Komunikaty PR

VeloBank przekracza zakładane cele strategiczne

2023-11-21  |  19:00
Biuro prasowe

VeloBank po trzech kwartałach br., i jednym kwartale ub. r., po raz kolejny notuje zysk i konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku, udowadniając potencjał marki dla przyszłego inwestora. Po 12. miesiącach działalności skonsolidowany zysk netto sięga 446,7 mln zł, co oznacza zysk w III kwartale br. na poziomie 89,2 mln zł, o 14% więcej w ujęciu kw/kw. Poziom zwrotu z kapitału (ROE) osiągnął 43,8%. Przy założeniu wyposażenia w kapitał na poziomie 12% całkowitego współczynnika kapitałowego byłoby to 22,9%. Wielkość sumy bilansowej na koniec września to 46,5 mld zł. Ponadto, bank z nawiązką realizuje jeden z kluczowych śródokresowych celów strategicznych. Liczba otwartych VeloKont na koniec 2023 roku miała wynieść 150 tys., a obecnie to już blisko 195 tys.

21 listopada br., w dniu swoich pierwszych urodzin, VeloBank zaprezentował raport ze zaudytowanymi wynikami na koniec września 2023 roku, czyli po pełnym roku działalności na rynku. Po 12. miesiącach poziom skonsolidowanych funduszy własnych przekroczył próg 1 mld zł. W konsekwencji wzrósł poziom łącznego współczynnika kapitałowego TCR, który na koniec września wyniósł 6,67%.

VeloBank pojawił się na bankowej scenie zaledwie rok temu. Od pierwszego dnia systematycznie budujemy wartość dla klientów, pracowników i przyszłych inwestorów. To zasługa odważnej i skrupulatnie realizowanej strategii oraz zaangażowania wszystkich pracowników. Obraliśmy za cel bycie w technologicznej awangardzie polskiego sektora bankowego, nadając naszym działaniom dynamikę fintechu. Z kwartału na kwartał poprawiamy wyniki finansowe. Nasze fundusze własne przekraczają już 1 miliard złotych. Sam zysk netto w trzecim kwartale wyniósł ponad 89 milionów złotych. Pod względem otwarć VeloKont już wyprzedziliśmy zakładany cel. To wszystko sukcesywnie przybliża nas do zrealizowania głównego zadania, czyli pozyskania nowego inwestora. Aktualnie weszliśmy w zaawansowany etap prac rozstrzygających proces inwestorski – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.

Zgodnie ze strategią nieustannie wzmacniamy naszą pozycję rynkową. Sukcesywnie budujemy kapitał i fundamenty biznesowe do dalszego rozwoju. Mamy już silną i stabilną pozycję płynnościową. Ten rok pokazał, że na polskim rynku jest przestrzeń dla nowego banku, co udowadniają nasze najnowsze wyniki finansowe – dodaje Mirosław Boda, członek zarządu VeloBanku ds. finansowych.

W III kwartale br. VeloBank sukcesywnie realizuje strategię tworzenia wygodnych i nowoczesnych produktów finansowych. Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta produktów kredytowych, którą wyróżnia wysoki poziom dostępności online.

W ciągu roku niemal podwoiliśmy wartość sprzedaży kredytów detalicznych. Rozwijamy także hipoteki, finansując z miesiąca na miesiąc coraz więcej zakupów nieruchomości. Byliśmy jednym z pierwszych banków, które udostępniły klientom Bezpieczny Kredyt 2%, w dodatku z w pełni zdalnym procesem wnioskowania. W trzecim kwartale szybciej rosła także wartość depozytów. Wszystko to pokazuje, że klienci darzą nas dużym zaufaniem i chcą wiązać z nami swoją finansową przyszłość – wskazuje Adrian Adamowicz, Członek Zarządu VeloBanku ds. produktu i sieci sprzedaży.

Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym banku, nastąpiło również przeniesienie praw majątkowych i zobowiązań związanych z umową o wykup opłat leasingowych i rat pożyczkowych aktywów leasingowych do zewnętrznego podmiotu – PZA (Podmiot Zarządzający Aktywami). Wydzielenie to kontynuacja procesu resolution realizowanego przez BFG. Przeniesiony portfel wierzytelności leasingowych nie będzie już uwzględniany w portfelu kredytowym VeloBanku, co jest kolejnym krokiem w porządkowaniu jego aktywów przed sprzedażą do zewnętrznego inwestora.

Bank umacnia też swoją pozycję wśród liderów technologicznych w sektorze finansowym wdrażając  innowacyjną metodę autoryzacji e-płatności Pay-By-Velo, która wykorzystuje mechanizm pay-by-link. Eliminuje ona niedogodności związane z koniecznością logowania do konta podczas zakupów opłacanych z pomocą bankowości elektronicznej na urządzeniach mobilnych, ułatwiając szybkie potwierdzanie transakcji. Klienci banku zyskali również nową funkcjonalność w bankowości mobilnej. Do możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, wspólnie z AutoPay bank dodał również automatyczne płatności za autostrady.

Ważnym elementem nowych udogodnień dla klientów banku była integracja z nową wersją rządowej aplikacja mObywatel 2.0. Od 1 września dostępny w niej mDowód pozwala na weryfikację tożsamości klientów w placówkach oraz u pośredników banku, znosząc konieczność prezentowania fizycznego dowodu osobistego czy paszportu. Dodatkowo, klienci zyskali także wygodną metodę odzyskiwania dostępu do swojego konta. Za pomocą mObywatela mogą bezpiecznie i szybko przekazać do Banku swoje dane, aby odblokować bankowość internetową, przypomnieć login oraz resetować do niej hasło.

VeloBank rozszerzył także swoją ofertę usług dodatkowych. Wspólnie z Prudential, oferującym w Polsce ubezpieczenia pod marką Pru, zaproponował klientom indywidualnym nowe produkty ubezpieczeniowe łączące ubezpieczenie na życie z oszczędzaniem na przyszłość i gromadzeniem kapitału. Portfolio ubezpieczeń w ofercie banku wzbogaciła także współpraca z BNP Paribas Cardif, światowym liderem w obszarze ubezpieczeń do kredytów. Razem proponują klientom polisy do kredytu gotówkowego i hipotecznego.

Wśród nowości produktowych bank udostępnił specjalny kredyt na samochód dla pracowników konkretnych branż (energetycznej, finansowej, farmaceutycznej, ochrony zdrowia), ponieważ firmy działające w tych obszarach często wpisują w swoje plany biznesowe realizację celów ESG, których urzeczywistnianie jest też istotne z punktu widzenia strategii VeloBanku.

Sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej VeloBanku za okres 12. miesięcy, zakończony 30 września 2023 roku, dostępne jest pod adresem: https://www.velobank.pl/o-banku/wyniki-finansowe-grupy-kapitalowej-velobank-sa

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Na majówkę warto zabrać bank w telefonie Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:45

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy
Bankowość VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
2024-04-25 | 08:30

VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie
Bankowość Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
2024-04-24 | 09:00

Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu

Średnio 30 proc. polskiego PKB generują mikroprzedsiębiorcy. Każdego dnia swoją przygodę z biznesem rozpoczyna w naszym kraju ok. 1000 nowych firm. Ich założyciele muszą odnaleźć się w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.