Badanie PMR: Kto kupuje dania gotowe?
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w listopadzie 2020 r. na próbie reprezentatywnej, 56% Polaków w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie zdarzyło się kupić danie przygotowywane na ciepło w miejscu zakupu (np. hot-doga, hamburgera, zapiekankę). Z kolei po paczkowane dania gotowe sięgnęło w tym czasie niemal 2/3 badanych.
Spośród dań gotowych, najpowszechniej kupowane są dania garmażeryjne (naleśniki, pierogi, krokiety), po które sięga 82% kupujących dania gotowe. Sałatki świeże wybiera 43% zaś majonezowe 26%. Niemal co czwarty respondent kupuje gotowe zestawy obiadowe, zarówno te oferujące kuchnię polską (z kotletami schabowym, mielonym czy bigosem) jak i smaki świata (zestawy kuchni azjatyckiej, włoskiej, itd.). Niewiele mniej badanych (22%) kupuje zupy gotowe do podgrzania. Gotowe sushi w opakowaniu w badanym okresie kupiło 16% badanych. Po sushi ze sklepowych półek równie często sięgali kobiety i mężczyźni. W przypadku sałatek majonezowych oraz gotowych dań obiadowych i zup zaznaczała się przewaga mężczyzn. Z kolei na zakup kategorii sałatek świeżych i dań garmażeryjnych częściej wskazywały kobiety.
Wybory skorelowane z wiekiem
Respondenci w wieku 55 lat i więcej rzadziej deklarowali zakup gotowych zestawów obiadowych, zup i sushi. W przypadku sałatek majonezowych odsetek wskazań był zbliżony do średniej zaś w kategorii sałatek świeżych i dań garmażeryjnych nawet wyższy.
Po zestawy obiadowe sięgali natomiast najczęściej badani między 18-tym a 34-tym rokiem życia. Zwłaszcza dania „kuchni świata” były przez nich wybierane częściej (35%) niż przez respondentów z przedziału wiekowego 35-54 (27%) oraz starszych (13%).
Wegetarianie chętnie sięgają po dania gotowe
Osoby na diecie wegetariańskiej bądź wegańskiej częściej niż ogół respondentów deklarują zakup dań gotowych (78% vs. 64%), co może wiązać się z faktem, że na takiej diecie częściej byli badani z młodszych grup wiekowych. W porównaniu z osobami spożywającymi mięso, weganie i wegetarianie powszechniej kupowali sałatki świeże (60% vs. 42%), dania kuchni świata (35% vs. 24%) oraz zupy (37% vs. 21%).
Więcej informacji w raporcie PMR: Rynek produktów food to go w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-food-to-go-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Polacy sprawdzają, jak powstają produkty spożywcze?
Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz
Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.