BRICOMARCHÉ PRZYSPIESZA ROZWÓJ KANAŁU E-COMMERCE
Grupa Muszkieterów rozwija ofertę udogodnień z zakresu e-commerce dla klientów sieci Bricomarché. W lipcu mieszkańcy kolejnych 14 lokalizacji zyskają możliwość odbioru zamówionych produktów w Bricomatach, czyli innowacyjnych punktach zlokalizowanych przed supermarketami sieci. Usługa zakupów click&collect jest już dostępna we wszystkich sklepach Bricomarché, a dostawa np. za pośrednictwem kuriera w większości z nich.
Dotychczas sieć Bricomarché posiadała Bricomaty w 10 lokalizacjach. W lipcu boksy do odbioru zamówień będą montowane przy 14 kolejnych sklepach. Z udogodnienia skorzystają dodatkowo mieszkańcy Barlinka, Działdowa, Lipna, Knurowa, Kołobrzegu, Poznania, Rydułtów, Sanoka, Sokółki, Starachowic, Stargardu, Szczecinka, Trzebnicy oraz Zielonej Góry. Co ważne, od kwietnia tego roku klienci wszystkich sklepów Bricomarché mają także możliwość złożenia zamówienia online i wyboru jednej z kilku form odbioru, w tym dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej.
– Obecnie intensywnie pracujemy nad doskonaleniem kanału e-commerce. Dbając o wygodę naszych klientów, udostępniamy kolejne formy odbioru towaru np. poprzez kuriera, także dla dużych gabarytów oraz bezpieczną i innowacyjną formę odbioru click&collect w Bricomatach. – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Odbiór zamówienia w Bricomacie jest darmowy, prosty i co ważne bezpieczny, ponieważ klient nie musi wchodzić na teren sklepu. Wystarczy, że wprowadzi na ekranie urządzenia podany podczas dokonywania zakupów numer telefonu oraz kod dostępu, który otrzymał w treści SMS-a.
Bricomaty to boksy zlokalizowane przed supermarketami sieci Bricomarché w specjalnie oznaczonych strefach. Umożliwiają klientom elastyczny czas odbioru produktów kupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym. Towar można odebrać w dogodnym dniu i godzinie, również w niedziele wolne od handlu czy poza godzinami otwarcia sklepu w systemie 24/7. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.
Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.