Komunikaty PR

Bricomarché: Bricomaty staną przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 r.

2020-12-01  |  15:50
Biuro prasowe

Najpopularniejszymi formami odbioru zakupów online są: boksy (69 proc.) i dostawa kurierska (67 proc.) – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” przeprowadzonego na zlecenie sieci Bricomarché. Z kolei w przypadku produktów do remontu i wyposażenia wnętrz kupionych w Internecie, wyraźnie widoczne jest większe zainteresowanie odbiorem za pośrednictwem kuriera – 68 proc. – niż w specjalnych boksach – 20 proc. Niszę i potencjał w tym obszarze dostrzegła sieć Bricomarché z produktami do domu i ogrodu, która od ubiegłego roku rozwija ofertę Bricomatów. Są to specjalne automaty zlokalizowane przed sklepami, w których można odebrać także wielkogabarytowe przesyłki w systemie 24/7. Obecnie na polskim rynku są dostępne 24 Bricomaty, a celem sieci jest, by do końca przyszłego roku były one obecne obok każdego supermarketu Bricomarché.

Zazwyczaj wiek kupujących nie ma wpływu na najchętniej wybieraną przez nich formę dostawy zamówień internetowych. Istotną różnicę widać natomiast w przypadku odbioru zakupów w specjalnych boksach. Badanie pokazało wyraźny spadek odsetka osób deklarujących wybór tej formy dostawy wśród przedstawicieli starszych segmentów wiekowych. Specjalne automaty jako preferowany sposób odbioru zamówień wskazało 77 proc. osób od 25. do 34. roku życia i 55 proc. osób powyżej 60. roku życia. Patrząc na wszystkie grupy wiekowe, to rozwiązanie z zakresu click&collect wybiera 69 proc. Polaków.

Bricomarché pierwszą siecią w branży DIY, która wprowadziła boksy

Na duże zainteresowanie specjalnymi boksami podczas zakupów internetowych odpowiedziała sieć Bricomarché. Jest to pierwsza sieć w branży sklepów DIY, która wprowadziła to rozwiązanie umożliwiające klientom odbiór zakupionych produktów. Dzięki Bricomatom można odebrać towary o dużych gabarytach, takie jak np. drzwi czy płyty OSB w dowolnym momencie. Jest to znaczne ułatwienie, ponieważ część klientów potrzebuje konkretnego towaru poza godzinami funkcjonowania sklepu, np. wcześnie rano lub w niedziele. Bricomaty działają w systemie 24/7. Zdaniem większości badanych są one atrakcyjną opcją odbioru zamówień – uważa tak blisko 80 proc. ankietowanych.

Bricomaty cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, dlatego udoskonalamy to rozwiązanie, aby jak najlepiej spełniało oczekiwania kupujących. Zmieniamy i optymalizujemy układ boksów, żeby dopasować je do potrzeb klientów. Ponadto przygotowaliśmy dodatkowe niestandardowe moduły dla sklepów, w których ta forma odbioru jest szczególnie popularna – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodajeNaszym celem jest zamontowanie automatów do odbioru zamówień w kolejnych lokalizacjach, tak aby na koniec 2020 roku było ich łącznie ponad 50. Finalnie dążymy do tego, aby Bricomaty działały przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 roku.

Co 5 paczka w Bricomacie jest odbierana w ciągu godziny od powiadomienia

Z danych zgromadzonych przez sieć Bricomarché w okresie trzech pierwszych kwartałów 2020 roku wynika, że klienci najczęściej odbierają swoje zamówienia między godziną 18.00 a 18.59 – wówczas odbierane jest około 30 proc. paczek. Drugą najpopularniejszą porą jest czas od 15.00 do 15.59. Muszkieterowie odnotowali, że na odbiór zamówień klienci najchętniej wybierają sobotę. Co ciekawe aż 20 proc. wszystkich transakcji to tzw. szybkie odbiory paczek, czyli zrealizowane do godziny od dodania zamówienia.

Obserwujemy zwyczaje konsumenckie Polaków i na ich podstawie rozwijamy ofertę Bricomarché. Od blisko dwóch lat intensywnie wprowadzamy usługi z zakresu e-commerce. Dzięki temu od połowy 2020 roku zakupy przez Internet są możliwe we wszystkich supermarketach sieci Bricomarché. Nasi klienci mają do wyboru trzy opcje odbioru zamówienia: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy oraz w wybranych lokalizacjach w Bricomatach. Obecnie Bricomaty są zainstalowane przy 24 sklepachpodsumowuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce.

 

O raporcie

Raport „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” został przygotowany na zlecenie sieci Bricomarché przez Havas Media we wrześniu 2020 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia. (CAWI, N=1021).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.