Alior Bank wspiera Górny Śląsk. Grupa PZU wspiera walkę z koronawirusem
Pracownicy Grupy PZU, w tym Alior Banku, zebrali 200 tys. zł na pomoc w walce z koronawirusem. Drugie tyle dołożą spółki wchodzące w skład Grupy. Pieniądze, w sumie 400 tys. zł, zostaną przeznaczone na zakup tzw. namiotów barierowych dla zakażonych. Fundusze zebrane przez pracowników Alior Banku zostaną przekazane na rzecz województwa śląskiego - regionu aktualnie najbardziej dotkniętego koronawirusem. Namioty barierowe trafią do Szpitala Miejskiego nr 4 w Gliwicach.
– To wyjątkowa inicjatywa charytatywna, która pokazała, że w ramach grupy kapitałowej potrafimy jednoczyć siły nie tylko w biznesie, ale również w niesieniu pomocy. Szczególnie wartościowe jest to teraz, gdy cały kraj zmaga się ze skutkami pandemii. Cieszę się, że nasi pracownicy bezinteresownie zaangażowali się w tak szczytną akcję – mówi Iwona Duda, pełniąca obowiązki prezesa Alior Banku.
Podwajamy pomoc
– Do każdej złotówki przekazanej przez naszych pracowników bank dokłada drugą. Dzięki temu zwiększamy zakres pomocy dla personelu szpitali, które walczą o zdrowie zarażony osób – dodaje Iwona Duda.
Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na zakup namiotów barierowych. To wynalazek kierownika Centrum Symulacji Medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego Marcina Kaczora. Szczelnie odgradzają chorego od otoczenia, zapobiegając rozprzestrzenianiu się wirusa. Chronią inne osoby przed zakażeniem, a jednocześnie pozwalają lekarzom na przeprowadzanie niezbędnych zabiegów medycznych. Dzięki pieniądzom zebranym w Alior Banku sfinansowane zostaną namioty dla Szpitala Miejskiego nr 4 w Gliwicach.
– Co dzień odbieram niezliczoną liczbę telefonów z różnych miejsc Polski z pytaniami o namioty. Chcemy, by zaczęły służyć jak najszybciej. Przyczyni się do tego pomoc pracowników Grupy PZU. Jesteśmy wdzięczni za ich inicjatywę – mówi doktor Marcin Kaczor z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
W zbiórce pieniędzy na te namioty wzięli udział pracownicy ze wszystkich spółek z Grupy PZU, w tym PZU, PZU Życie, Banku Pekao, Alior Banku i Link4. Łączna wartość pomocy finansowej spółek Grupy PZU dla szpitali i służb walczących z epidemią sięga już prawie 20 mln zł.
Wsparcie od Alior Banku
W sumie na walkę ze skutkami pandemii Alior Bank przekaże 2 mln zł. Do tej pory Alior Bank odpowiedział na apel Szpitala Wojewódzkiego w Szczecinie, który został przekształcony w szpital zakaźny, i przekazał mu 1 mln zł na zakup sprzętu niezbędnego do przyjmowania chorych na COVID-19. Alior Bank wsparł także Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, który w mediach społecznościowych zwrócił się z prośbą o pomoc w pozyskaniu materiałów biurowych.
Alior Bank wsparł także laboratorium Centrum Zdrowia Dziecka i sfinansował zakup testów na obecność koronawirusa dla 200 dzieci, które w najbliższych tygodniach będą miały przeprowadzone zabiegi w tej placówce. Bank wspomógł również projekt telemedycyny i przekazał szpitalowi niezbędny wysokospecjalistyczny sprzęt komputerowy do zdalnych konsultacji z małymi pacjentami z oddziałów kardiologii, diabetologii i psychiatrii.
Alior Bank przekazał również laptopy do nauki zdalnej dla podopiecznych Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. To stowarzyszenie działające w Polsce od blisko 40 lat. Jednym z jego celów statutowych jest pomoc w rozwoju zainteresowań dzieciom szczególnie uzdolnionym. Teraz swój udział w tym będzie miał także Alior Bank. Przekazany sprzęt posłuży m.in. uczniom z talentem muzycznym – bez odpowiedniej technologii ich zdalne nauczanie w czasie pandemii nie byłoby możliwe.
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.