Blisko 9 na 10 badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego w Polsce

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Niedługo w całej Polsce zostanie wprowadzony system kaucyjny. Z tegorocznego badania Waterdrop wynika, że aż 88,3 proc. Polaków uważa, że jest to odpowiedni krok. Ponad ⅕ ankietowanych kupuje wodę w plastikowych butelkach, jednocześnie jednak aż 87,6 proc. respondentów deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, bo postrzega je jako bardziej ekologiczne. Już ponad 10 mln plastikowych butelek porzuconych w środowisku naturalnym udało się zebrać i poddać recyklingowi w ramach wspólnych działań Waterdrop i organizacji Plastic Bank.
Już od 1 stycznia 2025 roku w Polsce obowiązywać będzie system kaucyjny. Ma on na celu zmniejszenie ilości odpadów, a także zwiększenie poziomu recyklingu. Wysokość kaucji za jedną sztukę plastikowych butelek oraz metalowych puszek wynosić będzie 50 gr, natomiast w przypadku szklanych butelek będzie to 1 zł.
Większość Polaków jest pozytywnie nastawiona do systemu kaucyjnego
Austriacka marka Waterdrop przeprowadziła badanie, w którym zapytała Polaków o opinie na temat tych zmian. Aż 88,3 proc. badanych jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego lub zwrotnego dotyczącego jednorazowych plastikowych butelek.
Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 23,6 proc. ankietowanych sięga po wodę w plastikowych butelkach, 9,3 proc. wybiera szklane butelki, a 1,7 proc. – inne opakowania. Blisko ⅔ respondentów – 65,4 proc. – deklaruje, że najczęściej korzysta z wody filtrowanej lub z kranu.
Ekologiczne postawy Polaków
Polacy coraz chętniej sięgają po przyjazne środowisku rozwiązania – 87,6 proc. ankietowanych w badaniu Waterdrop deklaruje, że stara się korzystać z wielorazowych opakowań, ponieważ uważa je za bardziej ekologiczne. Co dziesiąty respondent przyznaje, że sięga zarówno po wielorazowe jak i jednorazowe opakowania.
Co roku w trzecią sobotę września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Sprzątania Wybrzeża – globalna inicjatywa, która mobilizuje ludzi na całym świecie do zaangażowania się w sprzątanie plaż i wybrzeży. Jest to okazja nie tylko do oczyszczania naszego otoczenia z odpadów, ale także do podnoszenia świadomości na temat znaczenia ochrony środowiska, w tym także mórz i oceanów. W tym roku święto przypada 21 września.
Zebrane 10 mln plastikowych butelek ze środowiska
Waterdrop aktywnie angażuje się w walkę z zanieczyszczeniem środowiska naturalnego plastikiem – od początku swojej działalności wspiera zrównoważony rozwój, m.in. poprzez działania z organizacją non-profit Plastic Bank, która zbiera plastikowe odpady porzucone w środowisku naturalnym. Dotychczas udało się zebrać i poddać recyklingowi już ponad 10 mln plastikowych butelek, które odpowiadają wadze 125 słoni! Za każdą zakupioną butelkę wielokrotnego użytku Waterdrop przekazuje środki na usunięcie ze środowiska dwóch plastikowych. Marka wspiera także cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Z okazji Międzynarodowego Dnia Sprzątania wybrzeża do 22 września wszystkie butelki wielokrotnego użytku Waterdrop dostępne są ze zniżką -20%.
Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Ambasadorami oraz inwestorami marką są m.in. Hubert Hurkacz i Taylor Fritz. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.