Komunikaty PR

Badanie PMR: Jedna trzecia Polaków kupuje sprzęt AGD/RTV marek własnych

2021-04-30  |  08:00
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie Polaków na przełomie listopada i grudnia 2020 r., jedna trzecia badanych kupuje sprzęt AGD/RTV lub elektronikę pod marką własną.

 

Ta kategoria produktowa w ramach marki własnej znacznie ustępuje produktom spożywczym, kosmetykom czy odzieży, których zakupy deklaruje ponad połowa badanych. Z drugiej strony, z badania na próbie reprezentatywnej wynika, że produkty AGD/RTV lub elektronika marki własnej są bardziej popularne niż sprzęt sportowy, narzędzia, produkty dla dzieci czy alkohol.

 

Heavy-userzy marek własnych kupują częściej

W badaniu na próbie celowej wśród osób, które deklarują zakup produktów marki własnej (przeprowadzonym również w grudniu 2020 r.), PMR pytał respondentów o częstość zakupów w poszczególnych kategoriach. W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, sprzęt AGD/RTV lub elektronikę marki własnej zakupił co dziesiąty ankietowany (8%). Takich zakupów częściej dokonali mężczyźni, osoby w wieku 35-54 lata, mieszkańcy miast oraz osoby z najniższej grupy dochodowej (miesięczny dochód netto do 2 tys. zł).

Co ciekawe, odsetek wskazań był znacznie wyższy wśród osób, które regularnie kupują produkty marek własnych – 14% osób, które produkty pod markami własnymi ogółem kupują przy okazji każdych lub prawie zakupów, dokonało takiego zakupu w ciągu ostatniego miesiąca. Może to oznaczać, że osoby, które dobrze znają produkty marek własnych i im ufają, w przypadku pojawienia się potrzeby zakupowej w omawianej kategorii, szukają potrzebnych produktów w ramach oferty marek własnych.

 

Dwie trzecie kupuje rzadko lub wcale

Podobnie jak w przypadku większości innych analizowanych kategorii produktowych, zakupu sprzętu AGD/RTV czy elektroniki pod marką własną częściej dokonują osoby posiadające dzieci – 11% wskazań na zakup w ciągu ostatniego miesiąca w grupie osób, w których gospodarstwie domowym mieszkają dzieci do 12 r.ż. włącznie.

Jedna czwarta badanych zakupy AGD/RTV lub elektroniki pod marką własną dokonała ponad 6 miesięcy temu. Z racji charakteru takich produktów rzeczą naturalną jest, że nie są one kupowane regularnie, a raczej w przypadku pojawienia się konkretnej potrzeby. Jednocześnie, czterech na dziesięciu ankietowanych nie kupuje w ogóle produktów marek własnych w tej kategorii.

 

Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Immersyjny pokaz sztuk wizualnych na suficie warszawskiej Promenady Biuro prasowe
2024-10-16 | 12:00

Immersyjny pokaz sztuk wizualnych na suficie warszawskiej Promenady

Warszawskie centrum handlowe Promenada po raz kolejny wyznacza standardy w branży retail, tworząc specjalną przestrzeń dla pokazów sztuki cyfrowej Promenada Digital Art Space. Na
Handel W Polsce rośnie sprzedaż dóbr luksusowych. Jak nie stracić tej grupy klientów?
2024-10-16 | 09:53

W Polsce rośnie sprzedaż dóbr luksusowych. Jak nie stracić tej grupy klientów?

Branża dóbr luksusowych, obejmująca biżuterię, zegarki, ekskluzywną odzież czy drogie alkohole ma się w Polsce świetnie. Według KMPG wartość tego segmentu rynku w Polsce wzrosła
Handel Zwrotka jako pierwszy operator systemu kaucyjnego w Polsce korzysta z bazy GS1
2024-10-15 | 14:00

Zwrotka jako pierwszy operator systemu kaucyjnego w Polsce korzysta z bazy GS1

Krajowy System Kaucyjny Zwrotka pioniersko wykorzystuje bazę danych „Moje GS1” i wyznacza nowy standard w branży. Dzięki wsparciu globalnych norm GS1, proces zwrotu opakowań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym

Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.

IT i technologie

Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.

DlaWas.info

Infrastruktura

Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku

Branżę energetyczną w całej Europie, także w Polsce, czeka szeroko zakrojona zielona transformacja. Tymczasem w ciągu ostatnich 30 lat dokonywano bardzo mało inwestycji w tym sektorze, a wykonawcy zajmujący się budową infrastruktury borykają się z niedostatkiem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Przyciąganie pracowników i szkolenie ich jest utrudnione przez niepewność zamówień w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.