Komunikaty PR

Badanie ServiceNow i ThoughLab potwierdza pozytywny wpływ ESG na biznes

2022-09-16  |  14:43

ESG, czyli wdrażanie strategii i rozwiązań związanych ze środowiskiem naturalnym, społeczeństwem oraz troska o ład korporacyjny, jest dziś dla firm sprawą kluczową. Kadra zarządzająca potrzebuje obecnie dobrych sposobów planowania, zarządzania i oceny swoich inwestycji w bardziej zrównoważonym, sprawiedliwym i etycznym świecie.

Dziś to nie agencje ratingowe i potencjalni inwestorzy, ale przede wszystkim pracownicy, potencjalni współpracownicy oraz klienci i firmy partnerskie oczekują od firmy odpowiedzialnego i zrównoważonego działania. W tym kontekście realizowanie celów ESG należy do priorytetów firm. Pomaga im w tym wdrażanie rozwiązań IT – Maciej Ostrowski — dyrektor ds. sprzedaży, odpowiedzialnym za rozwój i działalności firmy w Polsce.

Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie ServiceNow przez ThoughtLab pokazują, że można realizować cele zrównoważonego rozwoju i sprawiedliwości społecznej bez poświęcania wyników finansowych. A nawet więcej – że właściwe strategie ESG mogą organizacjom przynieść realne korzyści finansowe i biznesowe. W badaniu realizowanym na zlecenie firmy ServiceNow wzięło udział ponad 1000 przedstawicieli kadry zarządzającej w firmach reprezentujących różne branże, takie jak przemysł, telekomunikacja, służba zdrowia, usługi finansowe i sektor publiczny. Uczestnicy byli oceniani według następujących kryteriów: czy opracowali wizję, strategię i budżet ESG; czy przekazywali swoją strategię interesariuszom; czy opracowywali wskaźniki do śledzenia postępów; czy korzystali z technologii wspierającej  realizację celów ESG. Na podstawie udzielonych odpowiedzi ankietowani zostali podzieleni na początkujących, średniozaawansowanych i liderów na krzywej dojrzałości ESG.

 

CO DAJE PODĄŻANIE ZA ESG?

Aż 64% ankietowanych menedżerów twierdzi, że ich programy ESG pomagają im przyciągać i zatrzymywać talenty oraz osiągać lepsze wyniki finansowe. Prawie połowa dyrektorów stwierdziła, że osiągnięcie zrównoważonego rozwoju i podobnych celów sprawiło, że ich firmy stały się bardziej innowacyjne. Zwiększył się również wzrost przychodów i wartość marki dla akcjonariuszy.

 

JAK FIRMY W POLSCE MYŚLĄ O ESG?

61% stwierdziło, że innowacje cyfrowe są kluczem do realizacji celów ESG, a ponad połowa, że ​​ESG jest najwyższym priorytetem dla kierownictwa wyższego szczebla i zarządu. Większość ankietowanych dyrektorów koncentruje się na zrównoważeniu środowiskowym w ESG. Początkujący są szczególnie zainteresowani redukcją emisji dwutlenku węgla. Kwestie środowiskowe są ściśle powiązane z kwestiami społecznymi w programach liderów. Z kolei ponad połowa firm poinformowała, że skupia się na zapewnianiu pracownikom możliwości kształcenia i podnoszenia kwalifikacji, przyjmowaniu bardziej etycznych standardów biznesowych i zapewnianiu lepszych warunków pracy. Jednocześnie aż 60% liderów CX stwierdziło, że nie może znaleźć wystarczająco wykwalifikowanych talentów.

 

JAK ORGANIZACJE INWESTUJĄ W ESG?

Badanie pokazało ponadto, na jakie jeszcze czynniki zwracają uwagę liderzy. Aż 77% z nich inwestuje w zapewnienie większego bezpieczeństwa i prywatność danych w porównaniu z 47% osobami średniozaawansowanymi i początkującymi. Blisko 61% liderów pracuje nad stworzeniem kultury korporacyjnej wspierającej ESG, podczas gdy wśród nieliderów jest to 34%. Na poprawę standardów BHP w firmach zwraca uwagę 44% i tylko 20% osób niebędących liderami. Liderzy przykładają wagę do podnoszenia energooszczędności w zakładach i biurach (39%) oraz do gospodarki obiegu zamkniętego (47%). Wśród średniozaawansowanych i początkujących jest to odpowiednio 23% i 26%.

To oznacza, że ochrona danych i prywatności użytkowników jest najwidoczniej kluczową częścią zgodności rządowej i regulacyjnej (to „G” w skrócie ESG: E – środowisko od ang. Environmental, S – społeczna odpowiedzialność od Social Responsibility i G – ład korporacyjny od Corporate Governance).

 

LIDERZY I MARUDERZY ESG

Liderem w osiąganiu celów ESG jest przemysł wytwórczy – tymczasem sektor publiczny i telekomunikacja są najmniej zaawansowane. Ponadto większe firmy w swoich sektorach są bardziej dojrzałe niż mniejsze. Większość firm znajduje się pośrodku, co wskazuje, że firmy ze wszystkich branż robią postępy w zakresie ESG, ale mają jeszcze dużo do zrobienia.

Większość uczestników badania zgodziła się, że opracowanie i realizacja celów ESG wymaga szybkiego dostępu do dokładnych danych. To z tego powodu organizacje stawiają na pierwszym miejscu bezpieczeństwo danych oraz zaawansowane narzędzia do zarządzania danymi i analizy. Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto jest kolejnym głównym celem we wszystkich ankietowanych branżach, podobnie jak zatrudnianie i utrzymywanie talentów potrzebnych do osiągnięcia celów ESG.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.