Komunikaty PR

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

2024-04-25  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 50. osób oraz wskazanie czynników wpływających na ich rozwój. 

- Wiedza i kompetencje przedsiębiorstw oraz będące efektem ich stosowania i  rozwoju innowacje są obecnie źródłem długookresowej przewagi konkurencyjnej na rynkach oraz wyznacznikiem ekonomicznego powodzenia. W ramach naszego  badania chcemy zbadać potencjał i plany przedsiębiorstw związane z innowacyjnością. Efektem naszej analizy będzie raport na temat stanu i perspektyw innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce. – mówi dr Jacek Goliszewski, prezes Business Centre Club.

W badaniu można wziąć udział do końca kwietnia.

Na podstawie wyników powstanie obszerny raport, którego premiera odbędzie się czerwcu br..

Innowacyjność to dziś jedno z ważniejszych pojęć w niezmiernie szybko zmieniających się realiach rynkowych. 

- Innowacje są kluczowym elementem rozwoju każdej organizacji. Przeprowadzając badanie innowacyjności firm, chcemy pogłębić analizę najważniejszych obszarów prowadzenia i wdrażania innowacji przez przedsiębiorstwa. Dzięki innowacjom przedsiębiorstwa nie tylko mogą utrzymać się na rynku w sytuacjach zawirowań (rezyliencja), ale równocześnie kreują przyszłość, zapewniając sobie przewagę konkurencyjną. To ważne nie tylko z perspektywy samego przedsiębiorstwa, ale też branż i trendów, ważnych dla całego otoczenia, w tym nas jako konsumentów i klientów. Jeżeli będziemy mieć w Polsce środowisko sprzyjające innowacjom, w długiej perspektywie zbudujemy przewagę, tak, aby innowacje, nowe technologie, pomysły były cały czas rozwijane i wdrażane w naszym kraju.” - dodaje Magdalena Kosewska-Kwaśny, partner w zespole Dotacji i Ulg Podatkowych w CRIDO.

- Badanie ma na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie w jakim stopniu przedsiębiorstwa są przygotowane do rozwijania się w oparciu o nowe zasoby, powstające zarówno wewnętrznie jak i na zewnątrz. W oparciu o to badanie chcielibyśmy stworzyć w przyszłości indeks innowacyjności przedsiębiorstw. - podsumowuje Michał Tokarz, współzałożyciel platformy Innciate.

 

Raport będzie dostępny na stronie www.bcc.org.pl

Badanie jest realizowane pod patronatem Polskiego Funduszu Rozwoju.

O autorach i partnerach badania:

Business Centre Club to największa w kraju ustawowa organizacja indywidualnych pracodawców. Członkowie Klubu zatrudniają ponad 400 tys. pracowników, przychody firm to ponad 200 miliardów złotych, a siedziby rozlokowane są w 250 miastach. Na terenie Polski działają 22 loże regionalne. Do BCC należą przedstawiciele wszystkich branż, międzynarodowe korporacje, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, najwięksi polscy producenci, uczelnie wyższe, koncerny wydawnicze i znane kancelarie prawne. Członkami BCC – klubu przedsiębiorców są także prawnicy, dziennikarze, naukowcy, wydawcy, lekarze, wojskowi i studenci. 
BCC Startups to prestiżowy klub kierowany do innowacyjnych przedsiębiorców i startupów, oferujący lukratywne możliwości w kluczowych obszarach rozwoju biznesu. Klub ten stanowi elitarne środowisko, które skupia się na otwieraniu nie tylko przestrzeni do współpracy, ale także na strategicznym prowadzeniu startupów ku sukcesowi.

Więcej: www.bcc.org.pl

Business Centre Club w mediach społecznościowych: LinkedIn > Facebook > Twitter >

Innciate to koncepcja platformy transakcyjnej przeznaczonej dla przedsiębiorstw do identyfikacji startupów na różnych etapach rozwoju, wpisujących się w ich strategie rozwoju.Platforma jest oparta na technologii sztucznej inteligencji i umożliwia wiele form współpracy pomiędzy uczestnikami, zarówno na poziomie operacyjnym, tj. budowania produktów, jak i kapitałowym, tj. inwestycji.

Innciate znajduje się we wczesnej fazie rozwoju i jest na etapie pozyskiwania finansowania.

Więcej: innciate.com

Działające od 2005 roku CRIDO to wiodąca polska firma doradcza. Strategicznie wspiera polskich i międzynarodowych przedsiębiorców w prowadzeniu i rozwoju biznesu. Kompleksowy zakres doradztwa obejmuje obszar: prawny, podatkowy, biznesowy, digitalowy i transakcyjny (M&A). CRIDO pozyskuje także finansowanie na innowacyjny rozwój firm – zarówno ze środków publicznych, jak i z innych dostępnych źródeł.  Ponad 430-osobowy zespół CRIDO tworzą ludzie zaangażowani społecznie. W 2022 roku CRIDO powołało Fundację, która w sposób systemowy pomaga organizacjom trzeciego sektora w rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych. W ramach wolontariatu pracowniczego i kompetencyjnego, CRIDO pomaga także szczególnie uzdolnionym dzieciom i młodzieży.

Więcej: www.crido.pl

Kontakt:

Agencja Open Minded Group pr@openmindedgroup.pl

Renta Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.