Bosch kontynuuje rozwój neutralnych dla klimatu układów napędowych
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Firma oferuje pełną gamę rozwiązań w zakresie układów napędowych dla pojazdów użytkowych
- "Działania na rzecz klimatu motywują branżę transportową do szukania nowych kierunków rozwoju” – powiedział dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch.
- Jedna czwarta przychodów ze sprzedaży firmy Bosch pochodzi z sektora biznesowego Mobility Solutions, który obejmuje technologie dla pojazdów użytkowych.
- Oferta Bosch dla pojazdów użytkowych obejmuje układy napędowe zasilanie olejem napędowym, akumulatorami elektrycznymi, a także ogniwami paliwowymi i wodorem.
Branże transportowa i logistyczna stoją przed ogromnymi wyzwaniami na całym świecie – od kwestii klimatycznych, przez presję kosztową, aż po niedobór kierowców. Bosch dostarcza odpowiednie rozwiązania, które pomagają stawić im czoła. Firma nieustannie rozszerza swoją ofertę układów napędowych dążąc do osiągnięcia celu, jakim jest neutralny klimatycznie transport towarowy. Oprócz układów napędowych z silnikiem Diesla, które jeszcze przez jakiś czas będą odgrywać istotną rolę w pojazdach użytkowych, Bosch oferuje również układy napędowe z akumulatorem elektrycznym i ogniwami paliwowymi. Teraz firma wprowadziła kolejne rozwiązanie – silnik wodorowy, który ma wypełnić lukę w alternatywnych układach napędowych, szczególnie dla ciężkich pojazdów budowlanych i maszyn rolniczych. "Działania na rzecz klimatu motywują branżę transportu towarowego do szukania nowych kierunków rozwoju. Spodziewamy się, że w ciągu dekady alternatywne układy napędowe będą motorem znacznego wzrostu w naszej działalności" – powiedział dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora Mobility Solutions, podczas tegorocznych targów IAA Transportation w Hanowerze. Choć obecna sytuacja rynkowa jest niepewna, sprzedaż w sektorze Mobility Solutions firmy Bosch wzrosła w bieżącym roku o 6 proc., po uwzględnieniu wpływu kursów walutowych. Jedna czwarta przychodów firmy Bosch pochodzi ze sprzedaży technologii dla pojazdów użytkowych, od lekkich samochodów dostawczych po 40-tonowe ciężarówki. Oprócz układów napędowych, filarami działalności Bosch w obszarze pojazdów użytkowych są systemy wspomagania kierowcy oraz systemy łączności.
Nowy typ zasilania w układach napędowych Bosch dla pojazdów użytkowych
Według prognoz firmy Bosch, w 2025 roku ponad 80 proc. wszystkich samochodów ciężarowych o masie co najmniej 6 ton, będzie nadal napędzanych silnikami Diesla. W kolejnych latach różnorodność układów napędowych ma się zwiększyć, a do 2035 roku połowa nowych pojazdów użytkowych będzie wyposażona w napęd elektryczny zasilany akumulatorem lub wodorem. "Technologia nastawiona na neutralność klimatyczną jest szczególnie istotna w pojazdach użytkowych. W zależności od zastosowania, będziemy mogli zapewnić więcej niż jeden neutralny klimatycznie rodzaj układu napędowego dla samochodów ciężarowych" – powiedział Heyn. W samej firmie Bosch nad układami napędowymi dla nowoczesnych samochodów ciężarowych pracuje 3 400 inżynierów. Żadne inne przedsiębiorstwo nie oferuje tak wielu rozwiązań z zakresu elektromobilności jak Bosch: od e-rowerów po maszyny budowlane, od półprzewodników z węglika krzemu po kompletne moduły napędowe. To strategia, która przynosi duże korzyści. Do firmy Bosch spłynęło już 30 obszernych zamówień na akumulatorowo-elektryczne układy napędowe. Bosch ma także ambitne plany związane z rozwojem technologii ogniw paliwowych. Do 2025 roku firma planuje wprowadzić na drogi ponad 40 000 systemów wodorowych Bosch. Aby zrealizować ten cel, przedsiębiorstwo samodzielnie produkuje stosy i stwarza możliwości produkcyjne na skalę globalną w fabrykach zlokalizowanych w pobliżu swoich klientów, czyli w zakładach w Anderson (USA), Wuxi (Chiny) i Bambergu (Niemcy). Ogniwa paliwowe nie są jednak jedynym sposobem wykorzystania wodoru do zasilania samochodów ciężarowych – istnieją również silniki H2. Obecnie Bosch pracuje nad sterownikami i techniką wtrysku, które są niezbędne dla tego typu silników. Przedsiębiorstwu udało się także pozyskać duży projekt w tym obszarze w Indiach.
Bosch uczy samochody ciężarowe jazdy
Jednak działalność Bosch skupia się nie tylko na produkcji elementów konstrukcyjnych, ale także na tworzeniu oprogramowania. Połowa pracowników działu badań i rozwoju w sektorze Mobility Solutions to inżynierowie oprogramowania. Sprzyja to między innymi rozwojowi zautomatyzowanej jazdy. Bosch zatrudnia 1 100 inżynierów zajmujących się tym obszarem, a oprogramowanie, czujniki, komputery samochodowe i elementy wykonawcze dostarcza z jednego źródła. "Wkraczamy w erę zautomatyzowanej jazdy, po części również ze względu na dotkliwe braki kierowców. W żadnym innym obszarze zautomatyzowana jazda nie ma takiego znaczenia ekonomicznego jak w pojazdach użytkowych" – powiedział Heyn. Obecnie w całej Europie brakuje już 400 000 kierowców. Bosch zamierza do końca dekady wdrożyć bezzałogowe systemy jazdy na autostradach. W 2025 roku u jednego z europejskich producentów samochodów ciężarowych rozpocznie się masowa produkcja komputerów pokładowych, które umożliwiają przetwarzanie danych z czujników w czasie rzeczywistym. Technologia Bosch sprawi, że architektura elektroniczna w przyszłych pojazdach użytkowych będzie znacznie bardziej wydajna, stanowiąc tym samym podstawę dla tzw. ciężarówki programowalnej (ang. software-defined truck – SDT). Dążąc do wdrożenia rozwiązań z obszaru zautomatyzowanej jazdy, firma Bosch rozwija także systemy wspomagania kierowcy. Najlepszym przykładem są narożne czujniki radarowe w ciężarówkach. W ciągu najbliższych kilku lat ten obszar rynku wzrośnie o 40 proc., a firma Bosch o prawie 60 proc. Działania przedsiębiorstwa są podyktowane różnymi czynnikami, w tym wymogami prawnymi dotyczącymi zapobiegania wypadkom drogowym z udziałem pojazdów użytkowych. Na przykład, od 2024 roku w Europie obowiązkowym elementem wyposażenia pojazdów będzie funkcja asystenta skrętu.
Bosch przygotowuje się do uruchomienia platformy logistycznej
Bosch podjął współpracę z amerykańskim dostawcą usług w chmurze Amazon Web Services (AWS), aby uruchomić platformę oprogramowania, która łączy zarówno własne usługi logistyczne, jak i zewnętrzne, pochodzące od innych firm. Integracja tych rozwiązań zapewnia wzrost wydajności. Zamiast korzystać z wielu niezależnych od siebie rozwiązań, firmy logistyczne i spedytorzy na całym świecie będą mieli szybki i łatwy dostęp do usług cyfrowych z jednego źródła. "W ciągu najbliższych tygodni uruchomimy naszą platformę logistyczną w Indiach, a na początku przyszłego roku w Europie i USA" – powiedział Heyn. Jednym z przykładów usług Bosch dla branży transportowej i logistycznej jest monitoring logistyczny. Centra serwisowe Bosch monitorują stan towarów o znaczeniu krytycznym, w tym towarów medycznych – rocznie jest to od 30 000 do 40 000 ładunków ciężarówek. Podczas pandemii koronawirusa Bosch prowadził także monitoring przesyłek ze szczepionkami. Innym ważnym aspektem jest bezpieczne parkowanie samochodów ciężarowych. Taka usługa ma umożliwić rezerwację miejsca postojowego dla ciężarówki. Bosch oferuje już 100 takich miejsc wzdłuż autostrad w jedenastu krajach europejskich. Tylko w 2021 roku rezerwacje wzrosły trzykrotnie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.