu z AI, odpowiadając na pytania, które mogą się pojawić w związku z wdrażaniem rozwiązań.

„Podejście do AI w obsłudze klienta musi być zatem pragmatyczne i ewolucyjne, aby sprostać wyzwaniom teraźniejszości i przyszłości. Niemniej jednak, należy zachować ostrożność, ponieważ, jak wiemy, wykorzystanie danych musi być uregulowane w taki sposób, aby zachować legitymizację AI przy jednoczesnym poszanowaniu praw każdego klienta” – podkreślają eksperci Armatis.

Dodatkowe informacje o Armatis

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.