Komunikaty PR

Black Friday 2020: użytkownicy poszli na rekord

2020-12-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Choć ten rok obfitował w zmiany, niezmiennym pozostało jedno - peaki zakupowe, na które czekali konsumenci. Do nich zdecydowanie zaliczał się Black Friday, od lat podejmujący próbę zaproszenia użytkowników do skorzystania z ofert online. W tym roku to właśnie internetowe promocje okazały się skuteczniejsze, a zdecydowany wpływ na to miała pandemia oraz zamknięcie galerii handlowych i znajdujących się w nich sklepów. Jak kupowali Polacy w tym czasie? 

Jak podaje Grupa Domodi (właściciel serwisów Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl) w trakcie trwającej tydzień akcji Black Week jej platformy zanotowały wysokie peaki związane nie tylko z odwiedzalnością.

W ciągu trwającej od 23.11 do 27.11 dedykowanej akcji trzy serwisy wygenerowały dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości ponad 14 mln zł.

Rekordowym dniem pod względem  klikalności, okazała się być niedziela, 29.11.2020. 

Black Week w branży home

Zainteresowanie promocjami w czasie akcji promocyjnych nie spadło mimo panującego lockdownu - jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl, przecen z okazji Black Week wyczekiwało aż 62% konsumentów, planując w tym czasie zakupy wnętrzarskie. W czasie tygodnia akcji rabatowych największą popularności wśród użytkowników Homebook.pl cieszyły się lampy wiszace, narożniki, krzesła, łóżka, sofy i kanapy oraz fotele. Konsumenci biją rekordy również w zakresie wysokości wydatków przeznaczanych na zakupy wnętrzarskie - średnia wartość pojedynczej transakcji w szczycie przedświątecznych wyprzedaży wyniosła 480 zł. 

Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Homebook.pl konsekwetnie rozszerza się grupa konsumentów zainteresowanych tymi akcjami. W porównaniu do zeszłorocznego Black Week, w 2020 roku platforma Homebook.pl odnotowała wzrost odwiedzin o 24%, a grupa osób poszukujących wnętrzarskich dodatków podczas Black Week rozszerzyła się o userów w przedziale wiekowym 65+.

Black Week w branży fashion

W przypadku branży fashion popyt również utrzymał się na bardzo wysokim poziomie, a chęć zakupów, według badania przeprowadzonego przez platformę Domodi.pl, deklarowało aż 80% respondentów. Największym zainteresowaniem na tej platformie cieszyły się kategorie: kurtki damskie, sukienki oraz kurtki męskie. W przypadku Allani.pl były to: sukienki, kurtki damskie oraz botki.

W ciągu tygodnia wyprzedaży (23.11-29.11) liczba aktywnych użytkowników na dwóch serwisach, według danych wewnętrznych obu modowych platform, wyniosła 3,5 mln osób.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym - konsumenci chętniej decydują się na formę zakupów online, która przyciąga nawet dotychczasowych sceptyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.