Komunikaty PR

Badanie PMR - Wpływ koronawirusa na sektor handlu w Polsce

2020-05-15  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 2.31 MB )

Na początku kwietnia 2020 roku, firma PMR przeprowadziła krótkie badanie wśród swoich klientów i partnerów z 4 sektorów działalności: Retail, Pharma/Healthcare, Construction, IT/ICT. Poniżej prezentujemy zestaw infografik z tego badania.

 

Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy (standaryzowany wywiad na celowej próbie wybranych firm). Przeprowadzono je z decydentami oraz kompetentnymi reprezentantami firm, wśród których ¾ badanych to prezesi lub reprezentanci w top managementu / dyrekcji firm. Łącznie przebadano 109 firm, po 35 z sektorów Construction oraz IT/ICT oraz 12 firm z sektora Pharma/Healthcare a także 27 firm z sektora Retail. W badaniu wzięli udział reprezentanci producentów, dystrybutorów, usługodawców, wykonawców. Do badania zaproszeni zostali reprezentanci firm zarówno działających w kanale online jak i stacjonarnym a także reprezentanci firm działających w sektorze B2C i B2B. Badanie wykonane zostało wykorzystując ankietę online a także wywiad telefoniczny.

  • 52% badanych firm z sektora Retail funkcjonuje aktualnie bez ograniczeń, dostosowując się do panujących warunków. Firmy z sektora częściej wskazują, że ograniczają swoją działalność (33%) niż ją rozszerzają (15%) w aktualnych warunkach kryzysu. Gdy pojawiają się ograniczenia, to średnio są one określane jako sięgające do 50% (w stosunku do działalności sprzed kryzysu). Najbardziej problematycznym elementem działalności dla firm z sektora jest ograniczenie popytu.
  • Około 40% firm z sektora wskazuje na ograniczenia w źródłach finansowania działalności, pozostała większość nie wskazuje na problemy w tym zakresie.
  • 11% firm chce zatrudniać nowych pracowników a prawie 20% wskazuje na większe lub mniejsze zwolnienia w ramach organizacji. Praca zdalna oraz brak możliwości wykonywania pracy przez gotowych do tego pracowników to najczęstsze problemy pracownicze, z którymi zderzają się firmy z sektora.
  • Prawie 60% firm wstrzymuje lub rezygnuje z inwestycji planowanych w organizacji.
  • Ponad 60% firm obserwuje ogólny spadek sprzedaży (40-50% spadku). Co więcej 73% firm przewiduje tego rodzaju spadek w II kwartale 2020 (na poziomie około 30-40%).
  • Reprezentanci firm zapytani o pozytywne konsekwencje dla branży wskazują głównie na wzrost sprzedaży w kanale e-commerce oraz istotne wzrosty w niektórych kategoriach produktów i usług odnajdujących zastosowanie i popyt w aktualnym kryzysie. Wśród negatywnych konsekwencji dla sektora pojawiają się głównie problemy z potencjalnym spadkiem siły nabywczej i zmianami zachowań konsumenta / klienta indywidualnego.

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

AUTOR
Bartosz Bolecki
Retail Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

Konsument

Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

Konsument

Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.