Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju
Wzrost liczby czworonogów w gospodarstwach domowych oznacza więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych. Właściciele lecznic będą musieli przygotować się na zwiększenie liczby przyjęć w przychodniach – 21 proc. ankietowanych lekarzy weterynarzy w badaniu „Kierunki rozwoju branży weterynaryjnej” wskazuje, że będzie to największe wyzwanie w najbliższym roku. Weterynarze wskazują też, że będą mierzyć się z potrzebą inwestycji w rozwój usług (12 proc.) i w nowy sprzęt (11 proc.).
Najczęściej wymienianym wyzwaniem jest jednak zachowanie płynności finansowej – sygnalizuje to co trzeci (36 proc.) badany. Ale inwestycje nie muszą oznaczać zamrażania kapitału i ryzykowania utratą płynności. Ryzyko to można bowiem ograniczyć, stosując finansowanie zewnętrzne.
Inwestycje bez nadszarpnięcia budżetu
Aż 76 proc. badanych przychodni weterynaryjnych płaci za zakupy sprzętu z wypracowanych środków. Takie podejście wpływa na ich możliwości inwestowania, a w konsekwencji także konkurowania, bo część inwestycji trzeba odłożyć w oczekiwaniu na zgromadzenie wolnych środków. Tymczasem rozwój oferowanych w gabinecie usług jest konieczny, aby zapewnić zwierzętom profesjonalne leczenie i nadążyć za rynkowymi trendami.
– Nowe urządzenia pozwalają na optymalizację kosztów poprzez zwiększenie wydajności i zapewnienie lepszej jakości usług, a także umożliwiają przyjmowanie większej liczby zwierząt – mówi Tomasz Szyszka z Siemens Financial Services w Polsce. – Niezbędne inwestycje można sprawnie zrealizować dzięki finansowaniu zewnętrznemu. Większość lekarzy weterynarii nie korzysta jednak z tej możliwości, aż trzy czwarte najczęściej inwestuje w zakup sprzętu ze środków własnych, a to może utrudniać utrzymanie płynności finansowej – dodaje.
Z jakiego finansowania mogą skorzystać lekarze weterynarii?
Gabinety, które korzystały już z finansowania zewnętrznego, najczęściej zwracają uwagę przede wszystkim na koszt całkowity finansowania, wygodny proces pozyskania środków oraz rekomendacje znajomych. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest leasing finansowy (22 proc.) lub operacyjny (6 proc. odpowiedzi).
– Przykładem takiego rozwiązania jest oferowana przez Siemens Financial Services platforma SimplyLoan. W przypadku branży medycznej dobrze sprawdza się tzw. „pożyczka medyczna”, z której chętnie korzystają np. gabinety stomatologiczne. Wypełnienie wniosku online zajmuje kilka minut, a decyzja kredytowa zostaje przyznana w kwadrans. Wnioski o finansowanie można składać o dowolnej porze, przez 7 dni w tygodniu. Formalności są ograniczone do minimum – dodaje Tomasz Szyszka z Siemens Financial Services w Polsce.
Nota metodologiczna:
Badanie z przedstawicielami 100 firm (jednoosobowych działalności i spółek handlowych) zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research w styczniu 2024 r. Uczestnikami badania byli właściciele i menedżerowie z branży weterynaryjnej z całej Polski, Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).
***
Siemens Financial Services (SFS) - spółka z grupy Siemens - zapewnia rozwiązania finansowe dla przedsiębiorstw. Dzięki wyjątkowemu połączeniu wiedzy finansowej, zarządzania ryzykiem i wiedzy branżowej, SFS tworzy innowacyjne rozwiązania finansowe dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstw. Dzięki temu, SFS wspiera rozwój, buduje wartość, zwiększa konkurencyjność i pomaga klientom uzyskać dostęp do nowych technologii. Spółka wspiera inwestycje poprzez leasing, pożyczki korporacyjne, inwestycje kapitałowe oraz finansowanie projektów i strukturyzowane. Portfolio SFS uzupełniają rozwiązania w zakresie finansowania handlu i wierzytelności. Dzięki międzynarodowej sieci SFS jest dobrze dostosowana do wymagań prawnych w poszczególnych krajach i jest w stanie zapewniać rozwiązania finansowe na całym świecie. W grupie Siemens, SFS jest ekspertem w zakresie ryzyka finansowego. Siemens Financial Services ma swoją globalną siedzibę w Monachium w Niemczech i zatrudnia prawie 3000 pracowników na całym świecie. www.siemens.com/finance.
Siemens AG – globalna firma technologiczna obecna na polskim rynku od 1991 roku. Lider wdrażania innowacyjnych technologii i partner polskiej gospodarki na drodze do poprawy jej konkurencyjności, odporności i bezpieczeństwa. Promotor odpowiedzialnej transformacji cyfrowej w przemyśle i infrastrukturze. W ramach przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju Siemens upowszechnia rozwiązania redukujące wpływ człowieka na środowisko.
W Polsce obejmuje 5 wyspecjalizowanych spółek oferujących kompleksowe usługi z zakresu automatyki i cyfryzacji w przemyśle i infrastrukturze, oprogramowania dla przemysłu, dystrybucji i rozdziału energii elektrycznej, transportu i e-mobilności, ochrony zdrowia oraz finansowania inwestycji: Siemens Sp. z o.o., Siemens Mobility Sp. z o.o., Siemens Financial Services Sp. z o. o., Siemens Industry Software Sp. z o.o. (wraz z Mentor Graphics Sp. z o. o.) oraz Siemens Healthcare Sp. z o. o.

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.