Komunikaty PR

Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze

2024-07-22  |  18:00

9 na 10 pracowników biurowych twierdzi, że dobre wykonywanie obowiązków w pracy jest równie ważne jak możliwość skupienia się na swoich zadaniach i dobre samopoczucie psychiczne. Jednak zgodnie z najnowszymi badaniami Jabra, rola, jaką dźwięki odgrywają w poznawczym, emocjonalnym i fizycznym samopoczuciu w miejscu pracy, jest nie do przecenienia. Prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu męczy ich psychicznie, a czysty i wysokiej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na pracy.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 2000 pracowników biurowych we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Wyniki wykazały, że poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy i stworzenie przestrzeni sprzyjającej integracji może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie psychiczne i wydajność, przyczyniając się tym samym do poprawy nastroju i zapewniając firmom przewagę konkurencyjną. 

Hałas w biurze czy spadek wydajności?

Podczas gdy firmy wciąż naciskają na powrót pracowników do biur, prawie połowa (47%) respondentów twierdzi, że są zestresowani hałasem w biurze, który nie pozwala im się skupić.

Badania przeprowadzone przez Jabra wykazały, że 37% respondentów uważa, że trudno było im się skupić w pracy, gdy współpracownicy rozmawiali przez telefon przy swoich biurkach bez założonych słuchawek. Z kolei 39% stwierdziło, że równie trudno jest rozmawiać przez telefon lub uczestniczyć w spotkaniach online, gdy koledzy prowadzą rozmowy telefoniczne obok bez użycia słuchawek. Aby uniknąć hałasu i ograniczyć czynniki rozpraszające uwagę, ponad połowa pracowników biurowych (59%) deklaruje, że wymaga się od nich odbierania połączeń lub uczestniczenia w spotkaniach online z dala od biurka, w oddzielnym pomieszczeniu i przy użyciu profesjonalnych słuchawek (69%).

Wyniki badania pokazują wpływ hałasu na ogólną produktywność i wydajność. 74% respondentów twierdzi, że wyraźny i dobrej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na zadaniach i projektach, dlatego ważne jest, aby menedżerowie zrobili wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić pracownikom powracającym do biura odpowiednie technologie i przyjazne środowisko pracy.

Głośne otoczenie i jego wpływ na samopoczucie psychiczne

Słaba jakość dźwięku ma negatywny wpływ na pracę i samopoczucie. 54% pracowników biurowych twierdzi, że słaba jakość dźwięku podczas połączeń konferencyjnych negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

Wpływ głośnego otoczenia na zdrowie psychiczne i samopoczucie jest oczywisty: prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu powoduje u nich zmęczenie psychiczne. Co więcej, prawie dwie trzecie ankietowanych przyznaje, że praca w głośnym środowisku męczy ich fizycznie (63%) i trudno jest im odczuwać zaangażowanie w pracę, gdy pracują w takim środowisku (63%).

Pracownicy biurowi uważają również, że lepsza jakość dźwięku podczas spotkań może pozytywnie wpłynąć na ich zdolności interpersonalne w pracy, dzięki bardziej zrozumiałej komunikacji (43%), lepszej współpracy (40%) i lepszym umiejętnościom komunikacyjnym (37%).

Hałas ma negatywny wpływ na ogólne zdrowie psychiczne i samopoczucie, więc pracownicy biurowi oczekują od pracodawców rozwiązania tego problemu. Począwszy od wyposażenia pracowników w słuchawki z redukcją szumów (37%), a skończywszy na umożliwieniu im częstszej pracy z domu (37%). 1 na 3 badanych (32%) twierdzi, że ich pracodawca mógłby również wyznaczyć określone strefy dla różnych rodzajów aktywności, takie jak strefy ciszy lub strefy współpracy, aby zapewnić pracownikom środowisko pracy umożliwiające optymalną wydajność i dobre samopoczucie psychiczne.

Środowisko inkluzywne i neuroróżnorodność w miejscu pracy wpływają na wyniki biznesowe

Neuroróżnorodność odnosi się do różnych sposobów przetwarzania informacji przez ludzki mózg. Wskazuje, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu postępowania w podobnych sytuacjach. Wyniki badań pokazują, że koncepcja ta odnosi się również do miejsca pracy.

Pomimo tego, że jest to stosunkowo nowa koncepcja i 41% pracowników stwierdziło, że po raz pierwszy słyszy o terminie "neuroróżnorodność", prawie 7 na 10 z nich uważa, że neuroróżnorodność w miejscu pracy może poprawić wyniki biznesowe dzięki zwiększonej kreatywności (68%) i współpracy (68%) - co ostatecznie przekłada się na lepsze rezultaty biznesowe (66%).

Z wyników badań jasno wynika, że natężenie dźwięku ma zróżnicowany wpływ na pracowników biurowych i może mieć istotny związek z ogólnym stanem zdrowia i jakością życia. Poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy może być sposobem na zwiększenie wydajności pracy (62%), a pracownicy będą bardziej skłonni do "zaangażowania całego siebie w pracę" w inkluzywnym środowisku pracy (62%). Mając na uwadze pozytywny wpływ zarówno na biznes, jak i pracowników, 2 na 3 pracowników biurowych zgadza się, że pracodawcy powinni więcej inwestować w tworzenie integracyjnego, neurozróżnicowanego miejsca pracy. Minęły już czasy, w których miejsca pracy były dostosowane wyłącznie do jednego typu pracowników. Konieczna jest ewolucja, która pozwoli zapewnić w miejscu pracy zaspokojenie różnych indywidualnych potrzeb pracowników.

Radoslaw Tokarski, Enterprise Accounts Manager w Jabra, powiedział: "Wraz z ewolucją modelu pracy w kierunku opcji hybrydowej, pracownicy zmagają się dziś z problemem koncentracji w miejscu pracy. Rodzaj dźwięku, jego intensywność i indywidualna wrażliwość odgrywają ogromną rolę w tym, jak funkcjonujemy w pracy i mają ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i samopoczucie, a także produktywność i wydajność. Misją Jabra i GN jest podkreślenie poprzez naszą ostatnią kampanię "Listen to This" istnienia ścisłego związku między dźwiękiem a naszym ogólnym samopoczuciem poznawczym i psychicznym. Menedżerowei muszą zacząć inwestować w tworzenie integracyjnego i zróżnicowanego pod względem neurobiologicznym miejsca pracy, a także w wysokiej jakości technologię, aby pracownicy mogli się w pełni zaangażować w swoją pracę oraz rozwijać się zawodowo i mentalnie".

Informacja o metodologii

Badanie zostało przeprowadzone przez TEAM LEWIS Research wśród 2000 pracowników biurowych w wieku od 18 do 65 lat w 4 krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech, w okresie od 27 marca do 5 kwietnia 2024 roku.

"Listen to This" to globalna inicjatywa GN, której celem jest sprawienie, aby zdrowy słuch był uznawany za ważny czynnik wpływający na sprawność funkcji poznawczych i ogólne samopoczucie. Więcej informacji można znaleźć https://jabra.com/thought-leadership/sound-better-2024

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Kontri świętuje 18 lat sukcesów w e-commerce Biuro prasowe
2024-07-22 | 10:40

Kontri świętuje 18 lat sukcesów w e-commerce

Kontri specjalizuje się w produkcji i sprzedaży bielizny, odzieży damskiej, zabawek dla dzieci oraz akcesoriów dla zwierząt, obchodzi swoje urodziny. Kontri sp.
Firma Zbiorniki magazynowe dla rolnictwa. Kiedy warto o nich pomyśleć?
2024-07-22 | 01:00

Zbiorniki magazynowe dla rolnictwa. Kiedy warto o nich pomyśleć?

Rolnictwo jako branża staje się coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Popularność zyskuje zastosowanie nawigacji satelitarnej,  obrazowania multispektralnego oraz szeroko rozumiana
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-18 | 11:22

Szwedzki fundusz państwowy sfinansuje kontrakt polskiej firmy na Ukrainie

B-Act, inżynieryjna spółka specjalizująca się w doradztwie i nadzorze inwestycji budowlanych, podpisała umowę ze szwedzką firmą Sweco International AB. Kontrakt dotyczy świadczenia usług eksperckich oraz opracowania studium

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.