Komunikaty PR

Badanie PMR: Sześciu na 10 Polaków zakupiło małe AGD

2020-06-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 0.46 MB )

Jak wynika z badania PMR, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, około 60% Polaków dokonało zakupu produktów małego AGD. Kategoria ta obejmuje garnki, formy do pieczenia, pojemniki na żywność, słoiki, sztućce, talerze, artykuły kuchenne. Zakupów takich częściej niż średnia dokonywały kobiety, osoby w wieku 35-54 lata, mieszkańcy miast oraz osoby z wyższym wykształceniem.

 

Ponad 60% kobiet zakupiło pojemniki na żywność

Największy odsetek badanych w ciągu roku poprzedzającego badanie zakupił garnki lub formy do pieczenia – siedmiu na 10 respondentów. W przypadku tej grupy produktów, co ciekawe, nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć (71% kobiet w porównaniu do 4 p.p. mniej mężczyzn) i miejsce zamieszkania (różnica 2 p.p. na korzyść wsi). Produkty takie zdecydowanie najczęściej kupują osoby starsze – w przypadku osób w wieku 55 lat i więcej odsetek wskazań wyniósł 78%, w porównaniu do 59% wśród osób w wieku 18-34 lata. Także wykształcenie nie różnicuje znacząco częstości zakupów garnków lub forem do pieczenia, w przypadku wykształcenia niższego, średniego lub wyższego odsetek wskazań w poszczególnych grupach różnił się o maksymalnie 5 p.p.

Drugą najczęściej kupowaną grupą produktów małego AGD były pojemniki na żywność. W ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie produkty takie zakupiło blisko 60% ankietowanych. Co ciekawe, w przeciwieństwie do garnków, w przypadku tych produktów badanie uwidoczniło znaczące różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami, odpowiednio 64% w porównaniu do 47% wskazań. Znaczące różnice występują również w przypadku wykształcenia respondentów. Wśród osób z wykształceniem niższym zakup takich produktów w ciągu minionych 12 miesięcy zadeklarowało tylko około 40% respondentów, co może być związane z innym charakterem prowadzenia gospodarstwa domowego i wykonywanej pracy (np. brak pakowania własnego jedzenia na wynos do konsumpcji w biurze).

 

<wykres>

 

Polacy nie kupują małego AGD spontanicznie

Po około 50% respondentów zakupiło w ciągu minionego roku szklanki lub talerze/miski. Z badania PMR wynika również, że zakupy małego AGD przez większość respondentów są planowane z wyprzedzeniem. Aż sześciu na 10 Polaków planuje zakup talerzy/misek lub sztućców. Może to wynikać z faktu, że dla tego rodzaju produktów oferta dostępna na rynku jest bardzo szeroka i wielu konsumentów chce porównać produkty różnych wytwórców pod względem ceny czy designu. Również w przypadku garnków, około 60% respondentów planuje taki zakup z wyprzedzeniem. W przypadku tego rodzaju produktów zakup wynika z konkretnej potrzeby.

Dla przeciwwagi, pojemniki na żywność są przez większość Polaków nabywane spontanicznie. Tutaj znaczenie mogą mieć niewielka cena produktu, jego niewielkie rozmiary (zakup nie wiąże się najczęściej z koniecznością wygospodarowania dużej przestrzeni na przechowywanie) czy też liczne promocje w sklepach spożywczych (np. w dyskontach).

 

<wykres>

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Agnieszka Skonieczna
Retail Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.