Komunikaty PR

BFF OTWIERA WYSTAWĘ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ NA SŁOWACJI

2022-01-20  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

 

BFF ma przyjemność ogłosić otwarcie pierwszego pokazu wystawy objazdowej “ART FACTOR – Dziedzictwo Pop-artu w powojennej sztuce włoskiej” w Bratysławie. Wystawa inauguruje drugi etap projektu, który został zapoczątkowany w 2020 r. albumem o tej samej nazwie, wydanym przez Skira editore Milan Genève Paris.

Dziś, kolekcja zilustrowana w albumie wykonuje skok w przyszłość: część prac została wybrana do podróży po krajach Europy, w których działa BFF.

Od 21 stycznia do 25 marca dzieła sztuki, które na stałe znajdują się w mediolańskiej siedzibie BFF, znajdą nową oprawę w Galerii Zoya w Bratysławie, w barokowym Pałacu Erdody. Następnie wystawa zostanie przeniesiona do Warszawy gdzie od 12 kwietnia do 18 maja 2022 r. będzie gościć w Pałacu Kultury i Nauki. Wystawę w kolejnych etapach trasy, będzie można także zobaczyć w Atenach, Lizbonie, Madrycie, Paryżu i Mediolanie.

Wybór prac przedstawia sztukę włoską drugiej połowy XX wieku, opisując jej drogę w kierunku Pop-artu, uosabianego przez twórczość takich artystów jak Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini. Począwszy od połowy lat 60., artyści ci angażowali się w długotrwałą tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę i techniki stylistyczne z przeszłości, wykorzystując przy tym bogatą gamę środków, które często służyły aktywizacji społeczeństwa i kultury.

 W istocie wystawa dzieł sztuki, pod kuratelą Marii Alicaty, opowiada właśnie tę historię: pragnienie bycia aktywnym uczestnikiem - a nie widzem - tych inicjatyw, które tworzą wartość dla społeczeństwa, promując wymianę kulturową i nowe perspektywy dzięki sztuce i jej naukom.

Maria Alicata, kurator wystawy, powiedziała: "Ta inicjatywa podkreśla historię, w której duch przedsiębiorczości łączył się z zaangażowaniem w sztukę i kulturę. Kolekcja korzysta z tego, że pozostała wierna idei, która przyświecała jej tworzeniu i rozwojowi. Z godną pochwały dalekowzrocznością, na długo przed tym, jak stało się to powszechne, BFF zaczęło przecierać szlak, którym obecnie podąża wiele firm we Włoszech i na całym świecie, a który polega na łączeniu tożsamości i wartości korporacyjnych ze współczesną sztuką i kulturą. BFF pełnił rolę lidera w tym obszarze.”

Massimiliano Belingheri, CEO BFF Banking Group, mówi: "Ta wystawa stanowi kamień milowy w dążeniu BFF do uczynienia z kolekcji sztuki źródła wspólnej, podzielanej wiedzy i wartości. Sztuka nas inspiruje, kreatywność i wyobraźnia artystów wskazują nowe kierunki rozwoju. Jesteśmy ciekawi i stawiamy na innowacyjność, stąd decyzja o promowaniu wystawy "Art Factor" jako siły napędowej do rozwoju biznesu i społeczności, płaszczyzny wymiany kulturowej pomiędzy różnymi krajami, szczególnie w tak historycznym momencie."

Marek Duban, Dyrektor BFF Banking Group na Słowację i Czechy, dodaje: "Cieszymy się, że pierwszym miastem, w którym odbędzie się wystawa objazdowa jest Bratysława, a Słowacy będą pierwszymi wśród swoich europejskich sąsiadów, którzy będą mogli zobaczyć ją na miejscu. Inicjatywa ta pozwoliła nam poznać i nawiązać współpracę z lokalnym środowiskiem kulturalnym, tworząc, mamy nadzieję, trwałą relację. Szczególnie dziękujemy Galerii Zoya za promowanie i goszczenie ważnej dla nas kolekcji w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na mapie miasta."

Iveta Ledecká, dyrektor Zoya Gallery & Zoya Museum, komentuje: "Bardzo się cieszę, że Galeria Zoya jako pierwsza będzie gościć wystawę objazdową zorganizowaną przez BFF. Jest to unikalny i starannie dobrany wybór włoskiej sztuki współczesnej z końca XX wieku. Celem Galerii Zoya jest nie tylko promowanie słowackich artystów i ich prac, ale także stworzenie zagranicznym artystom i instytucjom możliwości prezentacji dzieł z ich rodzimej sceny artystycznej. W tym przypadku zakres tematyczny kolekcji Galerii Zoya i Grupy BFF jest dość podobny: Pop-art i artyści XX wieku. Każdy kraj ma swoich wybitnych artystów, którzy odzwierciedlają jego aktualne sprawy lub wydarzenia historyczne. A dziś mamy tu wybór dzieł wybitnych włoskich artystów, które zanurzą nas we wszechstronności włoskiej sztuki i w jej integracji z międzynarodowym środowiskiem, w którym odgrywa ważną rolę."


BFF Banking Group

BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. Jest obecna także w Niemczech, Holandii i Irlandii, gdzie oferuje depozyty on-line. Obsługuje w sumie 12 państw w całej Europie. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2020 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 97,6 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 18,5% na koniec września 2021 r. www.bff.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BFF Banking Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.