Badanie PMR: Jedna trzecia Polaków kupuje sprzęt AGD/RTV marek własnych

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie Polaków na przełomie listopada i grudnia 2020 r., jedna trzecia badanych kupuje sprzęt AGD/RTV lub elektronikę pod marką własną.
Ta kategoria produktowa w ramach marki własnej znacznie ustępuje produktom spożywczym, kosmetykom czy odzieży, których zakupy deklaruje ponad połowa badanych. Z drugiej strony, z badania na próbie reprezentatywnej wynika, że produkty AGD/RTV lub elektronika marki własnej są bardziej popularne niż sprzęt sportowy, narzędzia, produkty dla dzieci czy alkohol.
Heavy-userzy marek własnych kupują częściej
W badaniu na próbie celowej wśród osób, które deklarują zakup produktów marki własnej (przeprowadzonym również w grudniu 2020 r.), PMR pytał respondentów o częstość zakupów w poszczególnych kategoriach. W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, sprzęt AGD/RTV lub elektronikę marki własnej zakupił co dziesiąty ankietowany (8%). Takich zakupów częściej dokonali mężczyźni, osoby w wieku 35-54 lata, mieszkańcy miast oraz osoby z najniższej grupy dochodowej (miesięczny dochód netto do 2 tys. zł).
Co ciekawe, odsetek wskazań był znacznie wyższy wśród osób, które regularnie kupują produkty marek własnych – 14% osób, które produkty pod markami własnymi ogółem kupują przy okazji każdych lub prawie zakupów, dokonało takiego zakupu w ciągu ostatniego miesiąca. Może to oznaczać, że osoby, które dobrze znają produkty marek własnych i im ufają, w przypadku pojawienia się potrzeby zakupowej w omawianej kategorii, szukają potrzebnych produktów w ramach oferty marek własnych.
Dwie trzecie kupuje rzadko lub wcale
Podobnie jak w przypadku większości innych analizowanych kategorii produktowych, zakupu sprzętu AGD/RTV czy elektroniki pod marką własną częściej dokonują osoby posiadające dzieci – 11% wskazań na zakup w ciągu ostatniego miesiąca w grupie osób, w których gospodarstwie domowym mieszkają dzieci do 12 r.ż. włącznie.
Jedna czwarta badanych zakupy AGD/RTV lub elektroniki pod marką własną dokonała ponad 6 miesięcy temu. Z racji charakteru takich produktów rzeczą naturalną jest, że nie są one kupowane regularnie, a raczej w przypadku pojawienia się konkretnej potrzeby. Jednocześnie, czterech na dziesięciu ankietowanych nie kupuje w ogóle produktów marek własnych w tej kategorii.
Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Polityka powrotów nielegalnych imigrantów do ich krajów pochodzenia jest nieskuteczna. Trwają prace nad zmianami w prawie
– Tylko niecałe 20 proc. osób, które mają decyzję o powrocie do swojego kraju pochodzenia, jest wykonywana – mówi agencji informacyjnej Anna Bryłka, posłanka do europarlamentu z ramienia Konfederacji. Jej zdaniem wspólnotowe prawo jest pod tym względem nieefektywne i wymaga zmian w zakresie zwiększenia efektywności deportacji. W marcu PE i KE debatowały o propozycji reformy polityki powrotów.
Prawo
Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna

Ministerstwo Zdrowia skupia się obecnie nad ograniczeniem dostępu dzieci i młodzieży do wyrobów tytoniowych. Trwają także prace nad kolejnymi obostrzeniami w związku z dostępem do alkoholu. Jednak problem uzależnień młodych ludzi jest znacznie bardziej złożony. – Skuteczna walka z uzależnieniami wymaga kompleksowego podejścia – nie wystarczy skupiać się na jednej substancji czy jednym nawyku – przekonuje Anna Dela, prezeska Instytutu Człowieka Świadomego. Jej zdaniem powinna powstać kompleksowa strategia dotycząca uzależnień dzieci i młodzieży.
Prawo
Uproszczenie przepisów zwiększy potencjał obronny Europy. Ułatwi współpracę sektora prywatnego i publicznego

– Ograniczenie nadmiernej biurokracji może pomóc w budowie bezpieczeństwa Europy – ocenia europoseł PO Michał Szczerba. Jasne przepisy pozwoliłyby zwiększyć rolę partnerstwa publiczno-prywatnego, m.in. w zakresie produkcji amunicji. Pierwszym kluczowym zadaniem jest przegląd wszystkich aktów prawnych i wyeliminowanie tych, które hamują możliwości szybkiego działania w nadzwyczajnych sytuacjach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.