Bilety Kolei Dolnośląskich dostępne 5 minut przed odjazdem
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich zyskali możliwość zakupu biletu na przejazd w Internetowym Systemie Sprzedaży eKD do 5 minut przed planowym odjazdem pociągu. To kolejne udogodnienie dla pasażerów po wprowadzeniu w kwietniu terminali do płatności bezgotówkowej.
Dzięki nowemu rozwiązaniu pasażerowie zyskali od 12 maja dodatkową możliwość bezpiecznego zakupu biletu, nawet na chwilę przed odjazdem pociągu.
– Dotychczas system umożliwiał zakup biletu do 30 minut przed rozpoczęciem podróży. Było to mało praktyczne i na tę niedogodność zwracali nam uwagę nasi pasażerowie – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich. – Dlatego zaraz po wdrożeniu w pociągach płatności bezgotówkowych, przystąpiliśmy do zmian w naszym systemie sprzedaży online.
Dostępna oferta biletów
Internetowy system sprzedaży umożliwia zakup biletów według taryfy podstawowej na bilety jednorazowe, tygodniowe i miesięczne oraz według obowiązujących ofert specjalnych: „Taryfy Aglomeracyjnej”, „Biletu Sowiogórskiego”, „Weekend z KD”, „Razem z KD”, „Legitymacja KD 50%”, „Senior 60+”. Dodatkowo, za pośrednictwem platformy można kupić bilety na przewóz roweru, bagażu oraz zwierząt domowych.
Obowiązujące systemy sprzedaży
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich już wcześniej mieli kilka możliwości bezgotówkowego zakupu biletów. Pełna oferta dolnośląskiego przewoźnika jest bowiem dostępna również w aplikacji mobilnej SkyCash oraz na platformie KOLEO.
Od kwietnia podróżni mają również możliwość bezgotówkowego zakupu biletów w każdym pociągu Kolei Dolnośląskich. Wszystkie drużyny konduktorskie zostały wyposażone mobilne terminale płatnicze, które umożliwią płatność kartą lub telefonem.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.