Black Friday 2020: użytkownicy poszli na rekord
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Choć ten rok obfitował w zmiany, niezmiennym pozostało jedno - peaki zakupowe, na które czekali konsumenci. Do nich zdecydowanie zaliczał się Black Friday, od lat podejmujący próbę zaproszenia użytkowników do skorzystania z ofert online. W tym roku to właśnie internetowe promocje okazały się skuteczniejsze, a zdecydowany wpływ na to miała pandemia oraz zamknięcie galerii handlowych i znajdujących się w nich sklepów. Jak kupowali Polacy w tym czasie?
Jak podaje Grupa Domodi (właściciel serwisów Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl) w trakcie trwającej tydzień akcji Black Week jej platformy zanotowały wysokie peaki związane nie tylko z odwiedzalnością.
W ciągu trwającej od 23.11 do 27.11 dedykowanej akcji trzy serwisy wygenerowały dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości ponad 14 mln zł.
Rekordowym dniem pod względem klikalności, okazała się być niedziela, 29.11.2020.
Black Week w branży home
Zainteresowanie promocjami w czasie akcji promocyjnych nie spadło mimo panującego lockdownu - jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl, przecen z okazji Black Week wyczekiwało aż 62% konsumentów, planując w tym czasie zakupy wnętrzarskie. W czasie tygodnia akcji rabatowych największą popularności wśród użytkowników Homebook.pl cieszyły się lampy wiszace, narożniki, krzesła, łóżka, sofy i kanapy oraz fotele. Konsumenci biją rekordy również w zakresie wysokości wydatków przeznaczanych na zakupy wnętrzarskie - średnia wartość pojedynczej transakcji w szczycie przedświątecznych wyprzedaży wyniosła 480 zł.
Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Homebook.pl konsekwetnie rozszerza się grupa konsumentów zainteresowanych tymi akcjami. W porównaniu do zeszłorocznego Black Week, w 2020 roku platforma Homebook.pl odnotowała wzrost odwiedzin o 24%, a grupa osób poszukujących wnętrzarskich dodatków podczas Black Week rozszerzyła się o userów w przedziale wiekowym 65+.
Black Week w branży fashion
W przypadku branży fashion popyt również utrzymał się na bardzo wysokim poziomie, a chęć zakupów, według badania przeprowadzonego przez platformę Domodi.pl, deklarowało aż 80% respondentów. Największym zainteresowaniem na tej platformie cieszyły się kategorie: kurtki damskie, sukienki oraz kurtki męskie. W przypadku Allani.pl były to: sukienki, kurtki damskie oraz botki.
W ciągu tygodnia wyprzedaży (23.11-29.11) liczba aktywnych użytkowników na dwóch serwisach, według danych wewnętrznych obu modowych platform, wyniosła 3,5 mln osób.
Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym - konsumenci chętniej decydują się na formę zakupów online, która przyciąga nawet dotychczasowych sceptyków.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.