Komunikaty PR

VeloBank przekracza zakładane cele strategiczne

2023-11-21  |  19:00
Biuro prasowe

VeloBank po trzech kwartałach br., i jednym kwartale ub. r., po raz kolejny notuje zysk i konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku, udowadniając potencjał marki dla przyszłego inwestora. Po 12. miesiącach działalności skonsolidowany zysk netto sięga 446,7 mln zł, co oznacza zysk w III kwartale br. na poziomie 89,2 mln zł, o 14% więcej w ujęciu kw/kw. Poziom zwrotu z kapitału (ROE) osiągnął 43,8%. Przy założeniu wyposażenia w kapitał na poziomie 12% całkowitego współczynnika kapitałowego byłoby to 22,9%. Wielkość sumy bilansowej na koniec września to 46,5 mld zł. Ponadto, bank z nawiązką realizuje jeden z kluczowych śródokresowych celów strategicznych. Liczba otwartych VeloKont na koniec 2023 roku miała wynieść 150 tys., a obecnie to już blisko 195 tys.

21 listopada br., w dniu swoich pierwszych urodzin, VeloBank zaprezentował raport ze zaudytowanymi wynikami na koniec września 2023 roku, czyli po pełnym roku działalności na rynku. Po 12. miesiącach poziom skonsolidowanych funduszy własnych przekroczył próg 1 mld zł. W konsekwencji wzrósł poziom łącznego współczynnika kapitałowego TCR, który na koniec września wyniósł 6,67%.

VeloBank pojawił się na bankowej scenie zaledwie rok temu. Od pierwszego dnia systematycznie budujemy wartość dla klientów, pracowników i przyszłych inwestorów. To zasługa odważnej i skrupulatnie realizowanej strategii oraz zaangażowania wszystkich pracowników. Obraliśmy za cel bycie w technologicznej awangardzie polskiego sektora bankowego, nadając naszym działaniom dynamikę fintechu. Z kwartału na kwartał poprawiamy wyniki finansowe. Nasze fundusze własne przekraczają już 1 miliard złotych. Sam zysk netto w trzecim kwartale wyniósł ponad 89 milionów złotych. Pod względem otwarć VeloKont już wyprzedziliśmy zakładany cel. To wszystko sukcesywnie przybliża nas do zrealizowania głównego zadania, czyli pozyskania nowego inwestora. Aktualnie weszliśmy w zaawansowany etap prac rozstrzygających proces inwestorski – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.

Zgodnie ze strategią nieustannie wzmacniamy naszą pozycję rynkową. Sukcesywnie budujemy kapitał i fundamenty biznesowe do dalszego rozwoju. Mamy już silną i stabilną pozycję płynnościową. Ten rok pokazał, że na polskim rynku jest przestrzeń dla nowego banku, co udowadniają nasze najnowsze wyniki finansowe – dodaje Mirosław Boda, członek zarządu VeloBanku ds. finansowych.

W III kwartale br. VeloBank sukcesywnie realizuje strategię tworzenia wygodnych i nowoczesnych produktów finansowych. Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta produktów kredytowych, którą wyróżnia wysoki poziom dostępności online.

W ciągu roku niemal podwoiliśmy wartość sprzedaży kredytów detalicznych. Rozwijamy także hipoteki, finansując z miesiąca na miesiąc coraz więcej zakupów nieruchomości. Byliśmy jednym z pierwszych banków, które udostępniły klientom Bezpieczny Kredyt 2%, w dodatku z w pełni zdalnym procesem wnioskowania. W trzecim kwartale szybciej rosła także wartość depozytów. Wszystko to pokazuje, że klienci darzą nas dużym zaufaniem i chcą wiązać z nami swoją finansową przyszłość – wskazuje Adrian Adamowicz, Członek Zarządu VeloBanku ds. produktu i sieci sprzedaży.

Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym banku, nastąpiło również przeniesienie praw majątkowych i zobowiązań związanych z umową o wykup opłat leasingowych i rat pożyczkowych aktywów leasingowych do zewnętrznego podmiotu – PZA (Podmiot Zarządzający Aktywami). Wydzielenie to kontynuacja procesu resolution realizowanego przez BFG. Przeniesiony portfel wierzytelności leasingowych nie będzie już uwzględniany w portfelu kredytowym VeloBanku, co jest kolejnym krokiem w porządkowaniu jego aktywów przed sprzedażą do zewnętrznego inwestora.

Bank umacnia też swoją pozycję wśród liderów technologicznych w sektorze finansowym wdrażając  innowacyjną metodę autoryzacji e-płatności Pay-By-Velo, która wykorzystuje mechanizm pay-by-link. Eliminuje ona niedogodności związane z koniecznością logowania do konta podczas zakupów opłacanych z pomocą bankowości elektronicznej na urządzeniach mobilnych, ułatwiając szybkie potwierdzanie transakcji. Klienci banku zyskali również nową funkcjonalność w bankowości mobilnej. Do możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, wspólnie z AutoPay bank dodał również automatyczne płatności za autostrady.

Ważnym elementem nowych udogodnień dla klientów banku była integracja z nową wersją rządowej aplikacja mObywatel 2.0. Od 1 września dostępny w niej mDowód pozwala na weryfikację tożsamości klientów w placówkach oraz u pośredników banku, znosząc konieczność prezentowania fizycznego dowodu osobistego czy paszportu. Dodatkowo, klienci zyskali także wygodną metodę odzyskiwania dostępu do swojego konta. Za pomocą mObywatela mogą bezpiecznie i szybko przekazać do Banku swoje dane, aby odblokować bankowość internetową, przypomnieć login oraz resetować do niej hasło.

VeloBank rozszerzył także swoją ofertę usług dodatkowych. Wspólnie z Prudential, oferującym w Polsce ubezpieczenia pod marką Pru, zaproponował klientom indywidualnym nowe produkty ubezpieczeniowe łączące ubezpieczenie na życie z oszczędzaniem na przyszłość i gromadzeniem kapitału. Portfolio ubezpieczeń w ofercie banku wzbogaciła także współpraca z BNP Paribas Cardif, światowym liderem w obszarze ubezpieczeń do kredytów. Razem proponują klientom polisy do kredytu gotówkowego i hipotecznego.

Wśród nowości produktowych bank udostępnił specjalny kredyt na samochód dla pracowników konkretnych branż (energetycznej, finansowej, farmaceutycznej, ochrony zdrowia), ponieważ firmy działające w tych obszarach często wpisują w swoje plany biznesowe realizację celów ESG, których urzeczywistnianie jest też istotne z punktu widzenia strategii VeloBanku.

Sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej VeloBanku za okres 12. miesięcy, zakończony 30 września 2023 roku, dostępne jest pod adresem: https://www.velobank.pl/o-banku/wyniki-finansowe-grupy-kapitalowej-velobank-sa

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.