Barbora.pl świętuje dwa lata na polskim rynku!
Po dwóch latach obecności na polskim rynku sklep internetowy Barbora.pl ocenia swoje wejście do Polski jako udane, choć trudne. W tym czasie największy sklep internetowy w krajach bałtyckich zdołał wyrosnąć z nieznanej marki na jedną z najpopularniejszych wśród Polaków firm e-grocery. Prezes Barbora Polska Viktoras Juozapaitis mówi, że głównymi wyzwaniami w ciągu tych dwóch lat były szybko rosnąca konkurencja i sprostanie potrzebom klientów.
– Ostatnie dwa lata to bardzo duża dynamika, testowanie nowych usług, podejmowanie odważnych decyzji biznesowych czy wprowadzanie rozwiązań upraszczających doświadczenia zakupowe klientów. Przez ten okres realizowaliśmy ten sam cel – być wyborem nr 1 Polaków, jeśli chodzi o firmy e-grocery. Obserwujemy stały wzrost bazy aktywnych klientów, rozszerzyliśmy usługę dostawy do domu z Warszawy na 5 kolejnych miast. W 2022 zwiększyliśmy asortyment o ponad 4000 SKU w stosunku do roku 2021 i dostosowaliśmy go do potrzeb naszych klientów. Po dwóch latach działalności BARBORA jest dobrze rozpoznawalną marką w miastach, w których jesteśmy i cieszy się zaufaniem tysięcy klientów. – mówi Viktoras Juozapaitis, dyrektor zarządzający Barbora Polska.
Barbora uruchomiła internetową sprzedaż żywności i artykułów codziennego użytku dwa lata temu w styczniu. Jako pierwsi z dobrodziejstw nowej usługi skorzystali mieszkańcy Warszawy. W ciągu półtora roku sklep rozszerzył usługę dostaw do domu na Łódź, Trójmiasto, Kraków, Katowice i Wrocław. W 2022 roku liczba rejestracji nowych klientów wzrosła o 150%, liczba zrealizowanych zamówień zwiększyła się 3-krotnie, a flota samochodów dostawczych wzrosła ponad dwukrotnie.
Aż 95%* ankietowanych w badaniu użytkowników platformy Barbora.pl ocenia ją pozytywnie, przy czym 52% ocenia ją bardzo dobrze, a 43% dobrze. Największy odsetek osób (35%) robi zakupy raz w tygodniu, a wśród nich najwięcej jest mieszkańców Warszawy i Trójmiasta. Aż 83% klientów kupuje więcej niż artykuły spożywcze, a prawie połowa ankietowanych stwierdziła, że ich koszyk zakupowy ma zwykle wartość 350 zł.
– Badanie zostało przeprowadzone, abyśmy mogli lepiej poznać naszych klientów. Dzięki temu możemy odpowiadać na ich aktualne potrzeby i ulepszać naszą ofertę. Nasi klienci najbardziej cenią sobie wygodę i to właśnie ona najbardziej przyciąga ich do zakupów w Barborze. Innymi ważnymi czynnikami decydującymi o naszej popularności są promocje, ceny i kontrola nad wydatkami. Wielu klientów wskazuje również na szybkość realizacji i dostawy zakupów do domu – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, dyrektor sprzedaży i marketingu, Barbora Polska.
Barbora.pl oferuje szeroki wybór produktów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej oraz artykułów dla dzieci. Coś dla siebie znajdą również miłośnicy roślin i pasjonaci ogrodnictwa. Natomiast strefa ECO przyciąga szerokim wyborem produktów z rolnictwa ekologicznego. W trosce o środowisko wszystkie zakupy pakowane są w papierowe torby. Zamówienia realizowane są codziennie, również w niedziele. Klienci mogą wybrać dogodny termin dostawy.
*Na podstawie badania konsumenckiego przeprowadzonego w listopadzie 2022 roku, w którym wzięło udział 2699 respondentów.
Więcej informacji: www.barbora.pl, http://www.facbook.com/BarboraPolska/

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.