Komunikaty PR

Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze

2024-07-22  |  18:00

9 na 10 pracowników biurowych twierdzi, że dobre wykonywanie obowiązków w pracy jest równie ważne jak możliwość skupienia się na swoich zadaniach i dobre samopoczucie psychiczne. Jednak zgodnie z najnowszymi badaniami Jabra, rola, jaką dźwięki odgrywają w poznawczym, emocjonalnym i fizycznym samopoczuciu w miejscu pracy, jest nie do przecenienia. Prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu męczy ich psychicznie, a czysty i wysokiej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na pracy.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 2000 pracowników biurowych we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Wyniki wykazały, że poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy i stworzenie przestrzeni sprzyjającej integracji może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie psychiczne i wydajność, przyczyniając się tym samym do poprawy nastroju i zapewniając firmom przewagę konkurencyjną. 

Hałas w biurze czy spadek wydajności?

Podczas gdy firmy wciąż naciskają na powrót pracowników do biur, prawie połowa (47%) respondentów twierdzi, że są zestresowani hałasem w biurze, który nie pozwala im się skupić.

Badania przeprowadzone przez Jabra wykazały, że 37% respondentów uważa, że trudno było im się skupić w pracy, gdy współpracownicy rozmawiali przez telefon przy swoich biurkach bez założonych słuchawek. Z kolei 39% stwierdziło, że równie trudno jest rozmawiać przez telefon lub uczestniczyć w spotkaniach online, gdy koledzy prowadzą rozmowy telefoniczne obok bez użycia słuchawek. Aby uniknąć hałasu i ograniczyć czynniki rozpraszające uwagę, ponad połowa pracowników biurowych (59%) deklaruje, że wymaga się od nich odbierania połączeń lub uczestniczenia w spotkaniach online z dala od biurka, w oddzielnym pomieszczeniu i przy użyciu profesjonalnych słuchawek (69%).

Wyniki badania pokazują wpływ hałasu na ogólną produktywność i wydajność. 74% respondentów twierdzi, że wyraźny i dobrej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na zadaniach i projektach, dlatego ważne jest, aby menedżerowie zrobili wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić pracownikom powracającym do biura odpowiednie technologie i przyjazne środowisko pracy.

Głośne otoczenie i jego wpływ na samopoczucie psychiczne

Słaba jakość dźwięku ma negatywny wpływ na pracę i samopoczucie. 54% pracowników biurowych twierdzi, że słaba jakość dźwięku podczas połączeń konferencyjnych negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

Wpływ głośnego otoczenia na zdrowie psychiczne i samopoczucie jest oczywisty: prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu powoduje u nich zmęczenie psychiczne. Co więcej, prawie dwie trzecie ankietowanych przyznaje, że praca w głośnym środowisku męczy ich fizycznie (63%) i trudno jest im odczuwać zaangażowanie w pracę, gdy pracują w takim środowisku (63%).

Pracownicy biurowi uważają również, że lepsza jakość dźwięku podczas spotkań może pozytywnie wpłynąć na ich zdolności interpersonalne w pracy, dzięki bardziej zrozumiałej komunikacji (43%), lepszej współpracy (40%) i lepszym umiejętnościom komunikacyjnym (37%).

Hałas ma negatywny wpływ na ogólne zdrowie psychiczne i samopoczucie, więc pracownicy biurowi oczekują od pracodawców rozwiązania tego problemu. Począwszy od wyposażenia pracowników w słuchawki z redukcją szumów (37%), a skończywszy na umożliwieniu im częstszej pracy z domu (37%). 1 na 3 badanych (32%) twierdzi, że ich pracodawca mógłby również wyznaczyć określone strefy dla różnych rodzajów aktywności, takie jak strefy ciszy lub strefy współpracy, aby zapewnić pracownikom środowisko pracy umożliwiające optymalną wydajność i dobre samopoczucie psychiczne.

Środowisko inkluzywne i neuroróżnorodność w miejscu pracy wpływają na wyniki biznesowe

Neuroróżnorodność odnosi się do różnych sposobów przetwarzania informacji przez ludzki mózg. Wskazuje, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu postępowania w podobnych sytuacjach. Wyniki badań pokazują, że koncepcja ta odnosi się również do miejsca pracy.

Pomimo tego, że jest to stosunkowo nowa koncepcja i 41% pracowników stwierdziło, że po raz pierwszy słyszy o terminie "neuroróżnorodność", prawie 7 na 10 z nich uważa, że neuroróżnorodność w miejscu pracy może poprawić wyniki biznesowe dzięki zwiększonej kreatywności (68%) i współpracy (68%) - co ostatecznie przekłada się na lepsze rezultaty biznesowe (66%).

Z wyników badań jasno wynika, że natężenie dźwięku ma zróżnicowany wpływ na pracowników biurowych i może mieć istotny związek z ogólnym stanem zdrowia i jakością życia. Poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy może być sposobem na zwiększenie wydajności pracy (62%), a pracownicy będą bardziej skłonni do "zaangażowania całego siebie w pracę" w inkluzywnym środowisku pracy (62%). Mając na uwadze pozytywny wpływ zarówno na biznes, jak i pracowników, 2 na 3 pracowników biurowych zgadza się, że pracodawcy powinni więcej inwestować w tworzenie integracyjnego, neurozróżnicowanego miejsca pracy. Minęły już czasy, w których miejsca pracy były dostosowane wyłącznie do jednego typu pracowników. Konieczna jest ewolucja, która pozwoli zapewnić w miejscu pracy zaspokojenie różnych indywidualnych potrzeb pracowników.

Radoslaw Tokarski, Enterprise Accounts Manager w Jabra, powiedział: "Wraz z ewolucją modelu pracy w kierunku opcji hybrydowej, pracownicy zmagają się dziś z problemem koncentracji w miejscu pracy. Rodzaj dźwięku, jego intensywność i indywidualna wrażliwość odgrywają ogromną rolę w tym, jak funkcjonujemy w pracy i mają ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i samopoczucie, a także produktywność i wydajność. Misją Jabra i GN jest podkreślenie poprzez naszą ostatnią kampanię "Listen to This" istnienia ścisłego związku między dźwiękiem a naszym ogólnym samopoczuciem poznawczym i psychicznym. Menedżerowei muszą zacząć inwestować w tworzenie integracyjnego i zróżnicowanego pod względem neurobiologicznym miejsca pracy, a także w wysokiej jakości technologię, aby pracownicy mogli się w pełni zaangażować w swoją pracę oraz rozwijać się zawodowo i mentalnie".

Informacja o metodologii

Badanie zostało przeprowadzone przez TEAM LEWIS Research wśród 2000 pracowników biurowych w wieku od 18 do 65 lat w 4 krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech, w okresie od 27 marca do 5 kwietnia 2024 roku.

"Listen to This" to globalna inicjatywa GN, której celem jest sprawienie, aby zdrowy słuch był uznawany za ważny czynnik wpływający na sprawność funkcji poznawczych i ogólne samopoczucie. Więcej informacji można znaleźć https://jabra.com/thought-leadership/sound-better-2024

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.